nya zeeland

claesthemas

Medlem
nya zeeland
halåå. är det nån som vet hur pass lätt/svårt det är att fixa jobb och boende i nya zeeland. vill förlänga nästa säsong genom att åka dit för att åka och jobba. vilken ort eller stad ska man sikta på. hilfe. /Claes.

nya zeeland
... Boende e lätt som en plätt... det finns massa vandrarhem över hela stället.. Har iof inte åkt lagg där.. men queestown e nog det bästa att börja på. Det är töntigt lätt att ta sig runt så det är inga robblem.

När det gäller jobb e det bäst du har ett jobb visum.. utan det är det jäkligt trixit..

nya zeeland
D e dock ett problem: D e inte lätt att fixa jobbvisum...problemet som jag hört (inte erfarit själv dock) är att för att få jobbvisum måste man redan ha fixat ett jobb, men för att fixa ett sånt jobb (=inte svartjobb) så krävs det i princip att man redan har ett jobbvisum...ett moment 22 mao....

Man kan ju alltid dra ner o vara där 3månader på turistvisum o jobba svart...d e KANSKE det enklaste....
(Detta har jag själv snappat upp o går inte i god för, utan tycker bara att det låter vettigt!)

För övrigt så e det ett jäkligt skönt liv i NZ, människorna där e helnice! Åkningen e helt klart fin oxå! Skidsystemen e inte så stora men ändå med lättåtkomlig offpist-åkning! (detta KAN jag gå i god för eftersom jag varit där och åkt i 3-4 olika liftsystem i Queenstown området!!)

///Erik

nya zeeland
Visum är lung. Är du inte lastgammal : ) så kan du få ett work holliday visa som gäller 1år! Det tar max någon vecka att ordna, görs genom att kontakta ambasaden i Haag .

Har själv varit en säsong och det var kung, lite anorlunda men kul. PS: jag var i Wanaka som är en liten och personlig stad med hyfsat drag.
Hare så bra!

nya zeeland
Hela Nya Zeeland är som ett stort vandrarhem. Så de e inga probs, vissa av dem kunde dock vara väldigt exklusiva o därmed dyra....men den som letar han finner..Vackraste Landet on Earth

nya zeeland
NZ är ett jävligt lätt land, jag hade inga som helst att få jobb eller bostad, fast är du där under en kortare tid kanske du måste ljuga om hur länge du ska stanna på jobbet annars blir de int så glada.
Arbetsvisum behövs inte, men underlättar. Hör av dig om du är sugen nästa år, jag e på, igen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp