Norrut!

Bruno-Lundh

Ny medlem
Norrut!
Nu är jag fullt medveten om alla inlägg som kommer att läggas angående hur dum jag kan vara som vill spendera min tid i Åre, istället för dra till alperna. Men nu är det så att jag VILL till just ÅRE. Kanske inte bara över vintersäsongen utan även en bit in på sommaren så jag har andra intressen förrutom skidor, som är lättare att bejaka där än här jag är för tillfället.

SÅ... är det någon som har något trevligt konkret tips till mig angående JOBB och BOSTAD i denna lilla by?

Tänker lära mig att åka snö på alla lädder och med olika tilltyg, så är det nån som är intresserad av att lära ut detta är ni välkommna med några dråpliga kommentarer.

Har förövrigt ägnat den gångna timma att läsa den hysteriskt roliga flöljetongen om Smurfmaffian och deras jakt efter entrekort på dippan. Roligt men dock lite avskräckande! Hoppas alla inte är lika lite välkommna som de verkade vara.

/Bruno

Norrut!
hallå

det är absolut inte dumt att åka till åre. blir lite sne på alla som dissar min kära hemby...

åkningen är go, människorna ännu goare, bara man är go mot dem. som vanligt här i framtiden.

åre ab får man inte mycket lön när man jobbar för och dom är rätt lama i sin personal"vård", men å andra sidan anställer dom så jävla mycket folk överallt ifrån så oddsen är rätt bra för att hitta i alla fall en handfull människor som är helt underbara att umgås &/eller jobba med.

så kom upp. undvik dippan, ät frukost på bageriet, jobba med världens bästa swämpa på skidåkarna i tegefjäll & ha en jävla massa kul!

lycka till.

Norrut!
Ja tjena
Håller væl också med på det mesta. Åre ær trevligt. Lite trendigt bara bland många att tracka ner på Åre. Kanske bara før att det ligger hemma i Sverige.
Sen ang. Dippan... helt ærligt, dær har det också blivit på modet att dissa ner på.
Erkænn att det ær jævligt bra partaj på dippan under sæsongerna. Så længe man håller dig till søndagarna och håller sig undan de værsta turistveckorna.
Bara før att trendiga Wersens och Tottebo ær poppis nu så ær inte Dippan dåligt.

Ja det var bara det
Mvh/SH

Norrut!
helt ärligt. skippa dippan. ja.

okej att du säkert hängt där mer än jag eftersom du levt ett antal år mer än vad jag har. men jag är uppvuxen i åre & har haft möjligheten att gå på dippan i alla fall i tre år & ända från början så blev jag på sne med det stället. & detta inte för att alla andra trackat ner på det stället, för det har jag faktiskt bara upplevt senaste året att allt fler gör... men kanske finns det en anledning till det? en annan anledning än att "trendställena" tottebo & wersens finns. jag har i alla fall haft den oturen att alla de gånger jag varit på dippan blivit otrevligt bemött av någon eller några i personalen. (är det verkligen bara jag som blivit trist bemött? kanske utstrålar jag nån slags "kom-&-va-snobbig/dissig/jävlig-mot-mig-aura???) & så har jag väl kanske även haft den oturen att jag varit där samtidigt som ett antal gryn som tycker dom e så jävla häftiga för dom hänger på dippan i åre... & med dessa gryn menar jag inte bara de som finns där under de värsta turistveckorna...

men bra för dom som gillar dippan att dippan finns. bra för oss som inte gillar dippan att andra alternativ finns. som trendiga tottebo & wersens & framförallt gamla goda bygget & country...!

Norrut!
country, allas vårt lilla smultronställe :) bär plockas mognast & bäst på hösten med alla sköna åre-människor.

öppnar till helgen, yeah!

Norrut!
ær det dit man går till høsten alltså før att ragga, och som nyinflyttad helårsbo vill skaffa sig ett stadigt och harmoniskt førhållande???Låter lite så, det dær med att bæren har mognat.
/SH

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp