ulfand
Ny medlem
Nybörjare som önskar hjälp ang val av bräda
Hej,
Efter att ha läst på en del, bla här på forumet så uppstår det nya frågor och med tanke på alla som skriver så verkar ni ju ha koll
. Jag åker för närvarande på en Salomon som jag köpte beg för att lära mig åka på men känner att jag vill byta upp mig. Jag efterlyser därför lite hjälp på vägen om vad jag ska köpa för bräda?
Jag är:
178 cm
87 kg
41 i sko-strl
Åker mest i pist nu men vill nog utöka till lite offpist efter hand.
Åker 3-4 veckor/år
Är nybörjare/okej
Jag fick med Flow-bindningar Flite 2 som jag trivs bra med och tänker behålla. Är alla brädor kompatibla med dessa bindningar eller finns det märken som bindningarna inte passar på?
Jag kan tänka mig att jag ska köpa en mellanhård driectional bräda som är ca 158-163 cm lång, men....
Ska jag ha en Camber eller V-Rocker, vilken är lättast att åka på om man är nybörjare och åker i pist?
Sista frågan, spelar Sidecut Radius någon roll, i så fall hur ska den vara?
Har ni bra förslag på brädor som är lämpliga för mig så tar jag tacksamt emot alla förslag.
Efter att ha läst på en del, bla här på forumet så uppstår det nya frågor och med tanke på alla som skriver så verkar ni ju ha koll
Jag är:
178 cm
87 kg
41 i sko-strl
Åker mest i pist nu men vill nog utöka till lite offpist efter hand.
Åker 3-4 veckor/år
Är nybörjare/okej
Jag fick med Flow-bindningar Flite 2 som jag trivs bra med och tänker behålla. Är alla brädor kompatibla med dessa bindningar eller finns det märken som bindningarna inte passar på?
Jag kan tänka mig att jag ska köpa en mellanhård driectional bräda som är ca 158-163 cm lång, men....
Ska jag ha en Camber eller V-Rocker, vilken är lättast att åka på om man är nybörjare och åker i pist?
Sista frågan, spelar Sidecut Radius någon roll, i så fall hur ska den vara?
Har ni bra förslag på brädor som är lämpliga för mig så tar jag tacksamt emot alla förslag.