ny snowboard

jag_jag

Ny medlem
ny snowboard
tjena........
jag har tittat på en atlantis-bräda som säjs vara jättebra enlit försäljarna men jag undrar om det kan var asant när det är så billigt...
de sa att alla deras atlantisbrädor var värda mer en 3000 men dom sålde dem för 1600 inklusive bindning...
någon som har åkt på atlantissnowboard??? eller känner till om det är ett bra märke??? tacksam för alla svar!!!

ny snowboard
ligger kanske lite före din tid....men det var en hyffsad kille på snowboard ;P
har för mig att han satte ett världsrekord med högsta air eller vad det var....

// bison.

ny snowboard
Hade det här varit för 5-6 år sedan hade det inte varit någon diskussion om Atlantis. På min tid skulle alla snowboardåkare ha dödat sin mamma för en Backman-Atlantis.

Han gjorde sig grymt känd när han satte världens då högsta backside air i gränsen på king of the hill. Vad sen alla missade (Eller valde att inte komma ihåg)...

...var att tydligen så hade Janne Aikio efter den officiella tävlingen startat 30 meter längre upp, droppat en klippa och kört ännu högre i quarten...och enligt mig var det i det ögonblicket snowboardåkningen fick se sig besegrad. *skrattar*

24 år och jag känner mig gammal. Eller är det ungdomen som behöver läsa på bättre...?

Fred ut.
//Andreas

ny snowboard
Tror det är vi ungdomar (räknas man till ungdom om man är 18) som behöver läsa på......kidsen blir bara latare och latare i och med att datorerna växer...

// bison.

ny snowboard
Ungdomar behöver läsa på....

Kidsen ska ut och åka längdskidor tills de glömt allt vad McDonalds och TV-spel heter och gått ner i vikt.

Sen ska de lära sig veta hut och efter det ska de ut och åka riktiga skidor. och ha kul. :-)

ny snowboard
fast här nere i skåne har vi ingen snö så vi kan inte åka längdskidor.....man kan ju alltid gå ut och springa som jag ska göra ikväll, men hur jävla roligt är det!??!!?!? och hur kul är det att gå på ett gym med 400 personer där man får vänta 10 min för att få tillgång till en apparat.
funderar på att skaffa en träningscykel...verkar lite roligare...frågan är om man det är effektivt!

fast man måste medge att tv-spel är ball, fast jag föredrar de gamla 8-bit spelen istället för de här nya flashiga spelen....

// bison.

ny snowboard
Det fanns iallafall i den afären där jag va... å sen har ja sökt på intent å hittat atlantis även här... men ja vet inte på afären jag var kanske de hade köpt upp något gamalt sortiment. De sa att de var bra brädor med "träskärna".

ny snowboard
Ja, Det första du ska kolla upp är vad det är för årsmodell på brädan, åker inte snowboard men brorsan nöter och varken jag eller han har hört talas om Atlantis på den senaste tiden.
Träskärna hmm. har för mig att de flesta nya brädorna gör i en sorts skum/trä blandning nu för tiden.

Det enda jag kan säga om det blir tal om att köpa begär att få teståka den, köp aldrig något utan att teståka.

Kolla även upp vad det är för bindningar.

Mvh Gelay

ny snowboard
kunskapsnivån här är ju pinsamt låg...

Ingemar Backman är en av Sveriges bästa snowboardåkare genom tiderna, och vad det gäller Atlantis brädorna har jag åkt på två av Ingemar Backmans pro:s och har varit mkt nöjd med dem. Atlantis brädorna är tillverkade i Canada, vilket tidigare (5 år sedan) har borgat för lite sämre kvalle än europeisk tillv. men det hävdas att så ej längre är fallet. Huruvida de fortfarande gör brädor är jag osäker på då det varit väldigt tyst från dem i två säsonger nu, iaf i Sverige. Men för två år sedan fick man punga ut fem lakan för en Atlantis IBT Pro...

Håller med ea Lindgren till fullo, förutom sagan om den lilla skidåkaren, det där har du ju hittat på! eller hur, kom igen va ;-)
/NEW

ny snowboard
Finns det ingen här som läser utländska snowboardtidningar!
Atlantis finns i allra högsta grad. En av deras modeller har för andra året i rad blivit utsedd till en av de tio bästa freestylebrädorna i Transworld Snowboardings stora test. Så förmodligen håller brädorna bra kvalitet. Men som någon sade i ett tidigare inlägg. Försök ta reda på vilken årsmodell det är på brädan du funderar på så att du vet vad du köper och se till så att du får ett par vettiga bindningar.

ny snowboard
Både Ingemar Backman oc Daniel Franck har kört på Atlantis. Daniel Franck vann förövrigt OS brons i Nagano 98, eller var det silver.? skit samma, för 5 år sen var det en ruskigt bra bräda. Ingemar hade spons av Type-A först sedan gick ha över till atlantis och nu trror jag att han åker på Allian.
Men när han drog sin 8 meters höga backside air i gränsen 96 så åkte han då på en atlantis. Både han Och franck hade var sin promodel iaf

ny snowboard
Det här är ju helt sjukt!!!!!!!! Jag trodde inte det fanns skid eller snowboard åkare som inte vet vem Ingmar Backman är. Ja ja jag slänger väl ut en lite fråga och gör det här till en frågesport i jeopardy form. Frågan: Han bojkottade os, han är från Norge och är i särklass värdens bästa åkare genom tiderna kommer troligtvis inte att få någon överman någonsin. Vem är ?????

ny snowboard
Ingmar backman är såvitt jag vet en av grundarna till märket Allian Snowboards så han är nog inte helt död inom sporten.

För övrigt håller jag med en del av ovanstående inlägg, kolla upp modell och sånt innan du köper. Brädan behöver inte vara dålig för att den kommer från ett numera i Sverige anonymt bolag.
När jag var liten drömde jag många våta drömmar om en Backman-Atlantis...

ny snowboard
Jag är inte så jätteavancerad åkare, men min gamla bräda blev stulen och en ny blev tvungen att fixas..

Var in på skifix (skifix.com) i boden och kom ut med en av Atlantis Ingemar Backman Trast 153, brädor. Den kostade 2290:- inkl Evol Team Series bindning och nån sko ;) ..

Kruxet är att brädan var en andra sortering, dvs det var en liten spricka i lacken, men den syns inte speciellt mycket.

Tror att det duger för mig dock, men vad säger ni? är jag lurad? :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp