Nya skidor inför nästa år.
Inför det här året som var hade jag bestämt mig för ett par nya skidor.
Målet var en allround skida med ca 80-90mm midja.
Jag åker väl 80/20 pist/offpist och är nog en pistråtta för er.
Jag älskar att ligga i riktigt höga farter trycka till i svängarna(utan portar)
Äger ett par Völkl V4 Carver som enligt mig funkar utmärkt till det(men dyker rakt ner i lössnö.)
Iår har jag varit sammanlagt fyra veckor i svenska fjällen (vemdalen/björnrike,Hamra/funäs/ramundberget samt Åre.
Där har jag testat ett antal skidor som jag trott på.
Dynastar legend 8000/Mytic rider ,Scott Misson ,Elan magfire 14/12 samt Fisher Watea 84.
Nu är det så att jag tyckte alla gick bra i höga hastigheter utom Scott som fladdrade lite för mig.
I låga hastigheter var alla utom Scott en pina dessutom var Scott den mest lättsvängda.
Alla gick skapligt att åka offpist med, mycket bättre än mina Völkl.
Elan skidorna kändes otroligt tunga.
Mytic var mer lättåkta än föregångaren 8800.
Det här är helt och hållet vad jag tycker och efter min åkstil säkert annat för andra.
Men min slutsats är att man måste pruta mer på egenskaper än vad jag trodde, så nu är jag inne på att köpa ett par Hendryx Woodo Child och ha 2 par skidor.
Om någon har tips på andra skidor får ni gärna skiva det här, eller har några frågor.
Tacksam i så fall Enslow
Målet var en allround skida med ca 80-90mm midja.
Jag åker väl 80/20 pist/offpist och är nog en pistråtta för er.
Jag älskar att ligga i riktigt höga farter trycka till i svängarna(utan portar)
Äger ett par Völkl V4 Carver som enligt mig funkar utmärkt till det(men dyker rakt ner i lössnö.)
Iår har jag varit sammanlagt fyra veckor i svenska fjällen (vemdalen/björnrike,Hamra/funäs/ramundberget samt Åre.
Där har jag testat ett antal skidor som jag trott på.
Dynastar legend 8000/Mytic rider ,Scott Misson ,Elan magfire 14/12 samt Fisher Watea 84.
Nu är det så att jag tyckte alla gick bra i höga hastigheter utom Scott som fladdrade lite för mig.
I låga hastigheter var alla utom Scott en pina dessutom var Scott den mest lättsvängda.
Alla gick skapligt att åka offpist med, mycket bättre än mina Völkl.
Elan skidorna kändes otroligt tunga.
Mytic var mer lättåkta än föregångaren 8800.
Det här är helt och hållet vad jag tycker och efter min åkstil säkert annat för andra.
Men min slutsats är att man måste pruta mer på egenskaper än vad jag trodde, så nu är jag inne på att köpa ett par Hendryx Woodo Child och ha 2 par skidor.
Om någon har tips på andra skidor får ni gärna skiva det här, eller har några frågor.
Tacksam i så fall Enslow
Senast ändrad: