NY edit2[FILM] Synpunker o tips på redigering?

marer

Ny medlem

testade att göra min första lilla redigering igår och skulle gärna vilja ha lite kritik och tips på saker som jag kan förbättra.
om blinkningarna var störande/otakt mm.

All kritik uppskattas som kan hjälpa mig att bli bättre =D
/marer

edit2
jag klipte ihop en ny liten film på samma klipp, fokuserade den här mest med att tima musiken, det var inte så mycket bas i låten så den var lite svår att träffa rätt.
blev den bättre eller sämmre än den första?, jag har försökt tagit upp era tipps ni givit mig till denna.

Senast ändrad:
den var bra tycker jag....
är det du som åker?

nej. glömde skriva!
klippen är på jacob wester från någon gammal freeride i åre =D

vad heter det otroligt feta låten??..

Lite otakt på blinket, men jag ska absolut inte klaga! Om du tar reda på hur många BPM's det är i låten borde det väl gå att tajma exakt?

Jag tycker det blir alldeles för mycket flashar. I början tycker man det ofta är tufft att använda det mycket (Det gjorde jag iaf.) men sen blir det bara störande att ha hela tiden. Som någon tidigare skrev så är det även otajmat på sina ställen. En annan sak som kan bli snyggt är att på varje flash klippa en liten bit så åkaren kommer lite längre fram...

snygg redigering, har inget att klaga på direkt.

satt och lyssnade på den låten med så trodde min dator hängde sig. hoho

robint sa:
nordling sa:
Lite otakt på blinket, men jag ska absolut inte klaga! Om du tar reda på hur många BPM's det är i låten borde det väl gå att tajma exakt?
Hur tar man reda på det? Och vad är det för nånting? Svara i gästbok!
Vet inte hur man tar reda på det men BPM = Beats per minute.

Hyfsat fin redigering annars :)))) < -- trippelhaka

Senast ändrad:
Räkna ut BPM = Beats per minute:

Räkna hur många taktslag det går på en minut. Låten i videon ligger på ca 90 BPM.
(Räkna annars under 20 sekunder och multiplicera med tre, ni fattar...)

Tycker man ska vara sparsam med blinkningar, det funkar kanske på ett kort klipp som här men det blir irriterande i längden.

Supersub sa:
Räkna ut BPM = Beats per minute:

Räkna hur många taktslag det går på en minut. Låten i videon ligger på ca 90 BPM.
(Räkna annars under 20 sekunder och multiplicera med tre, ni fattar...)

Tycker man ska vara sparsam med blinkningar, det funkar kanske på ett kort klipp som här men det blir irriterande i längden.
Ska bara tillägga att detta innebär att det kommer ett taktslag var 0,67:e sekund (60/90) och att blinkningarna då teoretiskt bör hamna med ett mellanrum på X*0,67 där X är en faktor som beror på hur lång tid man vill det ska gå mellan varje blinkning. Man vill ju inte ha en blinkning var 0,67:e sekund. Om du vill att det ska komma en blinkning med ca 10 sek mellanrum får du lägga blinkningen efter 10,05 sekunder (15*0,67).

marer sa:
robint sa:
nordling sa:
Hur tar man reda på det? Och vad är det för nånting? Svara i gästbok!
svara gärna här, jag skulle också vilja veta lite mer om det
om du har ett (musikredigeringsprogram) (dj program) tex DJ traktor så står de när du infogara låten allt om den bla bpm..

får kansske inte skriva dehär men ladda ner proramet, kostar annars ca 1000 kr att köpa..

Edit: om du har DJ traktor kan du mixa ihop olika låtar så de blir fett i filmer oxå..-

Lite för mycke blinkningar som vissa har påpekat redan men annars nice redigerning.

tack så mycket för alla svar och tipps!!
jag har mycket kvar att lära och jag har tagit till mig vart enda råd jag fått här.
bra svar och bra förklarat utav er!

tack ännu en gång =D

Senast ändrad:
Det kunde vara lite störande med blinkningarna på vissa ställen. typ precis på kickern och sånt, då blev man liksom flashad och såg inte hoppet lika bra. annars var det fräckt.

Tack! hade helt missat att dilated hade släppt ett nytt album iår! Som några har nämt kan blinkningar vara ok men inte i för långa sekvenser, sen så anser jag också att man inte ska ha blinkningar när åkaren är i luften. det kan vara ok i vissa fall på rails.

nice film , men jag hatar när man råkar utför det mnest frustrerande som finns :( jag har redigerat en film till denhär låten i 3månader och nu måste jag byta :(

Yaoo nice, men jag tycker att du inte ska sätta blinkningar på annat än tydliga dunk i musiken och inte på vart ända trumslag..
jag tycker inte heller att du ska lägga in dunk då oc då, även on rytmen är likadan hela tiden, om du förstår.

Annars var det nice

min film som jag gjorde nu när jag hade tråkigt...

Observera att den tog max 4 min att göra...

jacob wester på klippen, och jag gjorde den inte längre för att jag inte hade nåra fler klipp på honom, och orkade inte tanka helle, kommer kanske en längre version en annan gång..

Lite trailer stuk på den...

Edit: Fixad nu..Fel länk först

Senast redigerad av en moderator:
jobbigt att det stog filmen halva snutten sen så blev det jobbigt med "hacken" i hoppen. annars var det bra.

Senast ändrad:
Skippa blinkningar/hack i hoppen, det är svårt att få det bra och det är bara desorienterade för den som kollar. Påväg in i hoppet gör det inte något om men hackar in lite till musiken

yeey.. som du sa deespin så är det trailerstuk på den och det är snyggast att göra så i trailers, funkar kanske inte lika bra i själva filmen då det kan bli lite ryckigt.. du timade väldigt bra till musiken dessutom..

tack föresten för all konstruktiv kretik på min film.. mycket bra svar då det inte bara står "fan vad dåligt" utan också förklaringar.. dock var min film riktigt dålig i det här fallet men med era tips kommer nästa att bli mycket bättre =D !!

tack /marer

mkt mkt blinkningar.. satsa på en cleanare redigering istället för att överanvända en effekt..

de finns många effekter där ute.. använd alla.. inte bara en..

fantasin sätter gränserna.. så var kreativ!!

hehe, jo min första redigering och jag fick hybris när jag hittade blinkningsefekten i redegiringsprogrammet ;O
och jag ser massa fel nu som jag inte såg då.

gillar inte att det blinkar när åkare är i luften. okej i typ uthoppet eller landningen men inte i luften. Tycker det är störande.

redigeringen var det ju inge fel på. först klippen hade skön färg och foto. det sista klippet platsade inte riktigt, för mycket blå himmel och skit.

Den var bra, skönt med mussiken och allt, men jag tycker du inte ska ha några blinkingar i själva hoppet när åkaren är i luften
det var det enda, anars var den bra :D

tyckte tvåan var bättre redigerad, speciellt i början. Men låten var rätt seg och det gjorde att ettan är roligare att kolla på

Tillbaka
Topp