Ny bräda och bindningar

• Trådstartare Trådstartare Calleeee
  • Start datum Start datum
C

Calleeee

Guest
Ny bräda och bindningar
Jag läser olika hela tiden på olika sidor. Så frågar er en gång.

Jag har kollat på en bräda osv den har midjebredden 272, men jag har stl 45 i skor.
Ska jag använda mig av L bindningar eller XL?

MVH Calle

Ny bräda och bindningar
Det är väll där nånstans som gränsen går mellan l och XL, kanske lite mindre typ 44. Men det är väll inte svårare än att läsa på företagets hemsida( ex Burtons)

Ny bräda och bindningar
Vi kanske kan försöka ta det här en gång för alla.

Olika bindningar har olika storlekar!! En Burtonbindning i storlek M kan till exempel vara väldigt olik en Ridebindning i storlek M.

Man kan alltså inte svara på frågan om vilken bindningsstorlek som passar storlek 45. Du måste kolla med varje enskilt märke som du är intresserad av.

Ny bräda och bindningar
Doughboy sa:
Man kan alltså inte svara på frågan om vilken bindningsstorlek som passar storlek 45. Du måste kolla med varje enskilt märke som du är intresserad av.
Precis! Kolla varje märke och modell. De brukar ha sin egen "size chart". Sen kan det bero på hur bulkiga bootsen är. Det skiljer också från märke till märke, men det är nog mera marginellt och är förmodligen av mindre betydelse. Nån annan kanske har mer erfarenhet av det?

Ny bräda och bindningar
Midjebredden har ingenting med vad du ska välja för storlek på binding åt dina skor.

Tillbaka
Topp