Nya skidor på rails

flairdevil

Ny medlem
Nya skidor på rails
Behöver man oroa sig för att det ska "hugga" tag i stålkanterna när man railar eller åker på box med nya twintips?
finns det kanske en fördel i att slipa ner kanterna lite eller ska man bara se till att hålla hög fart?

Nya skidor på rails
hahahha du borde verkligen inte köra full fart in på ett rail med nya skdior.. det är förenat med dödsfara!

ta en fil, slipa som fan! på alla 4 kanter.. LÄNGE så att dom blir runda, sen börjar du på låga boxar och ser om dom glider, när de glider så är de bara att avancera!

MEN! skidor med rundade stålkanter är inte mycket att ha i backarna.. skulle rekomendera att du kör några dagar först utan och raila, bara svänger å hoppar å så.. sen när du tröttnat å vill raila så slipar du ner dom! för så fort dom är inrailade är dom hopplösa i pist! haha

hoppas de går bra för dig med railsen!

Nya skidor på rails
Hahah Kom att tänkta på när jag fick mina nya skidor då skulle jag självklart raila( glömde att jag hade nya) dom högg på direkten hade tur bara en axel ur led och ett sprucken läpp

Nya skidor på rails
Saken e den att dom nya skidorna som e beställda är "Salomons suspect skida" och den ska ha någon form av (edge armor) som ska göra att kanterna inte pajar vid åkning på rails, så att slipa ner kanterna direkt känns lite dumt.
Men kanske en ide att hålla sig till dom låga boxarna vid dom första försöken, tack för tippsen grabbar

Nya skidor på rails
flairdevil sa:
Saken e den att dom nya skidorna som e beställda är "Salomons suspect skida" och den ska ha någon form av (edge armor) som ska göra att kanterna inte pajar vid åkning på rails
Kvalificerat skitsnack från Salomon, dock går sönder så fort du börjar raila med dom. Oavsett försäljningsgimmickar.

Nya skidor på rails
kan vara det dom har så att stålkanten inte lossnar från skidan, den kommer slitas ner! men den kommer inte lossna! det var iallafall de jag fick ur dom i åre på skidtestarhelgen..

dom kommer alltså inte att förbli orörda.. dom kommer paja! precis som alla andra skidor på rails. men dom kommer paja mindre än en vanlig skida.. skulle jag tro att dom menar iallafall

Tillbaka
Topp