NYbörjare

byllis

Ny medlem
NYbörjare
Tja!
Det är mitt första år jag åker skidor...håller till ganska mycket parken...
hur bra bör man bli första året??
vad ska jag sikta på som nybörjare??
bör jag kunna snurra redan första året lr??

NYbörjare
det beror ju på hur mycket du själv vill utvecklas och satsa på sporten... Som nybörjare skulle jag säga att du kan testa lite boxar och 180/360

NYbörjare
Finns inget du ska kunna.. alla lär sig i en egen takt.. det var någon kille här som körde i en vecka sen kunde han 360,180, massa grabs till det och boardslide så..

NYbörjare
oki...
jag kan typ switch 180, 180, nästan 360....men lägga in grabs tycker jag är skitsvårt...
ska det va det lr??
göra vanliga grabs kan jag ju...

NYbörjare
det är induviduellt hur man utvecklas. det finns inga direkta krav mer än att du som nybörjare ska lära dig åka med fartkontroll och på skär. sen är det bara att köra... =)

NYbörjare
ja dom som inte sätter en rodeo 720 blir inte kvalificerade till att åka nästa säsong och kan få svårigheter med att köpa liftkort, så det e nog bäst du sätter igång med träningen...

NYbörjare
precis som lommasurfaren sägar måste du iallafall fixa rodeo 720. Jag hade turen att börja innan newschoolvågen med dom hårda reglerna och fick därmed fortsätta till nästa sässong genom att jag kunde svänga åt båda hållen(!!!)...

NYbörjare
jag själv börja hoppa först det här året men har skidat före det i ävigheter, jag kan 180, 360, nästan 540, olika grabs, några rails och backflip. De bara att öva =)

NYbörjare
Du måste åka face nord första säsongen i Chamonix annars blir det inget liftkort året efter. Men det har ju inget med trick att göra klart.

NYbörjare
Fritzan, jag letar och söker på karta 3630 OT men hittar ingen "face nord", är det månde "face nord du planards" du syftar på?

Jag ska väl hålla mig till tråden också annars får jag nog snart en reprimand från någon av våra världspoliser som håller till på Freeride.

Så till ämnet: Som gammal gubbe jag är betraktar jag oftast parken på lite avstånd men kan snabbt konstatera att de som är bäst är de som inte bara hänger där utan också är ute och kör lite "big mountain" osv. Se till att få mycket åkt och håll inte bara på att nöta in halv och kvartsröret eller storhoppet. Det kommer du definitvt ha nytta av!

Tillbaka
Topp