Nya b-flip tråden med ny fråga.

alexillusion

Ny medlem
Fråga till dom som kunde göra backflips på studsmatta.
'Hur många bailar gjorde ni innan ni fick till första b-flip. (alltså en fråga till alla dom som kunde göra backflip på studsmatta, Clean och kan göra på skidor.)
och hur svårt är det på en skala då ? skall se om man kan sattsa på något liknande iår :P
blev lite skeptisk till backflips osv gjorde en sw dspin 720 nu det senaste och landade på nacken på studsmattan för någon dag sedan. men klara mig med en sträckning tror jag :P det var inte skönt :P

//mvh alex

du kanske skulle prova att ta i lite mer, eller att nån hjälper till me att kasta runt dej i början.
så lärde jag mej sen tog de kanske 3 försök innan jag stog den själv :)
kan man de på studsmatta kan man de på skidor också oroa dej inte kör bara!!

på studsmatta landade jag först på knä o några förök sedan på fötterna det är svin lätt 2/10

Skidor klarade jag det på kanske 4 försöket det e lite svårare me4n fortfarande vältigt lätt 3/10

Gaaaah, kunde du inte lagt denna under studdsmatteforumet hade jag sluppit den...

mm prcis så som titti säjer be 1 eller 2 stå bredvid o hjälpa dej runt så du får sjävla känslan + spärren att våga göra det sen e det bara o köra , jag gjorde det från trampoliner i vatten innan studsmatta klarade det på första försöket sen vill man bara göra det igen, så go for it!

det svåraste är att våga. när man inte tvekar så tar man det lätt

owGie sa:
mm prcis så som titti säjer be 1 eller 2 stå bredvid o hjälpa dej runt så du får sjävla känslan + spärren att våga göra det sen e det bara o köra , jag gjorde det från trampoliner i vatten innan studsmatta klarade det på första försöket sen vill man bara göra det igen, så go for it!
skidor kastade jag bara bak mej i puff puffig lössnö så var inte speciellt orolig o det gick ! :E

Gick och funderade säkert i 2 år om / hur jag skulle göra det på matta. Iår faktiskt, så bara tänkte jag "nu får jag väl förfan skärpa mig, tänk hur många som sätter'n"

Smack sa det så satt den :)

studsmatta är värdelöst ;D jag har aldrig flippat på matta men satt det på 1a försöket med skidor ;)

1 miss.. sen sat jag den.. backflipp är det lättaste man kan gör.. som i volter då;)

när du ska göra backflip på studsmattan så kan du ju alltid be enkompis ta tag i byxorna och dra dig runt eller så lär du dig det själv ta lite studs och gör en backflip när du nästan är uppochner stoppar du underarmen i studsmattan då borde bakckflip spärren släppa och du ska såklart runt den också

Senast ändrad:
sätter backflip på studsmatta och ner i vatten, så tänkte testa på skidor iår. har förstått att jag ska bygga min egen kick med lössnö i landningen. undrar hur stor ska kicken vara. hur hög och hur brant?

några andra bra tips på själva backflipen förutom att titta efter landningen?

johanskate sa:
sätter backflip på studsmatta och ner i vatten, så tänkte testa på skidor iår. har förstått att jag ska bygga min egen kick med lössnö i landningen. undrar hur stor ska kicken vara. hur hög och hur brant?

några andra bra tips på själva backflipen förutom att titta efter landningen?
kanske 1m-1.5m skulle föredra 1.5m och det ska varra rätt kickad men inte aldelles för mycke för då får man ingen kännsla man bara flyger runt av kicken o det bli svårt o landa

tips ja kanske att du ska popa i slutet av kicken inte bara låta hoppet göra jobbet.
och vrid nacken backåt för annars stoppar du rotationen men det vet du säkert som kan backflip på sturr å sånt.

back flip är mycket lättare en front flip, i en back flip kan man ta det lugnt om ni förstår vad jag menar. det lättaste sättet att lära sig är att 2 personer står bredvid dig och "drar runt dig".
det ända du behöver göra då är att gå upp som i en vanlig ryggstuds. sen när du börjar få in kännslan så tar du i hårdare och snart sitter det. det finns ett annat bra sätt, om du slänger dig snett bakåt det ända du ska tånka på är att landa på knäna som äfter en 360, sen lutar du den bara mer och mer bakåt, så sitter det.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp