Ny Budget Longboard?

Wall-E

Ny medlem
Ny Budget Longboard?
Tjenare!
Tänkte köpa en budget Longboard och har kollat på dessa två : http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=18329&ProductDetailId=118361 , http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=18328&ProductDetailId=118360

Vilken av dom bör jag ta om jag vill cruisa på stan med polarna, ingen jättehög fart, svänga lite skönt med fint gung samt ta sig att lite mindre backar utan att den börjar wobbla?

Jag vet att man får vad man betalar för osv men jag är mest ute efter lite skoj/ett skönt sett att ta sig fram på.
Min kompis kör på (budget bräda han med ;D ) : http://www.intersport.se/Produkter/Utrustning/InlinesSkateboard/Skateboards/Longboard-Time/

Jag tycker den har ganska skönt flow, kanske att den sviktar lite för mycket menmen..

Nu vet ni ungefär vad jag är ute efter!
Tack på förhand ! :)

Ny Budget Longboard?
Eftersom du verkar införstådd med hur mycket åkglädje du förlorar på att hålla i den där extra tusenlappen, så ska jag inte utveckla det mer. Det fina med junkyard-brädorna är att dem verkar ha en skatetail, vilket inte riktigt framgår från intersport. Men, försök om möjligt komma över ett par begagnade bättre truckar eller hjulsetup, för det kommer bli så mycket skönare att åka.

Ny Budget Longboard?
Henkzzor sa:
Eftersom du verkar införstådd med hur mycket åkglädje du förlorar på att hålla i den där extra tusenlappen, så ska jag inte utveckla det mer. Det fina med junkyard-brädorna är att dem verkar ha en skatetail, vilket inte riktigt framgår från intersport. Men, försök om möjligt komma över ett par begagnade bättre truckar eller hjulsetup, för det kommer bli så mycket skönare att åka.
Jao, grejen är att jag har lite junkcash som jag tänkte spendera och är trött på att kicka som s*tan på min skate efter mina kompisar med longboard.
Men vilken tror du uppfyller mina krav bäst, eller är dom ganska lika?
ty

Ny Budget Longboard?
Kan direkt säga att du inte kommer bli nöjd med din bräda från junkyard.
Köp en seriös bräda från ett seriöst företag. Inte från någon som försöker tjäna lite pengar på longboard stoke.

Om du nu tycker att det är kul att åka omkring på en longboard så kommer du bara kasta pengar i sjön ifall du köper en budget bräda, och du förlorar bara på det ännu mer i slutet.

Ny Budget Longboard?
Jag kan juh verkligen rekomendera dig att köpa en bättre!
Jag kör själv på en loaded men hade en budget bräda först, bytte väldigt snabbt!
Om intersport brädan så jobbar jag på intersport! Måste säga att den är rätt imponerande för sitt pris! Bättre än de andra brädorna vi säljer för samma pris... Har dock endast provåkt den i centrumet jag jobbar, men den verkar rätt prisvärd... Men den kommer fortfarande inte upp i klass som en loaded t.e.x

Ny Budget Longboard?
Precis som någon sa.. Köp en begagnat för samma pris så får du förmodligen något mycket bättre! Och som flera har sagt, det är värt att lägga på någon extra tusenlapp!

Ny Budget Longboard?
Här har du en downhill bräda för 1600kr som garanterat är lika roliga att cruisa med som dom du länkade till.
Dock är det väl ingen höjdare att cruisa på men med denna brädan får du iaf bra truckar, hjul och deck.
Sen att decket är lite hårt är ju en annan femma men i värsta fall är det väl bara sälja decket för 600-700 och köpa ett slipstream deck för 850kr om du nu känner att det blir för hårt...
http://www.longboard.nu/longboard_phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=11617

Senast ändrad:
Ny Budget Longboard?
Finns ju en longboard på teknikmagsinet för 499 kr, men den är jävligt tung och samma där ju man får vad man betalar för. Har faktiskt testat en och den går ju och åka på om man bara ska åka lite så för skoj skull

Ny Budget Longboard?
Wall-E sa:
Varför inte madrid? :P
Har inte mycket emot deras decks iofs, men han länkade till en komplett bräda där truckar & hjul inte är mycket att hurra för. Det är egentligen mer eller mindre genomgående att relativt billiga paketbrädor har dugliga decks men truckar + hjul är oftast litet i tröttaste laget.

Senast ändrad:
Ny Budget Longboard?
ErikGranli sa:
Köp en seriös bräda från ett seriöst företag. Inte från någon som försöker tjäna lite pengar på longboard stoke.

Om du nu tycker att det är kul att åka omkring på en longboard så kommer du bara kasta pengar i sjön ifall du köper en budget bräda, och du förlorar bara på det ännu mer i slutet.
Visa gärna ett exempel på ett företag som säljer/tillverkar longboards som inte försöker tjäna pengar på det.

Ny Budget Longboard?
Stepup sa:
ErikGranli sa:

Visa gärna ett exempel på ett företag som säljer/tillverkar longboards som inte försöker tjäna pengar på det.
De flesta företag som gör bra brädor vill hellre driva fram sporten i en positiv riktning än att tjäna pengar..

Ny Budget Longboard?
hanken sa:
ErikGranli sa:
De flesta företag som gör bra brädor vill hellre driva fram sporten i en positiv riktning än att tjäna pengar..
Nu är vi nog litet naiva här. Pengar är givetvis en bidragande faktor i många fall.
Det finns inget ledande företag som gick in i longboardmarknaden med inriktningen av att tjäna en massa pengar. Gör du lite efterforskning så skulle du se såväl att de flesta företag (Allt från Loaded till landyachtz) att det började i en litet garage för att dom tyckte det var kul att göra brädor. Sen började dom göra brädor åt kompisar, sen åt kompisars kompisar. Så de bestämmer sig för att bygga ut och satsa lite mer pengar i deras projekt. Och det är då man börjar tjäna pengar.

Om du inte redan visste det så finns det inte så mycket pengar inom denna sporten. Än!

Ny Budget Longboard?
Stepup sa:
ErikGranli sa:

http://krackedskulls.com/

Riktigt trevliga brädor också. Komplett med frakt för 1500-1600.
Randals/Abec11 är standard på brädorna.

Ny Budget Longboard?
ErikGranli sa:
hanken sa:
ErikGranli sa:
Nu är vi nog litet naiva här. Pengar är givetvis en bidragande faktor i många fall.
Det finns inget ledande företag som gick in i longboardmarknaden med inriktningen av att tjäna en massa pengar. Gör du lite efterforskning så skulle du se såväl att de flesta företag (Allt från Loaded till landyachtz) att det började i en litet garage för att dom tyckte det var kul att göra brädor. Sen började dom göra brädor åt kompisar, sen åt kompisars kompisar. Så de bestämmer sig för att bygga ut och satsa lite mer pengar i deras projekt. Och det är då man börjar tjäna pengar.

Om du inte redan visste det så finns det inte så mycket pengar inom denna sporten. Än!
Givetvis är det så det fungerar vid en såpass nischad industri som longboard. Men om pengarna inte lockade överhuvudtaget hade dem lika bra kunnat stanna i garaget, eller hur? Men man kan dra en jämförelse: Jag skulle inte säga att sector 9 grabbarna gör vad dem gör enbart för kundens njutning, men däremot grabbarna som knegar kahalani ligger bra nära det iaf. Men dem är ju som du säger fortf i stadiet där brädorna görs i ett garage.

Tillbaka
Topp