Ny vinter webshop

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ny vinter webshop
Ska bli intressant att följa, idén är god men det känns som det har potential att gå åt helvete.

Lycka till anyhow!

Ny vinter webshop
v-larsson sa:
Ta inte bara in superstora gangsterkläder. Ta in cleana märken som airblaster, holden och lite sådana märken också. Finns ett märke som heter colour som är sjuukt snyggt. Ashburry goggles är inte helt fel. Sen är dte typ omöjligt att få tag på ett par electric eg2 så dom i snygga färger hade vart nice, särskilt helsvarta.
vet du vad colours hemsida är?

Ny vinter webshop
Hade vart riktigt bra om ni kunde få in Saga och First Drop för vad jag vet så har dom ingen återförsäljare i Sverige.

Ny vinter webshop
Kläder: Saga Outerwear, Jiberish, LRG, Orage, First Drop
Skidor: Armada, Salomon, Amplid(?)
Goggles: Dragon, Anon, Spy, Electric (EG2), Scott
Handskar: Tycker att Empire har gjort en del schyssta men är rätt svåra att få tag på, Grenade också.
Pjäxor: FULL TILT! Salomon är också nice.

Jag tycker ni ska beställa in stora kläder, typ mer jibbkläder om du fattar så det inte blir som en vanlig svensson-alpinbutik sånt har vi redan mycket av. Vore nice om man hade alla nice grejer
samlade på en sida så man slipper leta runt så mkt. Ni kan ju också ta in lite ovanligare halvkorta stavar, har dock inga märken i huvudet atm.

Ny vinter webshop
Pr0z sa:
v-larsson sa:
Ta inte bara in superstora gangsterkläder. Ta in cleana märken som airblaster, holden och lite sådana märken också. Finns ett märke som heter colour som är sjuukt snyggt. Ashburry goggles är inte helt fel. Sen är dte typ omöjligt att få tag på ett par electric eg2 så dom i snygga färger hade vart nice, särskilt helsvarta.
http://colour-wear.com/blogg/

Ny vinter webshop
klädmärken : Jiberish , Lrg, analog, dragon , dc, oakley armada, technine, volcom. foursquare etc.
Skidmärken : Armada , Line , ninthward, salomon, head, 4front etc.
Pjäxmärke : fulltilt! , salomon, dalbello
Bootmärke : Vans, burton, forum, dc, rome sds, nitro, technine, stepchild
Bindningar : burton, rome sds, technine, flow, ride, flux, union
Brädor : Rome sds, allian, ride, stepchild, forum, extrem, technine, dc, burton, libtech, nitro
Goggles: dragon, spy, oakley, anon

om du får igång det här så kan det bli riktigt fett! snabb leverans och billiga priser så har du många kunder.

försök skaffa mycket tillbehör och reserver av bindningar osv, få som har mycket av det.

Ny vinter webshop
Av: K_A_L | Igår 08:42 Citera
Vill inte negga och komma med dåliga vibbar utan jag applåderar din kreativitet och dina visioner :).

Men har du gjort någon lite mer seriös marknadsundersökning än att fråga average Joe här som är 13-14 år? Har ni gjort någon slags budget på hela projektet? Lägsta marginal ni kan ha på varorna för att gå runt.

Vilken är den köpstarka målgruppen ni siktar in er emot? Tror tyvärr att det kan bli tufft att överleva och att ha shoppen som ett levebröd på att sälja några hoodies i megastorlekar.
Tror nog också att ni behöver(tyvärr) tillgodose den mest köpstarka målgruppen med vad den vill ha och sen se resten som någon sorts good will-försäljning.

Kör hårt och lycka till!

håll käft:P

Ny vinter webshop
shreedarn sa:
Av: K_A_L | Igår 08:42 Citera
Vill inte negga och komma med dåliga vibbar utan jag applåderar din kreativitet och dina visioner :).

Men har du gjort någon lite mer seriös marknadsundersökning än att fråga average Joe här som är 13-14 år? Har ni gjort någon slags budget på hela projektet? Lägsta marginal ni kan ha på varorna för att gå runt.

Vilken är den köpstarka målgruppen ni siktar in er emot? Tror tyvärr att det kan bli tufft att överleva och att ha shoppen som ett levebröd på att sälja några hoodies i megastorlekar.
Tror nog också att ni behöver(tyvärr) tillgodose den mest köpstarka målgruppen med vad den vill ha och sen se resten som någon sorts good will-försäljning.

Kör hårt och lycka till!

håll käft:P
eller hur haha , du kommer ju knappt med något positivt? hur ska de då inte bli negativt o dåliga vibbar? :::)))

Ny vinter webshop
Ska du sälja riktigt tror jag att det gäller att sticka ut. Saga om möjligt, First drop om möjligt och andra kända men ej etablerade märken i Sverige. Tror dock att de bara säljer via webshoppen. Oakley brukar alltid vara ett säkert kort också.

Alla p12 ungar betalar stora pengar för jiberish som förövrigt har fulast kläder i världen, och det är ingen smaksak. Så är det!

Jag hade gärna sett Colour, nytt svenskt märke. Borde inte vara helt omöjligt att få sälja och de är jag väldigt intresserad av. Antar att de blir mer gangsta grejer i och med att det är där de största suget finns. Men jag hoppas att du kan ta in lite roliga grejer för oss normala, vi som inte springer runt och poppar folk med våra glockar på daglig basis.

Mvh

Ny vinter webshop
MEstenberg sa:
Pr0z sa:
v-larsson sa:
http://colour-wear.com/blogg/
danke schön :D

Ny vinter webshop
bräder: nitro, forum, stepchild
bindningar: raiden
kläder: 686, SB, LRG, oakley, analog, nomis, thirtytwo
googles: oakley, dragon, anon

Senast ändrad:
Ny vinter webshop
Misterister sa:
Ska du sälja riktigt tror jag att det gäller att sticka ut. Saga om möjligt, First drop om möjligt och andra kända men ej etablerade märken i Sverige. Tror dock att de bara säljer via webshoppen. Oakley brukar alltid vara ett säkert kort också.

Alla p12 ungar betalar stora pengar för jiberish som förövrigt har fulast kläder i världen, och det är ingen smaksak. Så är det!

Jag hade gärna sett Colour, nytt svenskt märke. Borde inte vara helt omöjligt att få sälja och de är jag väldigt intresserad av. Antar att de blir mer gangsta grejer i och med att det är där de största suget finns. Men jag hoppas att du kan ta in lite roliga grejer för oss normala, vi som inte springer runt och poppar folk med våra glockar på daglig basis.

Mvh
haha word;) ska kika in i det under veckan:)

Ny vinter webshop
kläder: edoggo, level 1, lrg, neff

skidställ: oakley, bonefire, saga, salomon,

skidor: majestic, salomon, armada, nightwards,

snowboards: salomon, nitro, burton,

Ny vinter webshop
Misterister sa:

Mvh
Colour är skit.

Ny vinter webshop
eff sa:
Misterister sa:

Mvh
Colour är skit.
För att?

Ny vinter webshop
klädmärken : armada,salomon,saga,firstdrop.
Skidmärken : Armada ,salomon,ninthward,line.
Pjäxmärke : fulltilt! , salomon.:P

Ny vinter webshop
lilldogen sa:
sthlmsrookie sa:
Hey!

Vårat företag tänkte starta upp en ny webshop...
Betyder detta döden för longboard.eu(som redan nu verkar tröttare o tröttare)?
longboard.eu råkade ut för en riktigt jobbig sak i våras, vi skulle haft en ny websida i maj men blev blåsta. så när den kommer igång kommer longboard tillbaka på bre front.. en sommar shop och en vintershop! :)

Ny vinter webshop
v-larsson sa:
Håller helt med, satsa särskilt på Airblaster som knappt säljs alls i Sverige (förutom lite på Junkyard). Holden är också ett riktigt schysst märke, kanske det cleanaste. Ang. pjäxor ser jag att i princip alla har rekommenderat Salomon och Full Tilt (förmodligen dom enda pjäxmärkena dom känner till), men glöm inte Dalbello, som enligt mig gör dom absolut bästa pjäxorna på marknaden och framförallt även är det märket som leder utvecklingen av friåkningspjäxor tillsammans med Full Tilt.

Ny vinter webshop
..och ang. snowboardmärken tycker jag ni ska ta in Bataleon om ni har möjlighet till det. Sjukt grymma brädor och ett märke som också ligger i topp vad gäller utvecklingen av snowboards och som brukar sälja som smör.

Ny vinter webshop
luudan sa:
som sagt så borde ni ta in http://firstdropouterwear.com/fd/FIRST_DROP_OUTERWEAR.html eftersom det antagligen inte finns någon annan butik i sverige som har dom. men det skulle va smart och ta in lite helt vanliga kläder som, burton, peak osv. man kanske också ska ta in lite vanliga skidor alltså icke twin-tip.
True true!

Kan dock säga att First drop är kirrat och vi kör på som satan för att få igång detta project!

Ny vinter webshop
klädmärken : Jiberish , Lrg, LIne Dragon ,fasc ,edoggo
Skidmärken : Armada , Line,salomon corupt,
Pjäxmärke : fulltilt! , salomon, dabelo
Bootmärke : Vans, burton
Bindningar : Raiden,
Brädor : Nitro , forum

Ny vinter webshop
+ skulle va fett och dra in dom utlänska märken som Firstdrop letahal desenc saga ..... (: sjukt najs hade det vart

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp