jo, det var just det jag hoppades på att diskussionen skulle komma till, det här med gemensamma fabriker. det är säkert med brädor som med jeans, de tillverkas på samma ställe och sen får de olika märken påsydda, trotzdem...är det ju faktiskt skillnad på jeans och jeans. bara för att de görs på samma ställe betyder det inte att det måste vara samma kvalité (i det här fallet skiljer sig nog modell/utseende mest åt) och som du själv säger, den bästa never är kanske den billigaste forumbrädan med ett sämre belag och då kommer du inte att kunna få en bräda med det "bästa" som heter never, jag önskar att det hade var så, att man kunde hitta billiga brädor som har allt det de, i de flestas tycke, "bästa" brädorna har utom märket. så kunde man själv få välja hur mycket man vill betala för att kunna styla. och skulle det vara så, så skulle nog många välja att göra sina brädor på fabriker som bara gör deras brädor, just för att slippa de garanterade obehagligheterna om det skulle komma ut att ett annat billigare brädmärke är minst lika bra som de. (fast det är ju klart...dyrt-är-lika-med-bra-mentaliteten lär ju inte dö ut i första taget.) därmed inte sagt att många företag inte lägger på en rätt så skaplig penningsumma bara för sin logga...
vidare så hade det varit intressant att undersöka om hur många av egenskaperna som en dyr bräda har (men inte en billig) som man egentligen skulle kunna säga: "jepp det var verkligen skillnad mellan det och det belaget, flexet etc..".
ett blindtest helt enkelt...men inte idag för nu ska jag sova