vicksson sa:
Sen har alla oakley Iridium linser en viss spegling på linsen, så man ser inte igenom helt.
fel, varken persimmon, yellow, eller clear har nån form av spegel.
mr_smiskad sa:
Jag skulle tro att en blue iridium lins är den bästa allround linsen ! Jag har själv en gold iridium och den har 20% ljus genomsläpp och den funkar skit bra i alla väder tycker jag, gör till och med kvällar med den och de funkar fint aningen för mörkt. Därför tror jag att blue iridium passar bättre som har 30% ljus genomsläpp. Jag tror inte pink funkar så bra i mulet väder för jag tycker att man tappar så mycket kontrast i den linsen !
du har tyvärr inte heller så bra koll på läget, eller så har du aldrig kört med pink iridium.
1. gold iridium är inte nån fantastisk allroundlins om du jämför den med riktiga allroundlinser. den funkar bra i sol och växlande, och duger i krig i mulet.
2. blue är en rätt bra allroundlins, men fattar inte hur du kan tro att den skulle vara bättre än pink som har dubbla ljusgenomsläppet och utmärkt kontrast.
jag har kört med alla linser du nämner ovan, vilket jag tvivlar på att du gjort, och jag kan bara konstatera att pink är den bästa allroundlinsen.