Nikon D40

HoboSven

Ny medlem
Nikon D40
yooo alla cooola katter. :P haha skojja ba. hmm Tänkte köpa en systemkamera och undrar ifall en Nikon D40 e nått och ha eller ungefär något annat i samma prisklass?

Nikon D40
kör d60, går på 3990:- på elgiganten nu tror jah, insane price vill säga! nästan för bra faktist :P men d40 sviker dig inte heller, grym prestanda för det priset, dock 6mpix, fast duger i krig :D haha

Senast ändrad:
Nikon D40
hah vilken taiming min mamma fick en sån alladeles nyss! men den funkade de då bra. Köp en d90 så kan du filma i HD fomat också :D

Nikon D40
För att man ska dra nytta av en systemkamera krävs det lite vassa objektiv också. Kitobjektivet är oftast inte mycket att hänga i granen. Just my 5 cents.

Nikon D40
Har haft min D40 i över ett år nu och det är utan tvekan en bra systemkamera, speciellt priset på den. Köp! Du kommer inte få en billigare systemkamera än D40, och ändå så bra.

Nikon D40
Bobbolina sa:
För att man ska dra nytta av en systemkamera krävs det lite vassa objektiv också. Kitobjektivet är oftast inte mycket att hänga i granen. Just my 5 cents.
där håller jag inte riktigt med. med rätt inställningar kan man ta riktigt bra bilder, så tro inte att det är helt värdelöst, syftar på 18-55 kit objektivet nu. om inte, går det ju att köpa bara huset (3495:-) plus 18-105 (2500:-?) eller 55-200(2100:-?) också, dock lite dyrare combo. då kan man hitta lite andra tekniker som kan ge bättre resultat.

peace ut :D

Senast ändrad:
Nikon D40
Palmborg sa:
Bobbolina sa:
där håller jag inte riktigt med. med rätt inställningar kan man ta riktigt bra bilder, så tro inte att det är helt värdelöst, syftar på 18-55 kit objektivet nu. om inte, går det ju att köpa bara huset (3495:-) plus 18-105 (2500:-?) eller 55-200(2100:-?) också, dock lite dyrare combo. då kan man hitta lite andra tekniker som kan ge bättre resultat.

peace ut :D
Jo sant, sen tror jag att Nikons kitobjektiv håller högre klass än Canons.

Nikon D40
d40in är helt okej, går och skjuta av ett par riktigt feta bilder om bara vet hur.
Dock känner jag att ju bättre jag blir ju tråkigare blir kameran, känns som att man blir lite begränsad.

Tycker du ska satsa på en d50 lr d60.
Varför? Jo för att d40in har inte AFmotor i huset så om du ska dra nya objektiv så blire väldigt dyrt då objektivet måste ha AFmotor.

Nikon D40
Jag har en D40 som jag haft i två år. Den funkar jätte bra för mig, och jag har hört att byta upp till en D60 gör inte så jätte stor skillnad. Det jag vet är att D60 har bättre sekvenstagning och högre megapixel. Sedan tycker jag att vilken kamera man ska ha beror på hur mycket man vill fota. Om man vill satsa kanske man ska ha en bättre. D40 är en bra startkamera, men jag funderar själv på att byta upp, inte nu men i framtiden om man har någon bra ekonomi.=)

Senast ändrad:
Nikon D40
D40 och D60 är utgående produkter hos Nikon och kan inte längre beställas. Så skynda er dom som kan. Köp en begagnad D80 istället. Bra skit.

Tillbaka
Topp