Ny dirt/freeride cyckel

Ny dirt/freeride cyckel
ehh för det första...vad söker du för cykel? vad kommer du använda den till? vikket prisklass kan du röra dig med? osv när du har skrivit det här så kan jag hjälpa dig med cykelval.

mvh//
wolwerin

Ny dirt/freeride cyckel
kona gör många bra nybörjar cyklar som proffscyklar...men med det prisset som du angav till oss kan du får en väldigt bra dirt freeride hoj från kona...jag skulle rekomendera: kona stuff, kona shred eller kona scrap...dem är väldigt bra nybörjarhojar men endå en dra tävlings hoj...men skulle vara enu bättre om du skulla satsa på andrahands marknaden som tex www.blocket.se

men dock så vet jag inte du du är för kort för domma orginal cyklarna från kona men det finns oxå barn modeller från konna som är för barn vuxna som är lite kortare.... men prata med din närmaste cykelbutik...vad du behöver och vad du ska anvnda den till med mera...

mvh//
wolwerin

Ny dirt/freeride cyckel
NS-ram 24tums hjul. Inte allt för lång framgaffel max 100mm slag, singlespeed, hydraliks bakbroms....

Det ska inte bli allt för dyrt, kanske 6000 beroende på vilka komponenter du väljer men om du väljer att köpa allt nytt = 8000....
Detta blir mycket bättre än kona! Kona väger som bly, och de är inte allt för bra i dirten! Köp en hoj med 24"hjul eftersom att du är relativt kort, det blir enklare att hantera för dig, för lång framgaffel gör det svårt att manöverera mellan hoppen!

Tillbaka
Topp