Nitro Misfit. Bindningar?

Rundberg

Ny medlem
Jag funderar på att köpa en Nitro Misfit (Förra årets modell) Och undrar vilka bindningar som passar bra till den. Jag är 183 väger 70kg, åker mest i pist och offpist, hoppar på hemmagjorda hopp o.s.v. fast tänkte börja hoppa större hopp iår.

Hittade någon tysk sida som hade sale på den (299Euro) nån som vet sidan jag letar efter, eller kan ge förslag på andra som säljer den billigt?

Andra förslag på brädor och bindningar?

Jag har inga skor än, skall köpa det också. Försöker komma undan med ett rimligt pris, fast utan att köpa skitsaker.

Kanske skall nämna att jag har storlek 45 på fötterna. Har hört att misfit'en är smal. Passar mina föter den?

Sen var jag inne på http://snow24.de/ där jag tänkt köpa brädan och kollade på Burton Cartel bindningar. Passar de på Misfit'en?

Nån som vet vad frakten från den affären kostar? bor i Österrike. Frakt visaren funkar inte på deras hemsida.

Senast ändrad:
http://snow24.de/Nitro_Misfit__06.3207.0.html Jag tänkte köpa den som är 158.6cm, tror ni den passar för storlek 45-46 på boots?
Är det ett bra val för min åkning? har åkt ca :5-6 säsonger, och har börjat åka mycket nu när jag bor i Österrike. Åker som sagt mest i pisten, men hoppar också mycket på hemmagjorda små hopp, och vill börja hoppa på större hopp.

Sen undrar jag hur man vet vilken storlek på bindningar man skall ha, på den tyska sidan jag länkar till väljer man på S, M, L o.s.v.

Skall jag köra på Burton Cartel bindningarna eller Nitros egna typ Raiden eller liknande?

Jag hade köpt en wide modell.. Några cm hit eller dit spelar ingen roll, och om du håller till nere i alperna så kan det vara bra med en längre bräda!

men kan man hitta nitro misfit i wide modell?, tycker att 2005 års modell med Aloha motivet är snygg, så skulle vilja ha den=), men jag har nog ingen lycka att hitta en sån eller?

Personligen tycker jag bättre om årets grafik.. Junkyard tror jag har köpt widemodellenmen inte lagt upp den på sidan ännu.

Okej. Tack för alla svar.

Har kollat lite på Bataleon The Hero och The Enemy, från 05/06, nån som vet var man kan få tag på The Hero från 05/06, till ett bra pris?

Får väll kolla runt litre i lokala affärer här.

om du vill ha billiga bindningar tycker jag att du ska ha raiden bol eller raiden strike, själv har jag bessat raiden bolt , dom kostar runt 1500 , om du kan lägga mer pengar på de tycker jag att du ska ha raiden black hawk. om du vill komma undan riktigt billigt så köp drake gt för ca 700 och dom är verkligen värd priset, dom är bättre än t ex burton freestyle..
peace.

btw. allt dedär finns på boardstore.se

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp