Niseko i mars?

Niseko i mars?
Hej!
Vi är några bummare som har 1 år på oss att göra så mycket roligt som möjligt. Vi kommer börja i Chamonix i ca. 2,5 månad och sedan dra vidare till Japan. Men vad vi funderar över är hur vädret är i Niseko i mars. Någon som vet ifall det är bra skidåkning i Niseko i mitten av mars i ungefär 2 veckor eller borde man åka tidigare, typ åka i slutet av februari till 10 mars typ?:lol:

Niseko i mars?
Jag hade helt klart valt det tidigare datumet. Ju senare på säsongen desto större risk för regn. Februari är oftast lite kallare och därmed mindre risk för regn. I mars kan det komma metervis med snö eller regna konstant.

Niseko i mars?
NoraKarlssonKazeem sa:
Hej!
Vi är några bummare som har 1 år på oss att göra så mycket roligt som möjligt. Vi kommer börja i Chamonix i ca. 2,5 månad och sedan dra vidare till Japan. Men vad vi funderar över är hur vädret är i Niseko i mars. Någon som vet ifall det är bra skidåkning i Niseko i mitten av mars i ungefär 2 veckor eller borde man åka tidigare, typ åka i slutet av februari till 10 mars typ?:lol:
Får man fråga varför ni valde den ordningen? Jag hade ju utan tvekan vänt på ordningen. Alperna är ju underbara från mars och framåt (ffa i Cham finns det ju vettig åkning in i maj tom) Japan är ju som bäst i jan/feb.

Niseko i mars?
Alldeles för stor regnrisk i Mars. Skulle utan tvekan byta på ordningen. Sen skulle jag rekommendera Hakuba, mysig dal med många riktigt bra anläggningar nära varann och du tar dig lätt överallt med bussar som är gratis.

Men å andra sidan finns mycket mer att se och göra så skulle det nu va så att ni far i mitten på Mars och det bara regnar så är det ju inte värre än att ni beställer hämtning av era skidgrejer och har dom förvarade på flygplatsen och själv åker runt i landet.

Niseko i mars?
Åkte hem 7e Mars från Niseko förra året... då hade snön blivit dålig men en vecka efter kom ett ordentligt snöfall och de som var kvar fick några goa dagar. Men jag tror inte man kan räkna med att få så bra snö i Mars

Niseko i mars?
Pillard sa:
NoraKarlssonKazeem sa:
Hej!
Får man fråga varför ni valde den ordningen? Jag hade ju utan tvekan vänt på ordningen. Alperna är ju underbara från mars och framåt (ffa i Cham finns det ju vettig åkning in i maj tom) Japan är ju som bäst i jan/feb.
Håller med! VÄND PÅ ORDNINGEN FÖRFAN.

Tillbaka
Topp