Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis, helt värdelös tråd! Ingenting om klistermärken och stavningen är läsbar. Fyfan för sånt, förstör inte forumet!v-larsson sa:Kan du skillnaden mellan att skriva en intressant och givande trå och den här idiotsaken. Från vilken våning på bb blev du tappad?
LOL!JL76 sa:Precis, helt värdelös tråd! Ingenting om klistermärken och stavningen är läsbar. Fyfan för sånt, förstör inte forumet!v-larsson sa:Kan du skillnaden mellan att skriva en intressant och givande trå och den här idiotsaken. Från vilken våning på bb blev du tappad?
Amen brother...Lee-nus sa:LOL!JL76 sa:Precis, helt värdelös tråd! Ingenting om klistermärken och stavningen är läsbar. Fyfan för sånt, förstör inte forumet!v-larsson sa:Kan du skillnaden mellan att skriva en intressant och givande trå och den här idiotsaken. Från vilken våning på bb blev du tappad?
Btw, jag känner redan nu att jag vill gifta mig med den här tråden och ha ett kärleksbarn med den. I sinom tid kommer kanske det barnet att bli den första jibber som behärskat svenska språket, men för en man som inte besökt kyrkan på bra många år ligger kanske den önskan utom räckhåll, vad vet jag.
Ja skapar man bara tillräckligt många trådar om alla ord som folk inte kan stava så blir forumet säkert underbart. Förstår inte hur snubben kan störa sig mer på att folk inte vet skillnaden på var och vart än att han skapar den här tråden. Snubben är 33 år för fan.Freeridefredde sa:Amen brother...Lee-nus sa:LOL!JL76 sa:Precis, helt värdelös tråd! Ingenting om klistermärken och stavningen är läsbar. Fyfan för sånt, förstör inte forumet!
Btw, jag känner redan nu att jag vill gifta mig med den här tråden och ha ett kärleksbarn med den. I sinom tid kommer kanske det barnet att bli den första jibber som behärskat svenska språket, men för en man som inte besökt kyrkan på bra många år ligger kanske den önskan utom räckhåll, vad vet jag.
Det som dock kan göra mig orolig är alla dessa människor på forumet som inte ens verkar förstå att de stavar fel. Ok, ett stavfel kan väl vara ok, men är man 16-18 år gammal ska man fan kunna stava. Annars är det bara att göra om göra rätt. Back to school.
Det roliga är ju att du flippar på en tråd som denna när det finns oändligt många trådar om skit som "vilken är snyggast?" osv. Kanske är jag som är lite tråkig, men jag tycker inte det är speciellt underhållande att läsa igenom sådana trådar ..v-larsson sa:Ja skapar man bara tillräckligt många trådar om alla ord som folk inte kan stava så blir forumet säkert underbart. Förstår inte hur snubben kan störa sig mer på att folk inte vet skillnaden på var och vart än att han skapar den här tråden. Snubben är 33 år för fan.Freeridefredde sa:Amen brother...Lee-nus sa:LOL!
Det som dock kan göra mig orolig är alla dessa människor på forumet som inte ens verkar förstå att de stavar fel. Ok, ett stavfel kan väl vara ok, men är man 16-18 år gammal ska man fan kunna stava. Annars är det bara att göra om göra rätt. Back to school.
det argumentet håller ju uppenbarligen inte, för forumet svämmar över av trådar om skidtips (trots att det ofta finns många om precis samma skida/-or), stilråd, m.m, m.m.v-larsson sa:Ja skapar man bara tillräckligt många trådar om alla ord som folk inte kan stava så blir forumet säkert underbart. Förstår inte hur snubben kan störa sig mer på att folk inte vet skillnaden på var och vart än att han skapar den här tråden. Snubben är 33 år för fan.Freeridefredde sa:Amen brother...Lee-nus sa:LOL!
VarsCarled sa:Varje gång jag ser tråden "Vars ligger Sveriges sämsta skidbacke?" känner jag smaken av galla i munnen... Visst, det är genuint och så, men om vi "sörlänningar" ska fortsätta betala era statliga utgifter, lägg ner vars!
haha, jag tar åt mig! men utan att göra något åt det, uppenbarligen! omg, jag kan inte sluta...!!Gudrunnator sa:VarsCarled sa:Varje gång jag ser tråden "Vars ligger Sveriges sämsta skidbacke?" känner jag smaken av galla i munnen... Visst, det är genuint och så, men om vi "sörlänningar" ska fortsätta betala era statliga utgifter, lägg ner vars!
MVH
Stolt norrlänning
Skämt åsido, tycker också det är jobbigt med folk som inte kan stava. Blir ännu värre när skiljetecken samt versal i början på mening ej används utav olika individer. Mods kanske skulle kunna styra upp en grammatikdel här på forumet så ni slipper vars
versal i början på mening är något internet trollat bort för länge sedan! klammra dig inte fast i det förgånga!Gudrunnator sa:VarsCarled sa:Varje gång jag ser tråden "Vars ligger Sveriges sämsta skidbacke?" känner jag smaken av galla i munnen... Visst, det är genuint och så, men om vi "sörlänningar" ska fortsätta betala era statliga utgifter, lägg ner vars!
MVH
Stolt norrlänning
Skämt åsido, tycker också det är jobbigt med folk som inte kan stava. Blir ännu värre när skiljetecken samt versal i början på mening ej används utav olika individer. Mods kanske skulle kunna styra upp en grammatikdel här på forumet så ni slipper vars
precis, det är nästan lite pretentiöst att använda det på såna här forum!hyllengren sa:versal i början på mening är något internet trollat bort för länge sedan! klammra dig inte fast i det förgånga!Gudrunnator sa:VarsCarled sa:Varje gång jag ser tråden "Vars ligger Sveriges sämsta skidbacke?" känner jag smaken av galla i munnen... Visst, det är genuint och så, men om vi "sörlänningar" ska fortsätta betala era statliga utgifter, lägg ner vars!
MVH
Stolt norrlänning
kolla in det här mästerverket så inser ni kanske att det inte var så dumt med versaler och skiljetecken ändå:Lee-nus sa:precis, det är nästan lite pretentiöst att använda det på såna här forum!hyllengren sa:versal i början på mening är något internet trollat bort för länge sedan! klammra dig inte fast i det förgånga!Gudrunnator sa:Vars
MVH
Stolt norrlänning
därmed inte sagt att det inte fyller en funktion.
som sagt, därmed inte sagt att det inte fyller en funktion. och skiljetecken kan väl ingen människa protestera mot?JL76 sa:kolla in det här mästerverket så inser ni kanske att det inte var så dumt med versaler och skiljetecken ändå:Lee-nus sa:precis, det är nästan lite pretentiöst att använda det på såna här forum!hyllengren sa:versal i början på mening är något internet trollat bort för länge sedan! klammra dig inte fast i det förgånga!
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=61221&p=1#r620168
ironin här är väl att du bidrar till denna utveckling själv?Auguust sa:varför ska alla onödiga trådar på freeride bli en 10 sidor lång debatt...
Det skulle ju kunna vara så att svaret på frågan "varför folk inte kan skriva ?" är just för att en majoritet tycker att alla diskussioner om stavning eller liknande är just "onödiga"Lee-nus sa:ironin här är väl att du bidrar till denna utveckling själv?Auguust sa:varför ska alla onödiga trådar på freeride bli en 10 sidor lång debatt...
och på vilket sätt är den onödig?
jag inser förstås varför han anser att den är onödig. men den är ju uppenbarligen inte onödig eftersom det förefaller finnas människor som vill diskutera.Pillard sa:Det skulle ju kunna vara så att svaret på frågan "varför folk inte kan skriva ?" är just för att en majoritet tycker att alla diskussioner om stavning eller liknande är just "onödiga"Lee-nus sa:ironin här är väl att du bidrar till denna utveckling själv?Auguust sa:varför ska alla onödiga trådar på freeride bli en 10 sidor lång debatt...
och på vilket sätt är den onödig?
Hur bra håller ditt argument då? Det är väl ett skidforum och inget språkforum. Därför är det inte konstigt om det dyker flera lika trådar som handla om skidåkning.Lee-nus sa:det argumentet håller ju uppenbarligen inte, för forumet svämmar över av trådar om skidtips (trots att det ofta finns många om precis samma skida/-or), stilråd, m.m, m.m.v-larsson sa:Ja skapar man bara tillräckligt många trådar om alla ord som folk inte kan stava så blir forumet säkert underbart. Förstår inte hur snubben kan störa sig mer på att folk inte vet skillnaden på var och vart än att han skapar den här tråden. Snubben är 33 år för fan.Freeridefredde sa:Amen brother...
att det finns nån enstaka tråd om språket på freeride ska väl knappast behöva störa någon. om du inte är intresserad så tittar du inte, svårare matematik än så är det inte.
men det är roligt att du verkar ta så illa vid dig, vad nu det kan bero på...![]()
versal är det enda jag opponerat mig mot! punkt, skiljetecken och annat i samma kategori uppfattar jag som oerhört användbart!JL76 sa:kolla in det här mästerverket så inser ni kanske att det inte var så dumt med versaler och skiljetecken ändå:Lee-nus sa:precis, det är nästan lite pretentiöst att använda det på såna här forum!hyllengren sa:versal i början på mening är något internet trollat bort för länge sedan! klammra dig inte fast i det förgånga!
+1maertin sa:Det roliga är ju att du flippar på en tråd som denna när det finns oändligt många trådar om skit som "vilken är snyggast?" osv. Kanske är jag som är lite tråkig, men jag tycker inte det är speciellt underhållande att läsa igenom sådana trådar ..v-larsson sa:Ja skapar man bara tillräckligt många trådar om alla ord som folk inte kan stava så blir forumet säkert underbart. Förstår inte hur snubben kan störa sig mer på att folk inte vet skillnaden på var och vart än att han skapar den här tråden. Snubben är 33 år för fan.Freeridefredde sa:Amen brother...
mitt argument? det håller förbaskat bra, vill jag påstå. har du glömt att du är på OT-forumet?v-larsson sa:Hur bra håller ditt argument då? Det är väl ett skidforum och inget språkforum. Därför är det inte konstigt om det dyker flera lika trådar som handla om skidåkning.Lee-nus sa:det argumentet håller ju uppenbarligen inte, för forumet svämmar över av trådar om skidtips (trots att det ofta finns många om precis samma skida/-or), stilråd, m.m, m.m.v-larsson sa:Ja skapar man bara tillräckligt många trådar om alla ord som folk inte kan stava så blir forumet säkert underbart. Förstår inte hur snubben kan störa sig mer på att folk inte vet skillnaden på var och vart än att han skapar den här tråden. Snubben är 33 år för fan.
att det finns nån enstaka tråd om språket på freeride ska väl knappast behöva störa någon. om du inte är intresserad så tittar du inte, svårare matematik än så är det inte.
men det är roligt att du verkar ta så illa vid dig, vad nu det kan bero på...![]()
Lee-nus, man måste ju visa att man är bättre på något sätt när man inte har massa sponsorer som man kan skryta medJL76 sa:kolla in det här mästerverket så inser ni kanske att det inte var så dumt med versaler och skiljetecken ändå:Lee-nus sa:precis, det är nästan lite pretentiöst att använda det på såna här forum!hyllengren sa:versal i början på mening är något internet trollat bort för länge sedan! klammra dig inte fast i det förgånga!
som jag skrev:PocaPuder sa:Oj, så populärt mitt inlägg blev. Trots det har jag inte fått svar på min fråga än.
(Jag får ta och skriva ett inlägg om särskrivningar sen tror jag)
ser fram emot sär skrivningarna!Lee-nus sa:däremot vet jag inte om vi kan vänta oss få svar på trådskaparens ursprungliga fråga, ställd till de "som inte kan skillnaden på var och vart. Kan ni skillnaden på där och dit? Här och hit?", eftersom det verkar vara just denna grupp som tycker att det är onödigt.
Tyvärr kan jag inte svara på frågan eftersom jag vet vad skillnaden är. Tyvärr är det nog så att anledningen till att folk inte vet skillnaden mellan just de två är att nån har börjat och sen följde massa andra efter utan att tänka efter själva...PocaPuder sa:Oj, så populärt mitt inlägg blev. Trots det har jag inte fått svar på min fråga än.
(Jag får ta och skriva ett inlägg om särskrivningar sen tror jag)
detta är ju trots allt ett forum och på forum ska det diskuteras. det känns som att många medlemmar på freeride har glömt bort detta.Auguust sa:varför ska alla onödiga trådar på freeride bli en 10 sidor lång debatt...
så sant! dock tror jag det blir lite svårt att bli kvitt dessa fel, för det känns som att de flesta som begår dessa är ganska unga och bryr sig liksom inte om stavfel eller särskrivningar även om de skulle veta om dem. sen tror jag inte så många av denna unga skara tittar in i den här tråden för den heter inte "NYA JIBERISH/LRG KOLLEKTIONEN" eller liknande.Chilla sa:jag gillare, kan ju även lägga till lite saker som
tack vare eller på grund av
Chans eller risk
Kan också ta in särskrivning i denna tråd.
Också klargöra att säsong INTE stavas; Sessong, sesong eller sässong.
En anna klurig är "väl" Så kan man väl inte göra"
Tro det eller ej, men det heter alltid väl, inte vell, väll eller vel.
Kool du ärrasmusbrannhult sa:Som svar till #0 så kan jag säga att jag inte kan ngr "regler" som gäller för nämnda saker.. Men tror inte man ska skylla på "jibbarna" utan istället på skolan och lärarna, då jag gick ut både grundskolan och Svenska A med MVG i betyg.
Tjao!
Ord upp alltså! Jag har på senare tid märkt att många små barn inte heller läser trådar utan bara gör egna.Jekub sa:så sant! dock tror jag det blir lite svårt att bli kvitt dessa fel, för det känns som att de flesta som begår dessa är ganska unga och bryr sig liksom inte om stavfel eller särskrivningar även om de skulle veta om dem. sen tror jag inte så många av denna unga skara tittar in i den här tråden för den heter inte "NYA JIBERISH/LRG KOLLEKTIONEN" eller liknande.Chilla sa:jag gillare, kan ju även lägga till lite saker som
tack vare eller på grund av
Chans eller risk
Kan också ta in särskrivning i denna tråd.
Också klargöra att säsong INTE stavas; Sessong, sesong eller sässong.
En anna klurig är "väl" Så kan man väl inte göra"
Tro det eller ej, men det heter alltid väl, inte vell, väll eller vel.
Det stavas "Cool", men det ska vi inte klaga för mkt på. För detta problem, att så många stavar det "Kool" i dessa sammanhang kan vi lätt skylla på Arla faktiskt! Deras reklam om "Mjölk är Kool", som dom använde för ett par år sedan. Så detta bevisar ju egentligen bara att du är en duktig pojke som dricker rikliga mängder mjölk!eff sa:Kool du ärrasmusbrannhult sa:Som svar till #0 så kan jag säga att jag inte kan ngr "regler" som gäller för nämnda saker.. Men tror inte man ska skylla på "jibbarna" utan istället på skolan och lärarna, då jag gick ut både grundskolan och Svenska A med MVG i betyg.
Tjao!Får man en liten autograf eller? Snälla?