Nya bindningar?

• Trådstartare Trådstartare aeriksson
  • Start datum Start datum
A

aeriksson

Guest
Nya bindningar?
Tjena!

Efter att mina Marker gick sönder igår för 4gången blev jag trött på dem och bestämmde mig för att köpa nya,Så min fråga är vilka ska jag köpa? Bindningen gick sönder så att jag hoppade av ett rail till fakie åsså så gick dem sönder.(det var skistoppen som pajjade riktigt rejält) Så är det värt att köpa nya bindningingar eller händer det samma sak med dem också?

Funderade på ett par Look Px 12 eller ett par Rossignol Scratch 120 AX 2 (är i princip samma sak)

Vikt: 55kg
Kör mest i parken och hoppar och railar om det har nån betydelse

Skriv gärna vad ett par sånna bindningar kostar också :)

Tack på förhand// Alex

Nya bindningar?
Men är det värt pengarna att köpa nya,Nån som vet om dem skistoppen går sönder om man tappar skidan när man landar fakie??

Nya bindningar?
skistoppern har inte pajat varken på mina ross eller på mina tyrolia när de har löst ut i switchlandningar.

Nya bindningar?
Min skistopper gick sönder när jag landade fakie och tappade skidan, har ett par scratch 120. Inget som inte gick att fixa dock...

Nya bindningar?
Köp inte Tyrolia, har ett jäkla problem med skistoppern även jag på mina.
För 3 dagar sen så landade jag på en 540 (landade perfekt) och sen tog det bara tvärstopp.
Sen så kollade jag på skistoppen och den stog nästan frammåt, och det var en stor böjning på dom åxå.
Så köp inte Tyrolia LD12 eller SL100. Har en kompis som har SL100 och har samma problem.
Fast det kasnke bara är fel på våra bindningar, dom kanske är bra, jag vet inte.

Nya bindningar?
mina markers funkar fint nu efter att ja limmade skruven till skistoppern på högerskidan å kör med din 9,5, de funkar bra, men annars tror ja look ä de du vill ha fakriskt

Nya bindningar?
Jag har look p 12, jag lyckades paja skistopper i typ tredje åket.. Men den sitter bara lite snett så det går att åka ändå. Annars är dom bindningar as bra tjuvlöser aldrig. =)

Nya bindningar?
Är det någon som vet om det har någon betydelse vilken binding man har om skistoppern går sönder? Det är ju likadana skistoppers till alla bindningar

Tillbaka
Topp