Nu pratar vi STOOOOOORA drop!

när jag såg 55metrs droppet han gjorde på film tänkte jag ooo jävlar! men nu har han lagt på 30meter till!? respekt!

....

..

eeeh.. åttiotvå!

jo... nu gick han över gränsen-- å landade på huvudet .. hmm.. dags att sluta nu... din karma tog nog slut där..

/Pinn

Visst är det skidåkning! Det handlar ju om att tänja gränser och utveckla sig själv, och alla tolkar det olika. Men med en dotter på två månader kan man tycka att det där kändes lite vårdslöst...

Men lite impad blir man allt...

Han är ju för fan helt tokig.
Men om han nu landade på huvudet kan han ju inte kräva att få hålla världsrekordet.. kanske för tokigaste skidåkning dock..

Idiotiskt, och definitivt inte skidåkning.

Skulle detta falla in under "skidåkning" så borde vi väl även räkna in när Jackass-gänget "åker" rullskidor på sommaren.
Det håller samma nivå.

Och appropå "världsrekord i dropp"...

Man bör landa på fötterna om man tänkt "kräva" världsrekord status.

Sätter man inte landningen, har man inte satt ett dropp.

Så ÄR det.

/rabbit

näe kanske inte men han är väll iaf den första som nånsin försöker sig på ett sånt drop utan fallskärm så jag tycker han ska få världsrekordet

Givet är att det är skidåkning. Killen är kung. Kan inte påstå att det ändrar min åkning mer eller mindre. Jag jobbar på och tänjer mina gränser och får nya kickar. Förstår killen. Ett sånt dropp är en logisk utveckling om man redan gjort allt.

Vem går tillbaka till grön backe när man gäspar i svarta pister och längtar efter branta korridorer? Inte jag.

Ja, och en dotter på 2 månader. Han kan inte ha alla hästar hemma..
Ja, kanske grymt. Men för stort. För många risker. Och håller nog med om att det inte är skidåkning, för ingen skulle klara det där och fortsätta åka. När någon droppar ca 80 m och kan fortsätta åka jusst efter droppet utan att krasha - Då är det skidåkning. Men skidorna hjälper inget där..

Annars tycker jag faktiskt det är lite som att hoppa ner från ett höghus med skridskor och kalla det konståkning..

Respekt att våga kasta sig ut från en sådan höjd!
Dock kan man ju inte på något sätt kalla det skidåkning! Skidåkning är det så länge man FORTSÄTTER åka efter dropp/hopp, man kan inte bara ta på sig en skidutrustning och slänga sig ut från en klippa! Vilken dåre (med betoning på dåre) om helst kan i så fall åka skidor...

Det är ingen idé ni börjar ifrågasätta vad skidåkning är vanliga människor!

Hur skulle vi då kunna förklara det här med clownfrisyr och skidåkning på trappräcken i Akalla. Hur skulle vi kunna hylla dem som åker med benen ihoplimmade i en symmetrisk puckelpist eller varför inte dem som snurrar tills de vinner i ett Big Air-hopp skapat med millimeterprecision. Och Hur skulle vi kunna acceptera att världens bästa portåkerska med stora lår klagar på att det lägger sig nysnö i ideallinjen melllan varje åkare.

Det finns olika avdelningar inom skidåkning. Att droppa är hårt. Att åka på ett trappräcke är något annat. Mest lustigt, lite som cirkus typ.

Hoppas han siktar på hundringen!

/Janne Fatski

hahaha, trodde 55 meter var gränsen för hur jävla fett man kan droppa, men han verkar ju inte ge sig. kanske han ska testa att ta fart efter ett flygplan och droppa utför hela mt everest ? hade vart ganska grymt, att landa typ i new delhi eller nåt..

nån som har film på de här droppet ?

orka droppa 82 meter!!!!!!!!!... lite respekt men kan fan inte kalla det nytt världsrekord, d e som att göra 10 backflips o landa på huvet o säga att man har nytt rekord i "backflips i ett hopp" men jävlar vad den mannen e galen!!!

ok det är ganska sjukt, men ingen kan ju fan säga emot att det är grymt, coolt, ballt, häftigt, sjukt, ja säg vad ni vill, men det skiljer sig iallafall från mängden

fy fan.. jag som trodde bender var galen denna killen är juh inte frisk!

sure visst skulle kunna droppa 30 meter men då ska man ha sjukt bra betalt för det oxå..

men imponerande att man ser nån som är mer galen än sig själv..

keep on huckin´

Svår fråga det här, skidåkning eller inte skidåkning. Jag skulle nog vilja säga att det är skidåkning så länge han inte använder sig av andra utrustningar. (såsom fallskärm eller dyl)
Är det friskt? Nej, givetvis inte. Borde han få världsrekordet? Ja, givetvis eftersom att det inte handlar om att sätta landningen utan bara att överleva.

Dock anser jag att inte att han är en bättre skidåkare för att han gör det, vem som helst kan hoppa utför en klippa. Men det krävs en riktigt duktig skidåkare för att sätta en landning över 15 m. Därför kan Jamie aldrig mäta sig med människor som Hugo Harrison som kör hårt, droppar stort och (i princip) alltd sätter landningarna utan att höfta dom á la amerikan.

Till sist får man väl ge gubben ett grattis, måste varit ett skönt flyg. Runt 5 gånger högre än vad en annan gett sig på än så länge.

han måsta vara född i säffle!!
eller nått fel måste det vara iaf!! . men fattar inte vad den grabben sysslar med. :S men han har faen lite stake i sig !
men det vore ju nice om nån kunde sleva på en film på droppet..

det är väl i stort sätt omöjligt att landa på fötterna och klara det efter ett fall på 80 meter... så jag fattar inte
varför folk tjaffsar om att han inte ska ha nått rekord?

Klart det är skidåkning, sånna här idioter behövs också för att utveckla andra. Han har visat tidigare att man kna droppa 55 meter, vilket bidrar till att resten av åkarna inte känner sig nöjda med att droppa en 20 meters klippa i en film utan måste göra en cork 7a ut...

Finns ett bra exempel i cykelvärlden... Bender som är en tekniskt ganska dålig cyklist men en jävla dåre som droppar högt och kraschar på tok för ofta. men det bidrar till att andra åkare får upp ögonen för vad som egentligen är möjligt.

Men inte fan är det friskt att slänga sig ut från 80 meter har hoppat från den höjden med en lina fast i benen och fy fan va högt de är när man står där uppe!

Tillbaka
Topp