Nybörjarbräda (K2) & försäkring?

An.na

Ny medlem
Hej!
Är relativt nybörjare på snowboard, har åkt sammanlagt ungefär fyra veckor. Hoppar inget utan åker mest pist..

Funderar på att köpa snowboard med step in, och har hittat en på Stadium..
Det är en K2 (Satelite) med step in (gråa) och några boots till det (vet dock inte vad de heter) för 4500:- Kan det vara ett bra köp, eller ska jag se mig om efter något annat?
Har bara hyrt tidigare och har egentligen nada koll på detta.. Hm, är 177 lång, och brädan är 154? Lagom längd?

Funderade också på en till sak, hur är det med försäkring av snowboard? Går det på hemförsäkringen eller hur funkar det?

Någon som kan hjälpa mig? =)

Tack på förhand, /Anna

Tja.

Jag är rätt ny på snowboard jag med, och verkar vara samma slags åkare som du.
Jag köpte en K2 Satelite på Stadium före jul, köpte med FLOW bindningar (som jag starkt rekommenderar) och Salomon boots till de... Allt gick väl på ungefär.. *räkna på fingrarna*..5100 lr någe åt de hållet, och det "paketet" rekommenderar jag starkt. Speciellt FLOW bindningen, det är nästa som en step-in, men ändå inte. =)

Brädan sägs att den ska vara ungefär till hakan... så de får du ju kolla upp själv. =)

Happy ridings!

/Sami

Försäkringen kan du ta genom SLAO .. ring till ditt försäkringsbolag å kolla med dom .. jag behövde bara betala in xxx kronor till folksam så hadde jag SLAO försäkringen ... vad gäller bräda å bindningar så är det jävla svårt att veta vad man ska ha i början .. ofta så tror man att man är en typ av åkare .. men efter ett tag så ändras det ... det har det gjort för mig i alla fall ... allt det där beror på hur man utvecklas .. desto bättre du blir på att åka .. desto mer tokiga saker gör du :)

ha de

/Swedda

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp