Nya bindningar.

Nya bindningar.
Tjaaaaa, sitter i valet o kvalet om att köpa nya bindningar.
Frågan är ju vad fan man ska ha? Har en 2 år gammal burtonbräda just nu, skulle egentligen vore chill att byta ut den också men i år är jag inte Bill Gates.
Åker lite överallt, dvs lite park, lite pist och lite offpist.

Vad bör jag köpa för bindningar, några förslag? säg ett tak på 2500kr.
Har själv kollat på dom här två, vad tcker ni?
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4333&ProductDetailId=25960
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5197&ProductDetailId=29527

PAYCE

Nya bindningar.
Då du kör allround så borde du kolla in union force. Spräcker budgeten med 200 men helt klart en värdig kandidat.

Nya bindningar.
Tänk på att skruvarna på Burtons bindningar gärna skruvar ur sig själva vilket kan bli lite irriterande när straps lossnar under åkning osv. Annars är deras bindningar oftast riktigt sköna!

Union har hög kvalitet men enligt mig inte lika skönt vadderade, men det beror nog till största del att jag bara har åkt på deras Force MC modell som är en väldigt avskalad modell.

Nya bindningar.
Har åkt på cartel i tre år och trivdes sjukt bra med dem, märkte inte av några lösa skruvar som nämns ovanför. Däremot velade strapsen lite ibland och gick inte att dra åt till max, men inga större problem.

Har köpt mig ett par union force nu efter att ha läst mycket bra om dem. Egentligen bara testat att hoppa runt med dem i vardagsrummet än så länge men dem känns sjukt bra, om man som jag gillar att spänna fast sig löjligt hårt kommer man definitivt trivas med dem. Vadderingen över vrist strapen är hyfsat mjuk med grym passform, toe strapen är i ett stretchigt och tunt material, vilket gör dem sjukt mjuka, kan spännas antingen rätt över tårna eller framför. Jag kör på Burton Ion boots som är hårda boots därför passar dem grymt med force som är relativt hårda bindningar. Kör du på mjukare boots så bör du kanske titta mer på contact bindningen som också är en mjukare, mer parkvänlig bindning.

Otroligt justerbara, kan flytta och ändra om varje del av dem efter din smak.
Tokiga bindningar med grym passform, helt klart värt en extra hundralapp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp