Ny i parken, några tips?

ALonn

Ny medlem
Ny i parken, några tips?
tja,

har aldrig lyckats med en 360 eller 180 men det vore skoj om jag lyckades ivinter...några tips på hur jag kan träna upp tricken?

Ny i parken, några tips?
du måste våga misslykas för att lyckas. så det är bara att sattsa börja i ett mindre hopp och sen så vrider du överkropen innan du lämant kicken så du får fart med dej i rotationen. bäst är väll at bygga en liten engen kick brevid bakcen i djup snön och träna..

Senast ändrad:
Ny i parken, några tips?
om det finns en inte så brant pipe som du kan hoppa ur ut lätt, där du ska åka. så kan du träna in 360 o 180 där. och senare lägga in dom i hoppen.

hoppas du fattar;)

Ny i parken, några tips?
tänkte på en sak till...om jag ska gör en 180, vad är lättast en 180 när jag "backar" in i hoppet eller när jag landar baklänges?

Ny i parken, några tips?
du menar switch antar ja.. men det är mkt lättare att landa switch. (kan vara svårt att träffa hoppet när man kmr in switch för en nybörjare)

Ny i parken, några tips?
böra med att åka in vanligt i hoppet o landa baklänges om du ska göra 180.

kolla vi säger att en pipe går ungefär som ett U.
men om det finns en pipe som inte e så brant på sidorna så du lätt kan hoppa ut ut pipen och snurra:P
vi säger att pipen går ungefär såhär \_/

då kan du hoppa ut ut pipen o snurra o landa på andra sidan. så gjorde jag.

hoppas jag var till någon hjälp:P

Ny i parken, några tips?
leta reda på ett mindre hopp... börja snurra lite lätt.. när du sedan blir säkrare med tiden så kan du lägga på större snurrar och fetare airs.. bara att satsa =)

Ny i parken, några tips?
allt sitter i huvudet, om du inte fegar ur i luften eller precis innan du lämnar kicken klarar du det oftast. Se till att våga det är allt.

Ny i parken, några tips?
lägg ner o satsa på ngt annat. det är ingen idé alls, det är för sent. tåget har gått, du hade din chans. sorry dude, get over it.

Ny i parken, några tips?
börja som sagt i små hopp med mjuka landningar :D eller som ramis jibber sa, i en pipe med låga kanter, då gör de inte ont å ramla då man inte har hög fart då man landar! å sen äre bara å våga! good luck

Ny i parken, några tips?
Fluffsurfarn sa:
lägg ner o satsa på ngt annat. det är ingen idé alls, det är för sent. tåget har gått, du hade din chans. sorry dude, get over it.
Men han kanske inte ska satsa, han kanske bara vill ha kul....

För att återgå till ämnet så tycker jag att du ska försöka börja träna i en landning med lössnö, vilket oftast gör att du vågar lite mer...

Ny i parken, några tips?
Bygg ett eget hopp och träna i det! Du kan lära dig en massa snurrar med ett ganska litet hopp, så gjorde jag. När du har blivit lite säkrare kan du prova parken. Bygga egna rails är också sjukt bra. Hitta en backe nära ditt hur och träna hela dagarna, sen rippar du X-games!

Ny i parken, några tips?
Hittade 63 andra trådar med 360 i rubriken. Det kan du med göra, om du använder SÖKFUNKTIONEN.

Lycka till med jibbandet!

Ny i parken, några tips?
Tycker tipset om Halfpipen är bra, om jag fattar det rätt.

Jag tränade mycket i en "naturlig" pipe genom att hoppa ut från pipen och snurra. Du hoppade liksom upp på kanten och landade i samma nivå. Enkelt att lära sig 180 då. Tänk bara på att luta dig framåt(mot hoppet) när du ska landa en 180.

Ny i parken, några tips?
tjennaa
jag ska prova lite park o pipe nu i vår o tänkte höra om nån kan hjälpa mig med de vanligaste hoppen o lite andra nybörjargrejer..typ sånt man BÖR tänka på osv.
jag kan fan ingenting om jibbing, men har åkt regular slalom 15 år så de e ju dax o prova på nåt nytt nu ju..

Ny i parken, några tips?
Asså 180 kan du börja köra i riktigt små hopp i början, eller du behöver inte ens något hopp. Lita bara på skidorna i switchläge.

Ska också dra en 360 i år tänkte jag och min taktik är att bara dra på och inte fega ur, verkar vara så man ska göra. Har testat en gång förut men hoppet var för litet så jag kom inte runt och drog i huvudet stenhårt i backen, så kör där det är mjukt eller om du är NAJS kan du dra på i big jump. Iofs lite risky.

Gl hf säger jag och god kväll

Ny i parken, några tips?
lär dej känna nån som kan och är hyffsad som kan coacha dej. Även fast jag inte e så bra har jag lyckats lärt några lite trick. Så somsagt skaffa nån som kan.

Ny i parken, några tips?
Nu sover största delen av fr'arna så nu kan man egentligen skriva vilka tips som helst utan att nån klagar.. men ja ska va ärlig ändå :)
Ett bra tips (vet inte om de skrivits, för trött för att läsa) är att hitta en lagom stor nivåskillnad som är som en platå, t.ex. en lastdocka utanför en affär o sen bygga en quarterpipe upp på den.. när man hoppar upp på platån i en quarterpipe så landar man helt platt vilket gör att man stannar upp, alltså sjukt enkelt..
en annan grej är att göra QPen med några polare som är på samma nivå som du så ni kan peppa o titta på varandra.. så kom jag in i hela hoppgrejen.. fast på snowboard..

Tillbaka
Topp