Ny vinter webshop

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hjellum

Ny medlem
Ny vinter webshop
märken: armada, dragon, analog, neff, oakley, full tilt, Salomon, jiberish, electric, skullcandy

Senast ändrad:

K_A_L

Ny medlem
Ny vinter webshop
shreedarn sa:
Av: K_A_L | Igår 08:42 Citera
Vill inte negga och komma med dåliga vibbar utan jag applåderar din kreativitet och dina visioner :).
.
.
.

håll käft:P
Har du inget vettigt att tillföra diskussionen så borde du helt och hållet hålla käft!

wallb3rg: Så vad var negativt? Jag kom med relevanta frågor och funderingar. Vad tror du själv krävs för att en butik ska gå runt och kunna försörja en eller flera personer? Själv är jag tveksam till om det är att sälja Jiberish-hoodies till kanske hundra stycken gapandes 14-åringar. Vilka är det som sitter på pengarna? Tror att en butik behöver ett antal produkter som ger god avkastning för att man ska kunna sälja mer "udda-varor".

bostrom

Ny medlem
Ny vinter webshop
somsagt lrg och jiberisch skulle ni tjäna mycket på för att varenda freestyle åkare vill ha det :P Men köp in mycket lär ta slut fort!

luudan

Ny medlem
Ny vinter webshop
tror ni att ni blir klara tills september? om det jag har läst har stämmer så betyder det att ni har fått både First drop och Saga,, jag tror redan att projektet har lyckats isåfall:)

EriX

Ny medlem
Ny vinter webshop
Nu är det så att Yngre ungdomar och barn inte tillhör den köpkraftigaste kategorin. Så satsa på märken som tilltalar den köpkraftigaste kategorin "medelsvensson" som tex. Salomon, Scott, Quiksilver, Rip curl osv. och detta till bra priser. Detta krävs för att man ska tjäna pengar, om inte Stadium redan snott alla kunder, visst ett litet sortiment med "underground" märken kan man ju erbjuda.

lysero3

Ny medlem
Ny vinter webshop
Erix sa:
Nu är det så att Yngre ungdomar och barn inte tillhör den köpkraftigaste kategorin. Så satsa på märken som tilltalar den köpkraftigaste kategorin "medelsvensson" som tex. Salomon, Scott, Quiksilver, Rip curl osv. och detta till bra priser. Detta krävs för att man ska tjäna pengar, om inte Stadium redan snott alla kunder, visst ett litet sortiment med "underground" märken kan man ju erbjuda.
Word. Majoriteten av alla yngre och säkert en liten grupp äldre medlemmar här på Freeride skulle säkert köpa Jibberish o andra gangster-märken. Men det är inte majoriteten av alla som åker skidor å snowboard i Sverige. Därför e de nog rätt bra att ha "medelsvensson" sortimentet redo!

Senast ändrad:

Corin

Aktiv medlem
Ny vinter webshop
Som många säger är Jiberish nog ett måste, inte för det är snygga praktiska kläder (för det är det ju knappast) men för att det säljer som satan. De få omgångar som tas in till Sverige säljs ju på några timmar.

Att First Drop är klart är ju fantastsikt, bra med sånt som inte annars finns i Sverige. Bra märke också.

Sen är det ju frågan hur "Average Joe" ser ut för den här målgruppen. Har han Head-lagg, Peak-ställ och Carrera-goggles? Eller har han ett par Suspects, Gangsterpants och Jiberish-hood? Eller är det till och med så att han har lätta K2-skidor, Dynafit-bindningar och en slimmad skaljacka?
Man kanske måste bestämma sig om vem man vill sälja till?
Totalt kanske det finns mest som nr 1, men för honom finns det också redan en massa butiker, eller hur?
Här på FR finns nog mest som nr 2 och även fler som är mera åt "hardcore powder"-hållet och för oss finns det inte ett lika brett utval. Medans andra kan gå till Stadium och inhandla allt dom behöver för vintern, behöver vi kanske sitta och googla runt i veckor för att få tag på diverse utrustning.

Jag tror på "speciella märken" (som kanske inte är speciella för oss, men för andra) och bra kvalitet, bra pris är ju givetvis en väldigt stor fördel.

Förslag på märken är:

Moment Skis. Inte så snygga kanske, men några av skidorna har rent perfekta mått, skulle gärna vilja ha ett eller flera par.

DPS. Snacka med Noljas

Orage. Snygga kläder.

Jiberish ofc

Annat som nämnts tidigare, Armada, Salomon, Line, o.s.v

Kanske även kameror som t.ex Go-Pro, Contour HD men också vanliga videokameror.

Senast ändrad:

sthlmsrookie

Ny medlem
Ny vinter webshop
GOS sa:
Som många säger är Jiberish nog ett måste, inte för det är snygga praktiska kläder (för det är det ju knappast) men för att det säljer som satan. De få omgångar som tas in till Sverige säljs ju på några timmar.

Att First Drop är klart är ju fantastsikt, bra med sånt som inte annars finns i Sverige. Bra märke också.

Sen är det ju frågan hur "Average Joe" ser ut för den här målgruppen. Har han Head-lagg, Peak-ställ och Carrera-goggles? Eller har han ett par Suspects, Gangsterpants och Jiberish-hood? Eller är det till och med så att han har lätta K2-skidor, Dynafit-bindningar och en slimmad skaljacka?
Man kanske måste bestämma sig om vem man vill sälja till?
Totalt kanske det finns mest som nr 1, men för honom finns det också redan en massa butiker, eller hur?
Här på FR finns nog mest som nr 2 och även fler som är mera åt "hardcore powder"-hållet och för oss finns det inte ett lika brett utval. Medans andra kan gå till Stadium och inhandla allt dom behöver för vintern, behöver vi kanske sitta och googla runt i veckor för att få tag på diverse utrustning.

Jag tror på "speciella märken" (som kanske inte är speciella för oss, men för andra) och bra kvalitet, bra pris är ju givetvis en väldigt stor fördel.

Ska kolla med honom, moment är jag i kontakt med lite, likaså praxxis om du vet va de är? fat-ypus med. Sen är det lite småsaker som jag ligger i vassen med.. måste säga att de här forumet ska ha sjukt mkt credd för all input, hade aldrig drömt om över hundra svar liksom:P
Förslag på märken är:

Moment Skis. Inte så snygga kanske, men några av skidorna har rent perfekta mått, skulle gärna vilja ha ett eller flera par.

DPS. Snacka med Noljas

Orage. Snygga kläder.

Jiberish ofc

Annat som nämnts tidigare, Armada, Salomon, Line, o.s.v

Kanske även kameror som t.ex Go-Pro, Contour HD men också vanliga videokameror.

OlaMelin

Aktiv medlem
Ny vinter webshop
Vi tar en låsning här.

1.3 Ansvar och innehåll
Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på Freeride. Texten får inte:
- Innehålla enkäter och undersökningar.

1.4 Reklam
Det är förbjudet för privatpersoner, enskilda näringsidkare och övriga företag att posta reklam i forumet för egen eller andras näringsverksamhet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp