Nu eller sen?

Prahna

Ny medlem
Nu eller sen?
Har kollat monster 85an och den verkar fin, har dock inte kört den än. Skulle ni köpa 2003an på rea eller skulle ni slå till på nästa års modell? Man tjänar ju 2000kr på 2003 jämfört med 2004an.
Med bindniung...marker TI1300...6295kr.....eller kan man få 2004 för samma pris i höst?
Dessutom är topplagret så klent på 2003an...

måste ha svar ikväll.....

///M

Nu eller sen?
Sen skulle jag säga om du inte får dem billigare än 6250. Köpte själv ett par för 5000 förra veckan. ordinarie pris är ju 7000 på de flesta ställen så 6250 känns inte speciellt billigt så här sent på säsongen.

Nu eller sen?
Cirkapriset för Mi85 med Tyrolia Mad Flex 9 ligger på 7 600:-. 6 295:- dvs ca: 20 % under cirkapriset känns därför inte sååå attraktivt. Men...om du har ett gäng åkdagar kvar denna säsong kan det naturligtsvis vara intressant.

Men ta först en titt på "Skidmarknaden" här på Freeride, där finns 85or till bra pris. Vissa tycks vara i nyckick. Kan vara en riktigt bra affär.

MVH/MM

Nu eller sen?
Jag köpte mina monster 85:or på stadium med tyrolia LD12 bindningar för 3999.
Detta pris var för mig motiverande nog för att köpa detta årets modell istället för nästa med ny grafik.

Det skojiga var att stadium försökte först få mig att låta dem sätta på en sämre bindning.
När jag sedan fått den bindnigen jag ville ha monterade de den på en 179 skida när jag hade köpt 186.
Dom var inte så glada när jag påpekade detta.

/ebbot

Nu eller sen?
hahaha, de är för goa på stadium....
Jag köpte ett par pjäxor där....killen som sålde dem verkade stressade och manade på mig, jag blev oxå stressad då och frågade om storleken kunde vara ok. Killen säger typ "de passar säker" vilket egentligen betyder= "faan vilken jobbig djävel som skall tjata om storlek nu när det e fika snart..."
Kan ju säga att jag inte fick mycket hjälp och eftersom detta var mina första slalompjäxor på 10år så blev det klart fel. Kom hem och känner, ops de sitter som båtar på fötterna....
Lämnade dem tillbaka nästa dag och gick till Adams sport istället, blev lite fattiage men mer nöjd. De sänkte min skostrl från 29,5 till 27,5.....lite skillnad...
Men vet man vad man vill ha så skall man köpa på stadium. Deras priser är ju nästan alltid lägre.

///M

Nu eller sen?
Monster 85 säljs för 3100 utan binding på en affär som heter skifix (belägen i Boden).
Vet ej vilka längder som finns kvar, men det är väl bara att slå en signal !

JanA

Nu eller sen?
Har nu köpt ett par monster 85 med marker TI 1300 bindning.
Det visade sig att det var rea på Adams i GBG, fick allt för 4850kr...helt ok. Hoppas att jag kan hantera längden på 193cm bara. Jag är ju 180 lång...

///Mats

Tillbaka
Topp