Nervpåverkan pjäxa

krussidul

Ny medlem
Nervpåverkan pjäxa
Hejsan

Nu har jag en liten fråga som jag tänkte att forumet kanske kunde hjälpa mig med. Jag inhandlade ett par salomon quest pro 110 innan säsongen. Fungerar hur bra som helst och är verkligen bekväma. Enda problemet är att på insidan av vänsterfoten precis bakom fotknölen har jag ganska ytliga nerver. Detta kan jag känna genom att om jag drar med fingrarna där så skickas "stötar" genom fotsulan, har inte det problemet med högerfoten.

Detta innebär att när jag åker med pjäxorna (ungefär 15-20 dagar på ett år så inget säsongade här inte) så får jag det konstanta trycker på nerverna och sen har jag en konstig känsla i foten i några veckor.

Har någon upplevt liknande känsla eller har tips på hur man ska anpassa vänsterpjäxan? Om jag ska "banka" ut insidan lite eller lägga något inlägg precis där.

Tack för svar.

Nervpåverkan pjäxa
Hej!

Jag har haft samma problem i många år, dock med tårna.
"Långtån" eller vad den nu kallas har under början av säsongerna mer eller mindre domna på min vänsterfot. Inte på grund av kyla utan av samma orsak som du beskriver.
Obehagligt och tråkigt.
Min lösning blev en lätt tryckning av pjäxan just vid tårna, men det kan också lösas av justeringar med innersko eller andra justeringar av skalet.
Mitt råd är (som i nästan alla fall med krånglande fötter eller pjäxor) att gå till en professionell bootfitter.
De kan säkert hjälpa dig med olika typer av lösningar!

Lycka till!

Nervpåverkan pjäxa
Gå til butikken du kjøpte de om de er dyktige på bootfitting eller stikk til en som er kjent for å være dyktig!

Vanskelig å si eksakt hva man skal gjøre uten å ha sett foten og problemet,men jeg ville ikke trykt skallet med det først. Det vil i værste fall gå utover helgrepet i skoen. Du har flere muligheter for å fikse problemet. Om det er ett bestemt sted/område som får trykket kan du da enten ta ut litt av innmaten i lineren. (Bør gjøres av profesjonelle) eller du kan lage en padding som du setter på. Den har da hull rundt problem området og legger heller trykket rundt dette området framfor på.

Nervpåverkan pjäxa
Okej. Får pysa iväg till en bootfitter här i sthlm då. Tack så mycket för svar och hoppas det löser sig. Hoppas ditt problem löste sig
@gahnis
Tack så mycket
@Olek, får gå till en butik och kolla det.

Nervpåverkan pjäxa
Ta en riktigt vass kniv eller ett rakblad och dra ett snitt någon centimeter över punkten där du känner dina ytliga nerver. Detta borde skära av nervtrådarna och problemet är löst. Ser inte att det skulle vara ett problem då det inte verkar vara något tryck på din fot som kan skada utan mer bara är dina nerver som är aningen ytliga. Lycka till!

Nervpåverkan pjäxa
krussidul sa:
hmm, jag provade det
@medlemjapaner . Du har helt rätt i att problemet är löst, dock är det sjukt kallt när blodet fryser i pjäxan.:/ har du lösning på det?
Det finns rätt små slangar att köpa på Biltema, borde fungera som substitut till dina artärer. Hur blodet sen ska transporteras tillbaka till hjärtat vet jag faktiskt inte, men det borde finnas nåt forum för alternativ medicin på nätet som kan svara på den frågan.

Nervpåverkan pjäxa
MedlemJapaner sa:
krussidul sa:
hmm, jag provade det
@medlemjapaner . Du har helt rätt i att problemet är löst, dock är det sjukt kallt när blodet fryser i pjäxan.:/ har du lösning på det?
Det finns rätt små slangar att köpa på Biltema, borde fungera som substitut till dina artärer. Hur blodet sen ska transporteras tillbaka till hjärtat vet jag faktiskt inte, men det borde finnas nåt forum för alternativ medicin på nätet som kan svara på den frågan.
Köpte sån slang och ett glas, så jag dricker bara upp blodet igen, borde rent vetenskapligt gå tillbaka till hjärtat eftersom dom säger ju att rökning skadar hjärtat = dvs allt som kommer in i munnen måste till hjärtat.

Nervpåverkan pjäxa
krussidul sa:
MedlemJapaner sa:
krussidul sa:
hmm, jag provade det
Köpte sån slang och ett glas, så jag dricker bara upp blodet igen, borde rent vetenskapligt gå tillbaka till hjärtat eftersom dom säger ju att rökning skadar hjärtat = dvs allt som kommer in i munnen måste till hjärtat.
Tveksam till om det funkar, men du kanske kan testa att frystorka blodet och sedan röka upp det tillsammans med lite tobak. Då borde det garanterat gå tillbaka till hjärtat!

Nervpåverkan pjäxa
MedlemJapaner sa:
krussidul sa:
MedlemJapaner sa:
Tveksam till om det funkar, men du kanske kan testa att frystorka blodet och sedan röka upp det tillsammans med lite tobak. Då borde det garanterat gå tillbaka till hjärtat!
Okej, du verkar ha lite mer djupgående info angående detta så kör på det! Stort tack för hjälpen!

Nervpåverkan pjäxa
krussidul sa:
MedlemJapaner sa:
krussidul sa:
Okej, du verkar ha lite mer djupgående info angående detta så kör på det! Stort tack för hjälpen!
Man har ju testat ett och annat... ;)

Tillbaka
Topp