Ny Butik För Friåkare.

LITEFORTARE

Medlem
Ny Butik För Friåkare.
Vill bara säga att jag var förbi Fabulous AND POOR i lördags.

Gick ju dit för att lämmna in ett ställ som jag ville att dom hjälpa mej att sälja.
Trodde att det skulle ta några dagar eller en vecka för att de skulle bli sålt.

Dom ringde i dag och sa att mitt ställ var sålt i dag.

Har bara en sak att säga......FAAAAAAAAAAAAN vad bra dom är.

http://www.fabulousandpoor.com/

Ny Butik För Friåkare.
Vet inte riktigt men jag tror det...ja det skulle ju va koolers.

prova att skicka ett mail till dom så kan dom ju skicka bilder tror jag.

Dom verkade ha grymm koll på vad det är som gäller..PIIIIZ

Ny Butik För Friåkare.
ball grej, men detta känns lite som marknadsföring, vilket inte är tillåtet på freeride. du bör kanske tona ner dina hyllningar lite i alla fall...?

Ny Butik För Friåkare.
coolt att du fick det sålt trots att butiken inte öppnat än.....

trollar för någon kompis?

Ny Butik För Friåkare.
Marknadsföring, mest troligen ja. Verkar intressant dock.

Nån grupp på facebook hittar då inte jag iallafall.

Ny Butik För Friåkare.
Alright gänget. Det är ju svinkul att detta blivit en tråd redan!!

Jag ska nu berätta..

Den officiella öppningen är fredagen den 16e oktober. VÄLKOMNA!
Vi har även öppet även nu, helt rätt men det är med syfte att folket ska komma och lämna in sina grejer. Självklart säljer vi grejerna om ngn vill köpa! men vi öppnar som sagt inte officiellt förrän fredagen den 16e.

Det funkar som följer:
Du kommer in och lämnar in t.ex. en jacka. Vi rekomenderar ett pris till dig vad vi tror att du kan få för den. Du är självklart med i prissättnigen för vi vill ju alla få sålt jackan din. Vi säljer sedan plagget för det dubbla där 25 % av detta dras fr Fabulous & POOR's vinst och går oavkortat till moms. Du får även möjligheten när du lämna in dina grejer att ange kontonummer dit vi sätter in dina pengar för det som blivit sålt då din tid är passerad. Tiden vi pratar om kommer att vara tre månader. Ett öppningserbjudande är dock att man får ha sina prylar i butiken i sex månader av förklarliga skäl. Nystart :)

Har ni fler frågor?! Tveka inte att kontakta oss på Fabulous & POOR!

Då man inte får göra marknadsföring i tråden vill vi inte skriva mer här så kom in och titta istället. Lanseringen av nya hemsidan sker i samband med öppningen den 16e. Dock inte webshop ÄN men det kommer vänner så håll ut!

Peace

Ny Butik För Friåkare.
Om jag förstår det rätt så lägger ni på 100% på priset på en vara ni ska sälja. Alltså om jag har en jacka som jag vill sälja genom er och jag vill ha 1000:- då säljer ni den för 2000:-. På Mountain Recykle här i Åre tar dom 30% i provition på det dom säljer! Altås om jag vill ha 1000:- för en jacka så kostar den 1450:-, det känns som en mer rättvis deal!
http://maps.google.se/maps?hl=sv&cl...ear=åre&view=text&latlng=13649957612564352607

Ny Butik För Friåkare.
MikeMike sa:
Om jag förstår det rätt så lägger ni på 100% på priset på en vara ni ska sälja. Alltså om jag har en jacka som jag vill sälja genom er och jag vill ha 1000:- då säljer ni den för 2000:-. På Mountain Recykle här i Åre tar dom 30% i provition på det dom säljer! Altås om jag vill ha 1000:- för en jacka så kostar den 1450:-, det känns som en mer rättvis deal!
http://maps.google.se/maps?hl=sv&cl...ear=åre&view=text&latlng=13649957612564352607
Momsen är på 25%, MikeMike.

F&P säljer en jacka för 2000kr (om de köpte den av dig för 1000kr) och skattar bort 25% av det, alltså blir försäljningspris netto 1500kr, där inköpspris är 1000kr. Alltså blir täckningsgraden 50%.

Ditt exempel stämmer inte - de kan inte ha en marginal på 30% på en jacka som de köper in för 1000kr och säljer för 1450kr ink moms. I så fall skulle de sälja den för 1625kr...

Ny Butik För Friåkare.
oscarius sa:
MikeMike sa:
Momsen är på 25%, MikeMike.

F&P säljer en jacka för 2000kr (om de köpte den av dig för 1000kr) och skattar bort 25% av det, alltså blir försäljningspris netto 1500kr, där inköpspris är 1000kr. Alltså blir täckningsgraden 50%.

Ditt exempel stämmer inte - de kan inte ha en marginal på 30% på en jacka som de köper in för 1000kr och säljer för 1450kr ink moms. I så fall skulle de sälja den för 1625kr...
Recycle köper inte in jackorna utan agerar endast mellanhand/visningslokal. Vill du sälja jackan för 1000:- så tar Recycle 350:- vid eventuell försäljning.

Ny Butik För Friåkare.
Tja, när man säljer begagnade prylar så betalar man bara moms på den delen delen som blir över efter man har betalt för vara, alltså 25% moms på i det här fallet den överskjutande 1000:-. Sen att blanda in täckningsgrad och marginal är att blanda äpplen med päron. Påslaget är och för blir 100% hos dom. Och hos Mountin Recycle så tar dom alltså 35% i provision (inte 30 som jag skrev tidigare), eller ca 55% påslag Så en jacka som dom säljer för 1500:- får den som har lämnat in den 975:-, Om man skulle lämna in den hos ovanstående företag så får man 750:-, säljer man den på freeride.se så får man 1500:-

Peace out!

Micke

Referens till moms regler för försäljning av begagnade saker http://www.skatteverket.se/skatter/...kattningvaror.4.deeebd105a602bfe38000405.html

Senast ändrad:
Ny Butik För Friåkare.
MikeMike sa:
Tja, när man säljer begagnade prylar så betalar man bara moms på den delen delen som blir över efter man har betalt för vara, alltså 25% moms på i det här fallet den överskjutande 1000:-. Sen att blanda in täckningsgrad och marginal är att blanda äpplen med päron. Påslaget är och för blir 100% hos dom. Och hos Mountin Recycle så tar dom alltså 35% i provision (inte 30 som jag skrev tidigare), eller ca 55% påslag Så en jacka som dom säljer för 1500:- får den som har lämnat in den 975:-, Om man skulle lämna in den hos ovanstående företag så får man 750:-, säljer man den på freeride.se så får man 1500:-

Peace out!

Micke

Referens till moms regler för försäljning av begagnade saker http://www.skatteverket.se/skatter/...kattningvaror.4.deeebd105a602bfe38000405.html
Sorry...
Måste ha missat att myyyyy skrev "Vi säljer sedan plagget för det dubbla där 25 % av detta dras fr Fabulous & POOR's vinst och går oavkortat till moms."

Tillbaka
Topp