Nya skidor

swompa

Ny medlem
Nya skidor
Hej
Ska köpa ett par skidor till.
Har idag Rusler 10 180cm som jag är grymt nöjd med som jag kommer ha kvar. Gillar lekfullheten och hur dom funkar ok till allt.

Söker en till skida för mer puder dagar ca 110-120mm
Ska användas i först och främst i alperna men kanske Japan resa nästa år.
Skidprovar helgerna är ju inställda i år så jag vänder mej hit.

Har kollat på QST118, Bent Chetler som ska vara roliga kvicka och lekfulla.
Synpunkter? alternativ

Jag är 173

xQubeZ

Aktiv medlem
Nya skidor
Black crows Nocta tycker jag är jävligt roliga att åka på. Inte testat några av de andra dock så kan inte jämföra.

swompa

Ny medlem
Nya skidor
Kommer ha Salomon shift men tura kommer inte vara prio 1.
Lätt är alltid bra men behöver inte vara tur lätt.
Prestanda kommer före vikt.
R

VickeLang

Aktiv medlem
Nya skidor
Vill du köra snabbare och stabilare kan jag rekommendera Black Crows Anima. Funkar dunderbra i puder och när du kommer till oroliga partier. De är även väldigt lekfulla. Är lika lång som du och kör 188cm med ett par shift på. Funkar hur bra som helst nästan överallt.
Bent chetler är himla roliga att åka på också då dom är så lätta. Känns som frigolit under fötterna nästan. Blir dock ordentligt oroliga så fort man kör lite snabbare i allt annat än puder. Noctan är snäppet stabilare än Bent Chetler och väldigt rolig, men inte lika pålitlig i hastighet och hårdare underlag som Anima.

Tottek

Aktiv medlem
Nya skidor
ja men jag skulle säga rustler 11 såklart! kanske lite tråkigt med "samma" skida men de ett vinnande koncept!
Är en lätt och lekfullhet prio 1 så finns det nog bara en vinnare och det är bent chetler
Men om vikten inte är det viktiga så är ju Line Outline superlekfulla och relativt lätta gentemot alla andra skidor än bent chetler 120

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp