Nya T1:an, Crispi eller något annat?

freeride_nu

Aktiv medlem
Tjenare, nu har jag kört slut på mina ur-T1:or och det är dags att byta.

Nån som har testat nya T1:an?
Crispi?
Andra förslag?

Har kjørt på Crispi cx2 siden starten av fjorårsesongen, og har bare positive opplevelser med den. Fint knekkpungt, passe hard flex og gode å kjøre med både i pisten og utenfor.

Har hørt folk si at den er litt stivere enn fjorårets T1.Har ikke prøvd.

Ett hett tips är att prova vilken sko som passar. Hitentills har Scarpa gjort de smalaste och de skor som har högst vrist medan Crispi är någorlunda smala men du måste ha ankfot för att kunna ha dem, ung som Nordica. Garmont är väldans breda.
Så dagens tips är: prova. Det känns direkt om det är fel!

Jeg skjønner meg ikke helt på dere wannabe-slalom/alpint-kjørere. Dere må forstå at for å få den ultimate feelingen er det bare en ting som gjelder: LÆRSKO! Jeg har prøvd en del og har kommet fram til at MONO har en del bra på markedet!! Skoene bør ikke være for oppstivet med spenner og andre vulgære fasiliteter.

Med andre ord: Lærsko for feelingen i pist som off the pist!! Mye bedre å kose seg med samtidig som de ikke er for stive til hopping. Det er ikke uten grunn at skihoppere bruker lærsko, og de hopper jo over 200 meter...

Ja och dem är ju grym på skärande svängar också. :) Just att hoppa med kanske det är bra med läder men det är ju inte alls därför plastpjäxorna utvecklades. Slalomåkare du vet. såna som sitter fast bak i hälen. dem åkte också med läderpjäxor förr. Jag kan hålla med om att läderpjäxor säkert är bättre än plast på vissa punkter men åker man mycket pist så tycker jag plastpjäxor måste vara ett bättre alternativ.

Tillbaka
Topp