Nybörjar BMX

CarlH

Ny medlem
Nybörjar BMX
Jag funderar på att köpa BMX och undrar hur bra man bör satsa på

Hittat 3-4 olika modeller av märket Extreme för mellan 1500-3500, nån som vet om dom är bra
Sen har ju Biltema en för 1700. Är den OK eller bara billig, kan den fungera som en nybörjarBMX?

Vad bör en BMX väga? Biltemacykel väger 16.8(tungt?)

Vore bra om någon kunde hjälpa till

Nybörjar BMX
Ja köpte en extreme-bmx förra sommarn för 2500kr, den dög gott och väl men nu har jag märkt att bmx inte är nåt för mej...=( mitt tips är att du köper en ganska billig ifall du inte tycker de är nå kul

Nybörjar BMX
Biltema bmxen är för tung och klumpig fast det beror ju på vad du ska göra med den åka på vägen duger den till.
Jag skulle köpa en specialized dirt boy.

Nybörjar BMX
okej, helt seriöst så är extreme bmxarna bara skrot, men dom funkar gott å väl som nybörjar bmx ! Dom funkar ju men det är inte direkt det bästa, men i början behöver man inte så bra cykel så det är nog lungt.
hm 16.8 shit:P de är tungt bara så du vet, hmm medelvikten på en bmx ligger på typ 14-15 kg, min väger 12.8:P men då är det en flatlandcykel...utan bakbroms osv ;P

Men köp hellre en extreme än biltemas skitgrejjer:P då är faktiskt extreme bättre !
Hoppas jag var till nån hjälpa...cya!

Nybörjar BMX
jag har en fitbike men innan hade jag en extreme jag köpte fitbiken för 4.000 och extremen för 2.500 men jag kan säga att dem 1.500 var jääääkligt prisvärda....

och köp för allsindar inte biltema bmxerna dom är gaanska kassa...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp