neste års K2 Hell Bent

• Trådstartare Trådstartare Erik-J
  • Start datum Start datum
neste års K2 Hell Bent
352291660_b903c958cd.jpg

går att se måtten och två av längderna iaf ;)

neste års K2 Hell Bent
Jäklar va feta dom var då, någon som vet måtten på nya seth och ifall de har rocker?

Edit: Hittade svaret på min fråga förlåt:(

Senast ändrad:
neste års K2 Hell Bent
Håll ögonen öppna för Salomons nya BC Rocker. Eller är den skjuten på framtiden? Ska i vilken fall äga sönder enligt en revelstokelocal (salomonåkare iofs) kille som tidigare kört på hårda 198 lagg och nu 180 och tyckte dem va lika fartstabila. Lät bra men kanske bara proppsade för sponsen.

neste års K2 Hell Bent
Haha, nej nej. Men jag önskar jag har :D Har bara sett någon fransman snacka om dom, och ett litet klipp när dom andvänds. Sorry.

//teo

neste års K2 Hell Bent
Lär vara en grymt rolig fluff-fluff skida i Utahförhållanden, men jag tror att de är på tok för mjuka...

Det fina med rocker är ju att man kan göra skidan styvare men fortfarande ha ett brätte som surfar upp och söker sig mot ytan. Jag tror nog att Sethen med rocker är roligare att åka än denna, iaf. om den är styvare. Mer attack och mer faceshots... Men grafiken är ju bra iaf!

neste års K2 Hell Bent
The_teo sa:
Rydellen

Är det Salomon Rocker du snackar om? Eller S-laben?
Den kommer att heta salomon rocker. Såg några som körde runt på dom i whistler under testdagarna. Salomon X-wing lab kommer vara en stooor jäkla skida 198 lång inte så mkt skärning, Flexe kändes rätt mjuk. Är väl en uppfetad Gun antar jag.
Och ang. hellbenten som kommer den inte finnas i så långa längder. De som provkört den som jag har pratat med sa att den kändes för kort och att den kunde behöva typ 10cm till så att den skulle kännas lite stabilare.
Ännu en skida som kommer vara rocker och fett taperad är nästa års 4frnt EHP 186. Såg ut som en kajak i formen.

neste års K2 Hell Bent
Den där X-wing laben, var det svart grafik på den? Tror jag sett ett par sånna i kittelfjäll isåfall

neste års K2 Hell Bent
PNyberg sa:
Ännu en skida som kommer vara rocker och fett taperad är nästa års 4frnt EHP 186. Såg ut som en kajak i formen.
EHP 193 fanns ju denna säsongen, inget spann, och lite onormal skärning. 190-längden var en vanlig VCT. Men det är ju lite logiskt om de gör ytterligare en version av 193 med samma konstruktion, fat kortare, och kanske lite mjukare... 193:an skall f.ö. vara helt enastående bra.

Är det ingen svensk som har provåkt Armada ARG?

neste års K2 Hell Bent
Har åkt både Hell Bent och Rocker. Kolla min tråd så ser ni vad jag tycker om de;)

neste års K2 Hell Bent
Hellbent finns i 169, 179 och 189. Sjukt lättåkt och bra i puder. Men en skida som som hjälper den lite ovane att bli en gud på puderåkning. Troligtvis bland de bättre att ge till rika amerikaner på heliski och svenska säsongare som tror att de har koll men kommer direkt från gymnasiet. Kan man åka med parallella skida kan man åkar puder med de här. Men grafiken är lite missvisande, det är ingen skida för hårdrocksåkning. Väldigt mjuka. Kanppt åkbar på allt annat än puder, kass redan i slask, har det frusit är det inte att tänka på att ta dem upp på berget. Betyg puder: 5 Betyg allt utom puder: 1

XW-Lab från Salomon är också mjuka och lättåkta, trots att de är 198. Sköna som attan så länge det är mjukt, men har det töat och frusit åt på någon del att åket är de inte i närheten så stabila som ex Dynastar Legend XXL.

neste års K2 Hell Bent
Skare har du åkt nästa års Seth Vicious? Skulle vara "mini rocker" på den enligt en amerikansk skida. Vore kul å veta hur den är och om den är styvare än hellbenten.

Senast ändrad:
neste års K2 Hell Bent
Har inte åkt Seth, som de nu heter. Men vet av andra som har gjort det att de funkar bra i alla mjuk snö, puder som slask men ingen höjdare i pisten, men godkända. Även K2 själva säger att det är mini rocker, men den är som sagt mycket mycket mindre än Hellbents variant.

neste års K2 Hell Bent
Robbott sa:
Skare har du åkt XW-laben switch och i park?
Haha, garanterat inte. XW Laben är 198 lång så den är nog ärligt talat ingen höjdare i parken. Det är ju först och främst en skida för hög fart på stora berg och om du lämnar marken så är den bra mycket bättre för feta klipphopp än att spinna med. Jag har kört skidan i lite olika fören och gillade den. Den är ganska mjuk för att vara så stor men den dämpar ojämnheter fint och tål ordentligt med fart. En bra skida.

Jag har också kört K2 Hell Bent och fixade inte alls den skidan. Men jag är å andra sidan 185 och väger därefter så jag ska ha lite större doningar. För min del funkar det inte med rocker när skidan är så mjuk som HB:n är, skidan bara viker sig. Men är man en lätt åkare som gillar att snurra kan den funka bra som en BC-jibber i djupt puder. Eller om man kör försiktigt är den bra puderskida som flyter bra och svänger på en femöring. Men den är absolut ingen hardcoreskida för åkare som drar på rejält.

neste års K2 Hell Bent
Rydellen sa:
Håll ögonen öppna för Salomons nya BC Rocker. Eller är den skjuten på framtiden? Ska i vilken fall äga sönder enligt en revelstokelocal (salomonåkare iofs) kille som tidigare kört på hårda 198 lagg och nu 180 och tyckte dem va lika fartstabila. Lät bra men kanske bara proppsade för sponsen.
The Rocker ska den heta och går nog att få tag på i en begränsad upplaga om du lägger upp 10 lök. Har inte koll på måtten men det är i trakterna 130-14 i midjan och med omvänd skärning. Och rocker som namnet antyder.

neste års K2 Hell Bent
147-127-137 är måtten på skidan som var efterfrågad. Alltså The Rocker.
//H

Senast ändrad:
neste års K2 Hell Bent
Carled sa:
Jarle vann, du förlorade! Sådeså!
nej, som du kanske ser så hade jag redigerat mitt svar före han postade sitt.

skitsamma, tråden är till för hell bent. om ni vill prata om salomon the rocker kan ni antingen bygga en ny tråd om den eller skriva i ot-tråden. trodde att du visste sånt hans

booyah..

Senast ändrad:
neste års K2 Hell Bent
Ekdahl, min internetleverantör (för närvarande Telia) har det något problematiskt med min uppkoppling och därför hinner jag inte riktigt se allt.

Men som sagt, jag bad om ursäkt och bad också någon moderator att ta bort inlägget.

//Jarlenäs

neste års K2 Hell Bent
Jarle sa:
Ekdahl, min internetleverantör (för närvarande Telia) har det något problematiskt med min uppkoppling och därför hinner jag inte riktigt se allt.

Men som sagt, jag bad om ursäkt och bad också någon moderator att ta bort inlägget.

//Jarlenäs
det är chill.

neste års K2 Hell Bent
Glisseur sa:
Robbott sa:
Skare har du åkt XW-laben switch och i park?
Haha, garanterat inte. XW Laben är 198 lång så den är nog ärligt talat ingen höjdare i parken. Det är ju först och främst en skida för hög fart på stora berg och om du lämnar marken så är den bra mycket bättre för feta klipphopp än att spinna med. Jag har kört skidan i lite olika fören och gillade den. Den är ganska mjuk för att vara så stor men den dämpar ojämnheter fint och tål ordentligt med fart. En bra skida.
Klart den är trög att spinna men allt ska inte vara så lätt hela tiden ;) Nemen jag vill egentligen bara veta om den är tung, switch kan man åka med vad som helst. Dessutom är all fakta nödvändig fakta :D

Sköt om er hej hej

neste års K2 Hell Bent
Robbott sa:
Klart den är trög att spinna men allt ska inte vara så lätt hela tiden ;) Nemen jag vill egentligen bara veta om den är tung, switch kan man åka med vad som helst. Dessutom är all fakta nödvändig fakta :D
Hehe. Laben är faktiskt ganska lätt med tanke på hur mycket skida det ändå är. Inget ovanligt för Salomon med hyfsat låg vikt men det brukar gå ut över hållbarheten i deras fall...

neste års K2 Hell Bent
Skare sa:
Har inte åkt Seth, som de nu heter. Men vet av andra som har gjort det att de funkar bra i alla mjuk snö, puder som slask men ingen höjdare i pisten, men godkända. Även K2 själva säger att det är mini rocker, men den är som sagt mycket mycket mindre än Hellbents variant.
Kan säga som så att det är liiite liite spann när den bara ligger på backen utan tryck på. Men när man trycker ner dom lite så får man lite early rise i tipen. Kändes som en bra grej för att fortsätta den fina Seth serien utan att den blir för omodern.

Tillbaka
Topp