PojkenMedTur
Ny medlem
Nug
Alla som testat den vill ha den, någon som vet var man kan få tag på en?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hur jämför den sig med capita horroscope och rome artifact?PojkenMedTur sa:Alla som testat den vill ha den, någon som vet var man kan få tag på en?
han skrev i någon tråd att han hade testat den i sälen hade jag för mig.KaitsuH sa:Hei!
Var har det varit möjligt att testa Nug? Vem som har test-brädan? Pojkenmedtur hörs ha testat den, men var? Var kan jag testa en?
Efter att ha kört massvis av brädor med olika camberprofiler i olika längder hade jag ändå roligast på en technine bradshaw 149, skumt va?Thomsson sa:Coldis: Vilken av brädorna som du testade tyckte DU var bäst?
Om jag var du skulle jag köra 146an, annars droppar du ju hela principen med Nug. En 150 är inte speciellt litet alls (läs: inte galet litet) för någon i din storlek om man ska ha en board att leka runt på...PojkenMedTur sa:Ska försöka få tag på en från USA på något sätt, har riktigt svårt att bestämma mig mellan 146 o 150 dock. Har tidigare åkt Custom 156 och fick testa Nug 146 ett par timmar. Var mkt roligt men tycker det är väldigt skoj att åka fort så kanske skulle bli aningen ännu bättre på det med 150:an. Så mkt sämre borde inte 150an vara på lite långsammare lekåkning väl?
mvh 174cm/68kg
Klurigt val iaf, har ju inte letat efter en "extra liten bräda" utan efter en skön vardagsbräda för det mesta och nugen råkade vara den som satt bäst under fötterna. Mtp hur otroligt lätt-lekt 146-an var borde ju inte 150an kunna vara såå mkt mindre lättlekt eller spontan. Men samtidigt borde den vara aningen ännu mer stabil när det går fort i pisten eller när man sätter landningar på stora hopp vilket jag är väldigt sugen på att göra (mer sugen än på att raila).Coldis sa:Efter att ha kört massvis av brädor med olika camberprofiler i olika längder hade jag ändå roligast på en technine bradshaw 149, skumt va?Thomsson sa:Coldis: Vilken av brädorna som du testade tyckte DU var bäst?
Den skarpa precisionen och popen med camber går inte att slå med min åkstil, det enda jag gör är att åka runt och olla över saker och leka omkring i pisten fram tills parken kommer, sen kör lite boxar. Visst är det roligare med rocker när man ska pressa, men det är ändå skönt med lite motstånd, därför kör jag heller inte jättemjuka brädor. Rocker känns klart lite skönare i powpow dock.
Jag gillade även Capita Ultrafearen, den har ju rocker utanför bindningarna och platt mellan, den var lätt, lagom snabb edge-to-edge och lagom hård. (Det säger jag inte bara för att jag sålde en, den är som sagt såld.)
Burton Nug var också sjukt rolig, liten och ändå rätt snärtig och lätt att pressa och även charga lite med.
Om jag var du skulle jag köra 146an, annars droppar du ju hela principen med Nug. En 150 är inte speciellt litet alls (läs: inte galet litet) för någon i din storlek om man ska ha en board att leka runt på...PojkenMedTur sa:Ska försöka få tag på en från USA på något sätt, har riktigt svårt att bestämma mig mellan 146 o 150 dock. Har tidigare åkt Custom 156 och fick testa Nug 146 ett par timmar. Var mkt roligt men tycker det är väldigt skoj att åka fort så kanske skulle bli aningen ännu bättre på det med 150:an. Så mkt sämre borde inte 150an vara på lite långsammare lekåkning väl?
mvh 174cm/68kg
Dock är ju Nugen faktiskt inte gjord för att vara en lekbräda, pionjären Dave Downing har bland annat kört Nugen i pow på en vardaglig basis, den är ju faktiskt gjord för att vara en vardagsbräda i en liten förpackning. Jag skulle ändå kört 146 som sagt, med din vikt blir det perfekt. Jag väger 60 kg och jag körde 42an, det kändes skitbra.
Härligt! Förhoppningsvis levereras min på fredag.Sådär, nu är en NUG 150 betalad o klar.
Bara för att de kryssar gift så är det ju inte säkert att du smiter förbi bara så du vet=)PojkenMedTur sa:Sådär, nu är en NUG 150 betalad o klar. 146 hade säkert varit bra med hela min outfit är blå så pallar inte en helblå bräda också
Dessutom var den enda storleken som fanns inne 150 hos stableoutdoors.com, de skickar med USPS express och de kryssar i "gift" och utan värde. Ibland har man tur =)
Kolla annonzer istPojkenMedTur sa:Jag vet, har importerat dussintals saker, men om det är som gift och de skriver ett tillräckligt lågt värde på den så går den igenom. Var berädd att betala klart över 4k för den så vore nice om den bara sluta på 3.snow_flake sa:Bara för att de kryssar gift så är det ju inte säkert att du smiter förbi bara så du vet=)PojkenMedTur sa:Sådär, nu är en NUG 150 betalad o klar. 146 hade säkert varit bra med hela min outfit är blå så pallar inte en helblå bräda också
Dessutom var den enda storleken som fanns inne 150 hos stableoutdoors.com, de skickar med USPS express och de kryssar i "gift" och utan värde. Ibland har man tur =)
Ingen som vill köpa min inplastade Easy livin 155 2011? =)
Skriv gärna här när du fått hem den. Tänkte beställa en där själv alternativt. Så vill veta leveranstid osv. Cheers.PojkenMedTur sa:Sådär, nu är en NUG 150 betalad o klar. 146 hade säkert varit bra med hela min outfit är blå så pallar inte en helblå bräda också
Som vi sa innan, bara för att den kan svänga som en större board betyder det inte att man kör stora kickars på en 150 utan problem, den är lite hårdare än en vanlig 150 bara liksom...OOi sa:Blev också hooked på denna efter att ha läst lite reviews och googlart runt. Skall köra en säsong i Whistler till vintern vilket betyder mycket bc kickers och mycket park. Kör på en blunt 155 nu med force bindningar och var sugen på att köpa mig en till bräda i staterna. Var inne på att köpa burton hate, vilket också verkar vara en sjukt go bräda, men nuggen är nog precis det jag är ute efter egentligen och verkar vara otroligt rolig att köra småjibbs osv med.
Är också osäker på längden, är ganska lång 187 men väger bara 73 vilket gör att jag vanligtvis föredrar 155.
Men 146 eller 150? Känns som 146 kanske blir lite ostabil på större kickar?
Försökt hitta vad det är för flex på den, någon som har koll på det?
Känns sjukt kul att Burton släpper något så banbrytande och pushar utvecklingen. Big ups!
Läste på en del om amerikanska "mail forwarding" företag innan jag använde mig av tjänsten.Mclean sa:Tråkigt att känna så, försök sälja den. Beställde en från Porterstaoe.com idag med hjälp av viadess.com.
Får hoppas allt går bra.
vad väger du och hur lång är du?J-Lu sa:jag kan byta min 146:a mot en 142:a![]()
ok, sugen på en 146 men blir nog till att köpa den i usaJ-Lu sa:66kg 170cm. Kör vanligtvis brädor 150-155. 146 funkar förvisso riktigt bra, men då jag även har en lite längre bräda så kan det vara nice att utnyttja NUG:ens möjligheter att kunna köra riktigt kort.