Nordica The Beast

Z-scream

Ny medlem
Nordica The Beast
Tjenis.
Funderar på ett par Nordica The Beast.
Snackade med en kille på "Skilab" och han pratade bara varmt om dem. Att de dessutom är ganska ovanliga och sticker ut lite design-mässigt är bara trevligt.

Har inte sett ngn som har recenserat dem här så jag undrar om ngn har provat dem och kan komma med lite tips.

-Mårten

Nordica The Beast
Beasten kanske sticker ut lite när det gäller designen, men åkmässigt är den rätt karaktärslös. Det är bara att hoppa på och man varken jublar eller gråter. Inget negativt med det dock. Hyffsat stabil, ok isgrepp och ungefär lika lättåkt som de flesta andra skidor i offpistjibb-kategorin. På de skidor jag testade var bindningen mkt tydligt mittmonterad. Jag tyckte den gick bättre om man flyttade bak center tre-fyra cm (hyrbindning), men det är nog en vanesak.

Nordica The Beast
Verkar ju vara ganska sjyssta lagg iaf.
Åker på ett par x-Scream nu och vill åt ngt lite värre. Typ hårdare, bredare och twin.

-Mårten

Nordica The Beast
Nu vet inte jag vilken modell av beast du har provat men jag körde förra vintern på jibbmodellen nordica beast 74tt w/system den svarta hårdare herr modellen!
Dessa skidor var grymt lekfulla och stabila, kanske inget för den tyngre åkaren men über för den som vill ha lite kul i park och pist. mittmonterad!
de var med i åka skidors skidtest oktobernr 02
Mvh//Reine

Nordica The Beast
Jag tog för givet att du menade Beast 92. Det är de skidor som mitt ovanstående svar gäller. 74:an har jag tyvärr inte testat.

Tillbaka
Topp