Ny utrustning! Vilken Jack, byxa och handskar?

Uber

Ny medlem
Hej.
Jag ska köpa en ny åk-utrustning, jacka, byxor och vantar, hjälm har jag redan. Vad finns det för bra grejer? Jag har hör att Quiksilver är jävligt bra men det verkar lite dyrt? Jag har brutit båda handlederna också :) så handledsskydd skulle nog vara på sin plats...

köp sånt som du tycker är snyggt eller om man är prylbök, köp de som är bäst i test !
svårare än så är de väl inte ?

finns hur många märken som helst du säger ju inte var och hur du tänker använda dem heller

Då tycker jag du ska gå in i närmsta naturkompaniet butik och fråga efter det dyraste dom har....

"Hur långt är ett snöre?"

Handskarna är viktiga! Har testat många olika märken och Hestra Handsken är absolut bäst! Lite dyrare kanske, men dom håller dig både varm och torr om händerna!

Kläderna är en helt annan femma.. ska du ha funktionella, varma, "proffsiga" skidkläder är det märken som Haglöfs, Mover och Arcteryx som gäller. Vill du bara ha nått i parken så är det väl burton, quicksilver eller nått sånt som gäller..

Go Oakley!!

Nej men jag måste erkänna att dom amerikanska märkena ofta utrustar sina kläder med bekväma smådetaljer såsom t.ex. karbinhakar i fickorna så man kan sätta fast nycklar osv. Kläderna är även snygga och håller helt okej kvalité.

Cross är visst billiga, men dom håller inte samma standard som märkon Tierra, Arcteryx och Patagonia. Andra bra märken är Millet, Bergans, Norröna, Mountain Hardware.

Dyrt är bäst. punkt slut.

Sen är Hestra en toppenhandske!

Jag håller med dig där. Dyrast är bäst i detta fall. (Kanske kom jag ihåg fel om Cross-priserna....)

hestra handskar. det som känns bäst i allt det andra , du behöver inte superkvalité och supervärme om du inte ska ut o gå i nordpolen.

Det är inte supervärme som är det viktiga tycker jag utan att plaggen andas bra och håller väta borta. Då är dyrast bäst.

Lånar din tråd ^^

Varkan man köpa misfits handskarna som Tanner Hall har på Teddybear crisis?

blue-tomato.at har misfits handskar...tror jag. Är inte säkert att det är dom men..

nu vet ja ju inte jag om du åker snowboard eller skidor. Men i handskväg tycker jag level gör coola handskar.
Vad gäller jacka och byxa är special blend coolt, men det är rikigt snowboard märke, annars gör analog o
whiteout schyssta grejjer.

Tillbaka
Topp