Nya Jibb & freerideskidor? möjlig kombination?

pajsarn2k

Ny medlem
Jag ska till Hemsedal nu i vinter hela säsongen och vet i fan vad jag ska ha för skidor!
Jag är 186 cm
väger 77 kg
Har tidigare mest åkt park men jag har hört att hemsedals offpist lär vara duglig så jag vill ha en en skida som både lämpar sig för park och puder... prisets tak ligger på 6000:-
Jag överväger att köpa ett par Stöckli Snake Coral -09 188 cm. Men jag då blir bindingens placering ett problem. HJÄLP MIG!
/ Simon

Vart vill du ha bindningen då? Mittmonterad?
Finns en hel drös med twintips som är lite bredare, kolla i skiddatabasen efter twintips med typ 90-110 i bredd...

Rossignols nya skidor verkar rätt nice, S6 BC finns i 186 cm och är 110 mm i midjan så dom borde flyta rätt hyffsat i puder, och med en skärningsradie på 21,3 så borde dom inte var helt värdelösa i pist heller.

asså jag vill köpa dessa stöckli snake coral... men jag funderar på om 188 cm blir för långt. jag vill helst ha en montering som passar både pist och offpist..

köp en bred puderskida som har twintip?

extrem big-o tror jag ska vara lite av en freeride twintip
kolla länken: http://www.extrem.com/products/skis/big-o/

mitt bidrag till denna tråden, men finns ju sjukt mycket breda twintips.. så som Jarle skrev så kolla skiddatabasen bara! där finns de massor av lagg som nog är va du söker :)

Håller med "ewerbring".. Aramada Arv skulle jag rekommendera en riktigt skön park skida men fungerar även utmärkt i offpisten! Tror den ska vara kring 90-110 i bredd också..

Jag skulle köpa två stycken skidor, en för parken, o en för offpisten, Om ja skulle lägga mindre pengar på någon av dem skulle d bli parkskidan då dem förstörs väldigt snabbt vid form av rails och fellandningar, så man har bara tur om man inte knäcker ett par skidor i parken under en säsong.

Åka Skidor testar i nya nummret (Eller senaste) parkskidor me offpist kvalité, kanske kan va värt att ta en titt i.

banaz sa:
Jag skulle köpa två stycken skidor, en för parken, o en för offpisten, Om ja skulle lägga mindre pengar på någon av dem skulle d bli parkskidan då dem förstörs väldigt snabbt vid form av rails och fellandningar, så man har bara tur om man inte knäcker ett par skidor i parken under en säsong.
hur faan kör du ?

banaz sa:
hur faan kör du ?

Tack allesammans! Jag har redan köpt ett par skidor... alla era svar har jag övervägt men det blev ett par Armada ARV 185 cm. RIKTIGT sjyssta. Men återigen tack allesammans!

Köp inte för jävla bred skida om du ska ha den både i parken och pudret. håll dej mellan 90 och 100 mm

köp lago bred skida runt 90 mm och mittmontera (Y)

Tillbaka
Topp