ny nidecker freeway eller begagnat?

Klister

Ny medlem
Hallå
Är på jakt efter min första bräda.
Har hittat en ny nidecker freeway 53 för 2700 (efter 40% rabatt) inklusive bindningar. Jag vet inte någonting om brädan.
Ska jag välja den eller ska jag köpa någon begagnad bräda som man kan finna mer information om på nätet?
Jag är god nybörjare och åker mest pist med mina skidburna kompisar. Brukar inte bli mer än max två veckor plus någon enstaka dag per år. Kanske bättre att hyra även i fortsättningen? vad tror ni?

Jag hade slått till ;) 2700 med binningar låter bra! Vart hittar du detta pris? E oxå i behov av ett helt kit :D Vet du nån bra hemsida? Butik?

Mvh ;-D

Även om jag inte vet ett skit om brädan?
Det var sista brädan i en butik som ska sluta med snowboards. Han sa det var under hans inköpspris.

Jag är lite skeptisk. Kolla noga upp vad det är för årsmodell och så innan du köper. Det kan vara gammalt skräp. Nidecker har haft en brädmodell som heter Freeway i många år. 2700 med bindningar är inte särskilt billigt om brädan är några år. Jag skulle definitivt välja begagnat!

Jo jag är oxå skeptisk. Det är därför jag inte har slagit till än. Är egentligen mer sugen på än bättre begagnad bräda. Eftersom nideckerbrädan är den sista brädan dom har kvar måste ju alla andra som handlat där valt bort den...
Det är inte så fett med snowboardförsäljning här på sydkusten...

Tillbaka
Topp