Nya parkskidor

tjaboston

Ny medlem
Nya parkskidor
Tjenare! :D

Jag ska köpa nya parkskidor i år. Har funderat på att köpa "Dynastar 6:th SENSE SUPERPIPE". Är det nån som vet om dom är bra eller dåliga? Eller har någon nåt förslag på några andra bra parkskidor? Helst inte mer än 4000kr :D

Nya parkskidor
Line Afterbang eller Salomon Suspect.

Nya Afterbang verkar riktigt härliga, och hade själv ett par Suspect några veckor förra året. Rekommenderas!

Nya parkskidor
Line Afterbang med Griffons kostar ~4100 med frakt inräknat från sport-conrad medans Salomon Suspect med samma bindning och frakt kostar ~3400kr från samma sida

Jag hade köpt Suspecten

Jag äger ett par afterbang och brorsan har ett par suspect så har kört en del med båda

Senast ändrad:
Nya parkskidor
linder sa:
Line Afterbang med Griffons kostar ~4100 med frakt inräknat från sport-conrad medans Salomon Suspect med samma bindning och frakt kostar ~3400kr från samma sida

Jag hade köpt Suspecten

Jag äger ett par afterbang och brorsan har ett par suspect så har kört en del med båda
Okey, nice! :D

Hur är Afterbang när det gäller att raila, är dom sköna då? :P

Nya parkskidor
tjaboston sa:
linder sa:

Jag hade köpt Suspecten

När det gäller raila så är nästan alla skidor jag provat rätt lika ... Allt handlar ju om skicket på stålkanten inget annat :P

Edit: Det är ju inte direkt mycket flex på en skida under bindningen och då är det egentligen bara vikt och längd som spelar in om man bara ska raila (samt då stålkanterna men stålkanterna kan ju slitas olika på likadana skidor :P )

Senast ändrad:
Nya parkskidor
linder sa:
tjaboston sa:
linder sa:

Jag hade köpt Suspecten

När det gäller raila så är nästan alla skidor jag provat rätt lika ... Allt handlar ju om skicket på stålkanten inget annat :P

Edit: Det är ju inte direkt mycket flex på en skida under bindningen och då är det egentligen bara vikt och längd som spelar in om man bara ska raila (samt då stålkanterna men stålkanterna kan ju slitas olika på likadana skidor :P )
jaha :D
okej, tack för lite information ;)

Nya parkskidor
Dynastar är helt okej men ska du ha en riktig park och lek skida och inte vill lägga för mycket pengar så är ju helt klart Line afterbang eller K2 domain ett sjukt bra alternativ. Den Line mastermind skidan är också nice men skulle nog köpt K2 domain för tror att Afterbang skidan är rätt kass när det kommer till hållbarhet.
Själv köpte jag precis ett par Twenty twelve så är sjukt sugen på att få hem dem o testa!

mvh simon

Nya parkskidor
Simme89 sa:
Dynastar är helt okej men ska du ha en riktig park och lek skida och inte vill lägga för mycket pengar så är ju helt klart Line afterbang eller K2 domain ett sjukt bra alternativ. Den Line mastermind skidan är också nice men skulle nog köpt K2 domain för tror att Afterbang skidan är rätt kass när det kommer till hållbarhet.
Själv köpte jag precis ett par Twenty twelve så är sjukt sugen på att få hem dem o testa!

mvh simon
Okej,
Ja, K2 domain verkar riktigt härliga. Har också kollat lite på Line Afterbang, dom verkar faktiskt bra men som du säger hållbarheten kanske inte är den bästa.
När du har testat dina Twenty Twelves skulle inte du kunna skriva vad du tycker om dom här? skulle vara kul och få veta :)

Nya parkskidor
IMO är domain bajs i skidform, åkte på dom i kanske 1,5 månad förra vintern. resultat: bra skida rent prestanda mässigt (kul med rocker), drog ur bindningarna 3 gånger, efter en vecka var kanten av på 10+ ställen, mycket slitage på ovansidan med tanke på hur lite jag använde dom, knäckte dom sedan på samma vis som e-lindberg dvs en tung sw landning av ett rail (dock inte en sw landning med bakvikt)
steez ou

Tillbaka
Topp