Nya freeride lagg

Bandgren

Ny medlem
Nya freeride lagg
Tjennare!

efter ca 1 månads beslut ångest så har jag bestämt mig för ett par Salomon Czar för jag ska ner till st anton och göra min första säsong.

men nu till frågan.
ser ni något +/- med att köpa skidorna hemma i sverige eller st anton?
pris skillnad?

mvh johannes

Nya freeride lagg
Du kommer helt klart tjäna en slant på att köpa dom i sverige eller beställa hem dem. Visst är det lite krångel att ta ner dom, men det besväret är det helt klart värt.

Nya freeride lagg
Beställ skidorna från SC när du är på plats i St Anton. Jag beställde skidor till Cham i vintras och det fungerade bra.

Nya freeride lagg
Beställ hemma i Sverige och se till så svenska skidbutiker överlever.... Och så mycket billigare blir det inte på de andra sidorna oftast.

Nya freeride lagg
Hasse_Lindborg sa:
Beställ hemma i Sverige och se till så svenska skidbutiker överlever.... Och så mycket billigare blir det inte på de andra sidorna oftast.
Ockidocki ... Skidbutiken tar 5195 SEK för ett par Czar med Griffon (inkl.frakt). Var köper man dem i butik i Sverige "inte så mycket dyrare"?

Känns snarare som de Svenska butikerna bör se över sin prissättning och inköpskanaler för att överleva! Kanske för många led som ska ha sina % på den långa slingriga stigen mellan fabrik och slutkund.

Fast iofs. torskade jag grovt på ett par Dynafit Titan förra året. Betalade 6 300 kr hos en välkänd svensk butik. Hade kunnat köpa dem hos SC i paket för 4 000 kr. Men, men, jag vill ju kunna prova pjäxor även i framtiden ... Skidor däremot är en helt annan sak!

;-) / MM

Nya freeride lagg
Mountain_Man: Jag vet vilken % de svenska butikerna har på sina skidor då jag säljer skidor. Och de ligger lågt. Kläderna ligger betydligt högre. Sen att svenska momsen är 25% är inte butikernas fel eller agenturernas fel. Och för många led? Vad menar du med det? Agentur, butik, kund är tre i Sverige. Sen att de måste köpa de från tillverkaren så är det fyra. Vet inte om man kommer under dessa led.

Angående skidbutiken så är det ju en tysk butik som ligger bakom den oxå och de köper inte skidorna via Finland. Därför kan de förmodligen hålla så lågt pris.

Och S-C säljer en hel del skidor som inte går igenom kontrollen hos tex Dynastar med flera och säljer de till "fullt" pris. Det är bevisat dels via alla de skidor jag har monterat som är jämförda med "orginalskidorna" och dels från Dynastar själva.

Det som är "tråkigt" med detta med internetshoparna är att de nästan säljer skidor till samma pris som svenska butiker köper in de till. Men ta tex S-C så är de ju inte så billiga på kläder med mera så där tjänar de igen pengarna de tappar på skidorna.

Angående billigare så är allt en fråga om att gå och fråga i butiken och diskutera priset.

Sen inser väl förhoppningsvis att om detta fortsätter och de butiker som säljer skidor du är intresserad av inte köper in skidor så kommer dessa skidor inte till Sverige och då kan man inte klämma, testa skidorna alls. Men det kanske inte gör något för dig? Jag uppskattar att få testa de skidorna jag vill köpa.

Massa svammel men jag hoppas du förstår vad jag menar? Kanske skall bannlysa alla som köper skidor från utlandet att testa skidor på skidtesten ;)

Nya freeride lagg
Hasse_Lindborg sa:
Förstår inte varför du inte förstår varför folk köper grejer från Tysken, skidorna blir billigare. (punkt)

Ingen betalar väl flera tusenlappar i onödan? Eller? Som exempel, jag köpte ett par shoguns med dukes förra säsongen, den här säsongen får man punga ut med 8290 kr på skistore för samma prylar. Betalade 6000 för mina så då är det ganska givet att handla från Tyskland, förstår dock och håller med om argumentet att det kan vara värt att betala extra för att skidaffärerna i Sverige ska överleva. När det handlar om 2300 kr blir det dock för stor skillnad för att det ska vara värt för mig.

Nya freeride lagg
Gudrunnator sa:
Hasse_Lindborg sa:
Förstår inte varför du inte förstår varför folk köper grejer från Tysken, skidorna blir billigare. (punkt)

Ingen betalar väl flera tusenlappar i onödan? Eller? Som exempel, jag köpte ett par shoguns med dukes förra säsongen, den här säsongen får man punga ut med 8290 kr på skistore för samma prylar. Betalade 6000 för mina så då är det ganska givet att handla från Tyskland, förstår dock och håller med om argumentet att det kan vara värt att betala extra för att skidaffärerna i Sverige ska överleva. När det handlar om 2300 kr blir det dock för stor skillnad för att det ska vara värt för mig.
Och en vacker dag så finns det inga skidor att köpa i Sverige förutom på Intersport.. Snipp snapp så var skidbutikerna slut....

Nya freeride lagg
Hasse:

Mervärdesskatten
Mervärdesskatten i Tyskland är 19 % i Finland 23 % (men jag misstänker att Skidbutiken tillämpar Svensk moms på 25 % eftersom deras butik är helt inriktad på försäljning till Sverige). Absolut en delförklaring till att SC kan hålla ett lågt pris , knappast till Skidbutikens.

Försäljningsled.
Jag har inte koll på hur det ser ut i skidbranschen. Men i vissa andra branscher kan man se följande led från produktion till konsument.

Fabrik
Tillverkare
Europaagent
Sverigeagent
Butik
Konsument

Och det är klart, kan en butik gå förbi ett eller två led i kedjan i kombination med stora volymer kan man pressa priset långt utan att minska sin egen vinstmarginal. Misstänker starkt att det är så SC och Skidbutiken arbetar.

Klämma och testa.
Klämma skidor på Stadium eller Intersport intresserar mig inte. Speciellt när de i alla fall inte har något som intresserar mig. Hade det funnits någon butik som hade skidor för test av de modeller jag funderar på skulle det däremot vara intressant. Men det finns inte vad jag känner till inom 30 (50?) mils radie ...

Bannlysa ...
Årets skidtest 2011. MnO skriver: Jag var mycket nyfiken på Moments nya modeller och sladdade snyggt in framför det orangea tältet med ljusblått psykadeliskt mönster. Tyvärr fick jag inte testa några skidor eftersom personalen tog fram sin svarta lista när jag lämnade över mitt körkort. Jag var med på listan eftersom jag vid flera tillfällen handlat skidor i Tyskland. Jag fortsatte vidare till Extreme som har flera intressanta modeller ...

Näe ... jag fortsätter att köpa skidor där de är billigast och pjäxor där jag kan prova ...

Over and out!
MM

Nya freeride lagg
Hasse_Lindborg sa:
Gudrunnator sa:
Hasse_Lindborg sa:

Och en vacker dag så finns det inga skidor att köpa i Sverige förutom på Intersport.. Snipp snapp så var skidbutikerna slut....
Men skistore ligger i Göteborg, det kan lika gärna vara Tyskland för mig? Nu gillar jag en av Sthlms butiker men allt som innebär frakt är struntsamma om det är Göteborg, Tyskland, Finland osv.

Sen tänkte jag säga, kolla på köp &sälj men så kollade jag priserna , jag skulle nog hellre valt skidbutiken...

Nya freeride lagg
Momsen är olika på olika saker i de flesta länderna, nu vet jag inte hur det är med skidor i tyskland men vattensportartiklar är det bara 11,7 % på.

På de stora fabrikanterna så som Völkl, K2, Salomon, Line, Atomic och Head med flera så kan du plocka bort ett led i din uppställning så har vi samma antal. Och de då har egna fabriker så räknas knappast det som ett led? Alla dessa har Europa agenturer eller kommer från Europa.

Andra märken så som Hendryx tex måste däremot räkna in det ledet då de inte har en egen fabrik.

Så vilken butik kan gå förbi dessa led? Stora mängder? Tror knappast S-C köper så stora mängder skidor då knappast någon utanför städerna där de har butiker känner igen namnet eller butiken då man har frågat de i Tyskland. Vet inte exakt hur många par skdior de säljer men kan inte vara så stora mängder så de får sådan rabatt så det motsvarar deras priser.

Så du köper skidor utan att känna på de eller testa de? Intressant det. Man brukar vilja veta vad man köper om man åker så mycket skidor som du gör. Och om det inte finns pengar att tjäna på skidor så varför ha en skidbutik för? Så vart skall du prova pjäxor då?

Det där med skidtesten var ironi om du missade det...

För övrigt så varför blev det dyrare att montera skidor i vissa butiker efter S-C kom in i bilden? Jo för att folk tog upp deras tid med att kolla på skidor och sedan gå hem och beställa via internet.

Ja jag är partisk i denna fråga då jag jobbar inom branschen men vill fortfarande bevara svenska butiker. Och att vi får se Moment på en billig webshop verkar bli en omöjlighet som tur är ;)

Nya freeride lagg
När tråden ändå har spårat ur, jag var inne i min närmaste skidbutik, runt hörnet nästan bokstavligen och kollade lagg för ett par månader sen och då hade de 09/10 rossi s3bc för 5700kr (om jag minns rätt kan varit 5,6 lr 5,8) när de på tysken tar 250€ för samma skida. Med så mkt skillnad så önskar jag ju att den butiken försvinner (de är rätt dyra på det mesta faktiskt). Visst jag kan klämma på dem men aldrig att jag ger dem 3000kr för det nöjet.

Senast ändrad:
Nya freeride lagg
I alla tider har det ju varit så att de som inte förstår att de måste konkurrera med pris i sinom tid försvinner.

Dåligt? Tja, vi får nog börja acceptera att Internet finns och därmed utjämnas skillnader i avstånd mm. Sparar man säg 3500 spänn på ett skidpaket kan man nog ta smällen att skicka tillbaka pjucken om de inte passar.

Taskig ursäkt bara att hävda att man "skall köpa i Sverige" bara för att de skall överleva. Ärligt talat - om Stadium eller Intersport går under rör då inte mig i ryggen. Vi har sett precis samma utveckling i fotobranschen. De som anpassat sig till den nya verkligheten (tex Cyberphoto, Kameradoktorn osv) har klarat sig, de som framhärdar på det gamla viset går under.

Vinnare är konsumenten som får MYCKET lägre priser.

Själv gläds jag åt att få ett helt skidpaket på SC till en bråkdel högre pris än vad bara bindningarna kostar i Svedala. Jag lägger gärna 4.000 spänn på något annat jag behöver, tex nya goggles, liftkort, bensin till bilen eller rentav blommor till min fru.

Nya freeride lagg
millgard sa:
I alla tider har det ju varit så att de som inte förstår att de måste konkurrera med pris i sinom tid försvinner.

Dåligt? Tja, vi får nog börja acceptera att Internet finns och därmed utjämnas skillnader i avstånd mm. Sparar man säg 3500 spänn på ett skidpaket kan man nog ta smällen att skicka tillbaka pjucken om de inte passar.

Taskig ursäkt bara att hävda att man "skall köpa i Sverige" bara för att de skall överleva. Ärligt talat - om Stadium eller Intersport går under rör då inte mig i ryggen. Vi har sett precis samma utveckling i fotobranschen. De som anpassat sig till den nya verkligheten (tex Cyberphoto, Kameradoktorn osv) har klarat sig, de som framhärdar på det gamla viset går under.

Själv gläds jag åt att få ett helt skidpaket på SC till en bråkdel högre pris än vad bara bindningarna kostar i Svedala. Jag lägger gärna 4.000 spänn på något annat jag behöver, tex nya goggles, liftkort, bensin till bilen eller rentav blommor till min fru.
köper du blommor till din fru för 4.000 spänn ska jag glatt ge dig ett par skidor! :)

Nya freeride lagg
Lee-nus sa:
millgard sa:

köper du blommor till din fru för 4.000 spänn ska jag glatt ge dig ett par skidor! :)
Lovar du? :D (världens deal - BÅDE blommor och skidor!)

Nya freeride lagg
Hasse_Lindborg sa:
Ja jag är partisk i denna fråga då jag jobbar inom branschen men vill fortfarande bevara svenska butiker. Och att vi får se Moment på en billig webshop verkar bli en omöjlighet som tur är ;)
Jo ... det märks! ;-)

När jag snabbt summerar mina personliga inköp av skidor de senaste 10 åren:

5 par i Svenska butiker
2 par begagnade privat
3 par Internet från Tyskland

Av dessa skidor vet jag att minst 6 par har passerat en svensk tillverkare eller agent. Så nog har jag dragit mitt strå till stacken för att bevara de svenska butikerna. Men jag har gett upp!

Det finns helt enkelt ingen butik/skidshop i min närhet som har de verktyg jag är ute efter ... jag möts av pistskidor och jibbskidor ... och har de lyckats få in något fetare, typ 100 mm, är det maximalt 180 cm i längd! Känns ärligt talat helt meningslöst att åka 50 mil tor till Stockholm och betala ett par tusenlappar extra för att klämma på ett par skidor!

Enda chansen att få testa ett par vettiga skidor är att åka på skidtestarhelg ... men ärligt talat tröttnar jag snabbt på att köra skidor i för kort längd i en knökfull uppkörd pist! Bättre att låta MnO & Co göra jobbet och läsa utlåtande här på freeride!

/MM

Nya freeride lagg
En fråga jag tycker är lite överhoppad i diskussionen är vilka kunder de svenska butikerna riktar sig mot?

För när det största argumentet för att köpa i Sverige är produkt råd och service, då är väl knappast målgruppen folk som hänger 4 timmar om dan på olika skidforum, åker skidor flera månader om året och i allmänhet har extremt bra koll på produkterna på marknaden?

Tror att kunderna de riktar in sig på knappast hänger på FR...

Alltså blir det ju rätt konstigt när ett gäng sådana personer sitter och försöker övertyga varandra om att köpa respektive inte köpa i Sverige med olika argument...

Jag tror att de svenska butikerna får börja rikta in sig på konfektionsförsäljning, tillbehör och servicearbeten.
Och varför inte ha ett testsortiment (mer som ett sätt att locka kunder och ge dem ett mervärde än att göra stora pengar), där kunderna kan prova skidor, beställa och sedan får dem 1-2 dagar senare från ett lager någonstans i Europa?

För egen del, då jag tillhör den skaran som faktiskt har en del koll vad vilken sorts skidor jag gillar, lägger jag inte pengar på att någon annan skall rekommendera mig saker jag redan känner till.
Men att jag inte handlar nytt i Sverige speciellt ofta beror mer på att det inte går att arbeta halvtid, plugga, åka mycket skidor (ledig tid kostar också...) och ha den senaste utrustningen med svenska priser samtidigt, det enda som återstår är att slå till på de klipp som finns på amerikanska sajter och köpa begagnade skidor i Sverige.

Nya freeride lagg
Min åsikt och erfarenhet angående internet vs svenska butiker överensstämmer i stort med Mountain Mans senaste inlägg

Först och främst suger utbudet på freeride skidor i mina lokala butiker......vad spelar det då för roll att dom har bra service???
Pistskidor och jibbskidor så långt ögat når....för mig känns det som att de svenska butikerna kanske inte har hängt med i utvecklingen på freeride skidor.

Om min lokala butik nu trots allt skulle ha den skida jag vill ha (kryss i taket....för det har inte hänt ännu),
så kan man ju fundera på priset.
När det sen gäller priset så betalar jag gärna typ 10% (och kanske upp till 20%) mer i en lokal butik, möjligheten att få klämma på grejjorna och bättre service är värt det.
När vi passerar 20% och raskt hamnar i 30-50% högre pris så tycker jag att det tyder på att det är någonting fel med svenska butiker eller kanske snarare deras agenturer/importvägar.

För övrigt har jag de senaste åren köpt 2 par pistskidor i lokala butiker.....och nu 2 par freeride skidor via internet.

Att vissa skidmärken nu börjar svartlista åkare som handlar på internet och blockar dom ifrån att ens få provåka deras skidor gör bara saken värre.
Se för f**n till att era skidor går att köpa i lokala butiker i sverige innan ni klagar på att folk handlar över internet.....skärpning!!

Nya freeride lagg
Stefans: Vem har svartlistat någon från att provåka skidor för att de har köpt skidor på internet? Och svartlistat folk? Läs om, läs rätt om du syftar på mitt svar i den här tråden.

Mountain_Man: Med andra ord så är ett par av de två du har köpt privat mina gamla ;) Kom till Funäs i vinter så skall du få testa så mycket Moment som du vill i Natursnö och om du vill så kan vi kanske till och med få en fin dag med Heliskiing ;)

Blide: Att de vanliga butikerna inte har fatskis med mera kanske beror på att det inte säljs så många sådana skidor i Sverige utan då måste du till en "speciell" skidbutik så som skistore eller alpint eller garaget. De flesta skidorna som säljs i dag är ju trots allt pistskidor för weekendturisten. Och det är ju där pengarna ligger. Förmodligen kommer vi aldrig sälja mer än max 200 par skidor i Sverige och når jag så högt upp med Moment så har jag gjort ett sjukt bra jobb. Sen det där med att ha testskidor och beställa från lagret hade varit grymt men vet inte riktigt om det hade fungerat då man som försäljare helst vill sälja lagret av skidor man har och inte ligga på det och låta butikerna sälja skidor om de kan. Om det gick så hade det varit nice för då hade man aldrig behövt haft ett lager och då slapp man lagerkostnaden! Det är supernice...

Nya freeride lagg
Hasse: Mitt inlägg var absolut inte riktat mot dig....utan generellt skrivet.

Angående svartlistning osv så är det ju nåt som tex MnO har råkat utför, jag gör det väldigt lätt för mig och citerar helt enkelt Montain Mans citat av MnO nedan:
"Bannlysa ...
Årets skidtest 2011. MnO skriver: Jag var mycket nyfiken på Moments nya modeller och sladdade snyggt in framför det orangea tältet med ljusblått psykadeliskt mönster. Tyvärr fick jag inte testa några skidor eftersom personalen tog fram sin svarta lista när jag lämnade över mitt körkort. Jag var med på listan eftersom jag vid flera tillfällen handlat skidor i Tyskland. Jag fortsatte vidare till Extreme som har flera intressanta modeller ..."

Uppenbarligen så har svartlistning förekommet...vilket i mina ögon är mycket tråkigt (och väldigt kontraproduktivt).
Så läs om läs rätt!!

Nya freeride lagg
Det du citerar här ovan är vad M_M svarade mig när jag skämtade om att man inte skulle få testa skidor om man köpte på internet. Så det är riktat mot mig.

Och det är inte svartlistning då jag både känner MnO och M_M och jag skulle icke svartlista någon då du inte kan köpa Moment på nätet i Europa billigare än du kan köpa de i Sverige i butik. Och framför allt när skidtesten inte ens har varit i år än. ;)

Så läs om igen och läs rätt ;)

Senast ändrad:
Nya freeride lagg
Hasse_Lindborg sa:
Jag förstår ditt resonemang utifrån din situation Hasse. Men om vi lyfter upp frågan till ett högre plan så inser du nog det orimliga med att resonera så här, protektionism kommer inte att gynna någon i det långa loppet, varken producenter, agenter, återförsäljare eller konsumenter. Framförallt kommer konsumenterna lida mest, och hur ska skidförsäljningen överleva utan konsumenter?

En annan intressant aspekt är också det geografiska perspektivet, att gynna de svenska skidbutikerna för att vi ska kunna åka på svenska skidtester i de svenska fjällen? Men den relativt stora andel av befolkningen som bor närmre alperna då? Vilka butiker ska vi handla av?

/Andreas

Nya freeride lagg
Hehe, och jag trodde att jag var bakis och trött idag... Stefans, du inser väl ändå att "Årets skidtest 2011" är någon månad bort?!?

Nya freeride lagg
Rudolfsson sa:
Jag förstår ditt resonemang utifrån din situation Hasse.

/Andreas
Som sagt jag blir inte drabbat av detta överhuvudtaget. Men jag vill gärna kunna gå in i en butik och klämma, köpa pjäxor med mera.

För att göra en jämförlse med surfindustrin så får några år sedan sade agenturerna från mot tyska marknaden och sade upp sina agenturer för att man kunde köpa surfutrustningen under deras inköps pris och det blev sänt direkt från fabriken. Allt slutade med att huvudägaren gick in och justerade alla priser och förbjöd tyskarna att sälja billigare än inköpspris. Kanske det är dit vi är på väg med skidindustrin oxå. Vem vet? Men det lär visa sig.

Nya freeride lagg
Jag har ingen koll på surfindustrin alls, men det är mycket möjligt att det som du beskriver även kan hända inom skidindustrin.

Men jag förstår inte ditt resonemang kring varför pjäxorna försvinner om vi köper skidor från tysken? Om vi köper pjäxor av vår lokala butik så lär ju pjäxdelen ta över mer och mer och antalet skidor blir mindre vilket således innebär att butiken förhoppningsvis blir ännu bättre på pjäxor?

Nya freeride lagg
Skulle du vilja ha en korvkiosk som bara sålde brödet och kunden tog med sig korven själv? Är väl ungefär samma sak. En skidbutik med bara pjäxor utan skidor?

Nya freeride lagg
Hasse_Lindborg sa:
Skulle du vilja ha en korvkiosk som bara sålde brödet och kunden tog med sig korven själv? Är väl ungefär samma sak. En skidbutik med bara pjäxor utan skidor?
Tjänar jag 2-3000 på att ta med korven själv så hade i alla fall jag gjort det.

Nya freeride lagg
Hasse_Lindborg sa:
Det där är ju ett väldigt märkligt och dåligt argument. På fler och fler områden ser vi butiker som blir mer och mer inriktade mot en specifik vara. Renodlade skobutiker för vandring t.ex. har funnits i många år, varför skulle det vara helt osannolikt inom skidindustrin?

Nya freeride lagg
Rudolfson: Det är sant. Kolla bara på hur många pjäxor garaget säljer. Men vi får hur det ser ut i framtiden och sedan som sagt man tjänar inte flera tusen längre på att beställa på nätet. Oftast rör det sig kanske om ett par hundra. Plus att det gott att stödja svenska marknaden ;) För det där att man tjänar flera tusen är inte på så många skidor längre. Och priset går oftast att diskutera lite..

somebody: Så klart att Pågens klarar sig men hur skulle det se ut om du stod på torget där du kommer ifrån och säljer korvbröd utan korv i. Hade varit skoj och sett ;)

Nya freeride lagg
tycker ni skall ta in en till variabel i eran disskusion. Skiduthyrning, i bergen är det väll de delen som ägaren gör pengarna? och sen tvärtom i staden. För om man bara har 2 veckor per år lägger man ju inte ner 2-3 dagar på att köpa nya pjäxor där (vet att folk kommer säga emot) när man kan göra det i lugn och ro hemma. Likadant med kläder. så jag tycker det är lite enkelt att klaga på sport-conrad.de. då de säljer skidor som har bra priser men mycket annat är samma priser framför alltkläder.

Så jag tror att skidshopparna kommer att överleva!

Nya freeride lagg
Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig i denna diskussion?!
Men en sak ni inte tagit upp helt är ju dom vettiga svenska butikerna! Det finns faktiskt butiker där ute som både har Dynastar BD, Kuro, Hellbent m.m. Men dom kanske inte finns i lika stor utsträckning som svensson butikerna Intersport och co. Så det finns faktiskt en möjlighet att iaf se årets fetingar i detta land om man vill.

Arbetar själv i butik där vi tex i år gör en satsning och även tar in Hendryx modeller till butiken.

Så kort sagt: Fetingar hittar du i Sverige med, även 180cm+. Bara man inte letar på dom stora kedjorna.

Nya freeride lagg
Fuck me sideways.......tydligen en dålig dag att va bakis.

Jag läste MM:s inlägg och trodde det var sant med svartlistningen.......(reagerade inte på varken ironi eller datumet)
Ber om ursäkt för allt svammel Hasse.:rolleyes: (kryper tillbaks till soffan)

Nya freeride lagg
Stefans: Finns en viss poäng med att du trodde det var sant ... jag tänkte att "Skidtest 2011" skulle räcka för visa att det inte var helt med verkligheten överensstämmande. MnO med vänner brukar varje försäsong åka på Skidtest i Sälen och Åre och publicera en mycket utförlig recension här på Freeride! Jag var precis lika (o)seriös som Hasse! ;-)
Håller med dig förövrigt i resonemanget avseende skidköp.

Hasse: Jag har funderat lite mer på det där med att köpa skidor och kan nog säga att jag är beredd att betala en slant för att få möjlighet att testa skidor innan köp. Det finns naturligtvis gränser ... men 20-25 % känns absolut OK.
Dvs om en skida kostar 6 000 kr hos SC/Skidbutiken kan jag utan tvekan tänka mig att betala 1 500 kr mer för en god service, ingen tvekan!

Jag har nyss köpt ett par Sidestash (10/11) med Dynafit FT12 från SC för ungefär 6 500 kr. Eftersom (vad jag vet) de här grejorna överhuvudtaget inte finns att få tag på lokalt är ju valet av leverantör enkelt. Att åka till Sthlm för att "klämma" eller beställa dem från tex Skistore för strax över 10 000 kr är helt enkelt inte försvarbart. Jag vet att många resonerar precis som jag!

Men, men ... med en riktigt god service så är det naturligtvis en annan sak, och det vet jag att du kan leverera! :-D

/MM

Nya freeride lagg
Gjorde ett försök att "klämma" skidor idag på lunchen ... gick inget vidare eftersom det enda i skidväg som fanns i butikerna var rullskidor. Däremot går det alldeles utmärkt att köpa löpskor och golfklubbor ... Inte alldeles lätt att gynna svenska "skidbutiker"!

/MM

Tillbaka
Topp