Nya Zeeland!

armada06

Ny medlem
Nya Zeeland!
Jag och en polare funderar starkt pa att dra ner till Nya Zeeland i sommar och kora en sasong.. tanke ar Wanaka, Treblecone! Ar det nagon som varit dar som har koll pa hur det ser ut med boende, jobb osv!? Tacksam for alla svar som kan ge lite tips eller info!

Nya Zeeland!
jobb får man om man har arbetsvisum och kan tänka sig jobba med lite av varje. boende är oxå ganska enkelt att få om man inte är kräsen. om inte annat kan man bo på ett backpackers för typ hundra kr/natten treblecone är förövrigt ett ganska kul berg när snön är bra! =D

Nya Zeeland!
Ar i oz nu och funderar starkt pa att dra over till nz i "vinter". Har dock ingen utrustning oht. Ar det nan som vet hur latt/dyrt det ar att kopa skidor och klader dar? Ar det bara sydon som galler eller finns det nan bra akning pa nordon?

Nya Zeeland!
det finns ju lite åkning på nordön oxå. dom har ju det största skidområdet på nord ön tex..

utrustning finns att få tag på och det kostar som i sverige.

Nya Zeeland!
Utrustning ar battre att kopa i oz, mycket billigare an har i Nz, sjalv har jag kopt sasongspass for Remarkables/coronet peak och Snowpark. Treble Cone ar dock battre freeride, har aven en schyst park. Boende ar latt att fixa, det ar dock smart att komma ner innan sasongen borjar. Samma sak galler med jobb, men rakna inte med att tjana stora pengar. Wanaka ar en ratt liten by sa som sagt det kan nog bli svart med jobb i borjan av sasongen. I Queenstown daremot finns det hur mycket som helst. Kanske ses i backen da!

Nya Zeeland!
Hallå!

Jag ansluter mig till gruppen och kommer väl mest hålla till i Remarables eftersom jag införskaffat liftkort dit, men vi får se, ska väl testa lite av varje. Kommer bo i Queenstown och hoppas på att jobb-biten löser sig, men det verkar ju inte som det ska vara så svårt!

Och till Flaklavin_David, det går ju alltid att skicka ner din egen utrustning, vi skickade ner alla våra grejer till australien för ett par år sen och det kostade runt 1500 spänn om jag inte minns helt fel, så det kan det ju vara värt så slipper man kitta upp sig igen! Annars kan du ju testa Thredbo när du ändå är i Oz, grym stämning och grymma människor, inte lika grym åkning kanske men hade sjukt kul och vissa dagar var det riktigt bra åkning...

Ha det!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp