Ny Pro Rider till 08/09

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Ny Pro Rider till 08/09
Jag såg ett inlägg på Teton för några veckor sedan om att det kommer en ny Pro Rider till nästa år.

Den nya skidan blir lite bredare, mjukare och får en gnutta mer skärning. Dom nya måtten är 128-100-117, den växer alltså 4-3-1. Ska tydligen komma i 184 och förhoppningsvis något lite längre. Konstruktionen blir samma som Mythic och XXL med ursparningar i fram- och bakskidan. Dessutom blir brättet galet högt som på XXL.

Först blev jag tveksam till att dom breddat skidan, men det kanske inte är så tokigt när man tänker efter. Borde inte den nya formen ge bättre flyt och göra skidan mer mer stabil (tailen blir smalare i förhållande till midjan) samtidigt som den går in i sväng lite lättare? Däremot kan man väl undra vad som händer med isgreppet...

Senast ändrad:
Ny Pro Rider till 08/09
Det låter lovande... Vad blir den nya svängradien? Den gamla pro ridern hade en smula lång svängradie för min smak som allroundbruk.

Och vad menar du med ursparningar?

Ny Pro Rider till 08/09
Ja, jag tror verkligen på dom. Hoppas bara det blir så nu...

Ursparningen ser ut som på XXL där det är en v-formad "grop" i fram- och bakskidan. Ska göra skidan mjukare utan att vridstyvheten blir lidande. Och så ska det spara lite vikt.

Tillbaka
Topp