somebody sa:
Frågan lyder då, vart fan ska man åka någonstans i vinter. Ett snösäkert ställe som inte brukar vara överöst med folk. Park och sådant shit ger jag blanka fan i och boende behöver knappast vara av världsklass. Hellre billigt. Så jag åker alltså inte för att bo flott eller jibba, jag åker för att pumpa puder. Någon som har tips om vart fan jag ska ta vägen till vintern?
Hej o hå, inte för att vara kaxig, men! har vart en liten stund i Norge och funnit mitt lilla shangri La när de gäller snö och skidåkning.
kolla upp www.orstaksisenter.no (från toppen av skisentrets fjäll "nottarna" till botten - ca. 1100 höjdmeter me offpist, 230 kronor før ett dagskort, få skidåkare och billigt kaffe på kafeet) och eller på www.friflyt.no under sunnmörsalperna och Örsta, volda, säbö - detta området har nog med snö, bästa perioden 1.a veckan i Feb. - mitten av Juni - toppturer med stor chans till att få offpist åkning från f.ex skårasalen till fjorden ca. 1542 fallhöjdsmeter - snösäkrast i mars - men med risk för laviner - snacka med locals eller
gräv själv o ta smårisker.
Här finns allt från enkla toppturer till långa isklätter/alpin turer, glaciär turer, kamvandringar etc. - eller om man vill under dåliga väder dagar - besöka Norges bästa rocklive scen i Örsta. Många och kända band som rockar loss.
annars är de ca. 1 timme till Stryn - ca. 1 timme till Stranda och ca. 1,5 timme till Hoddevik för surf.
Säbö i sunnmöreslaperna ligger något så när som hjärtat av schyssta upplevleser i Norge.
Boende är bäst på Kommande Sunnmöre Base Camp i Säbö.
Per natt 250,- lång helg torsd-sönd. 990,- och vecka. sönd-sönd. 1400,- NOK.
Se mer bilder på www.frostmedia.no