Nybörjare.

AdamdE

Ny medlem
Nybörjare.
Hej! Kom hem för några dagar sedan efter en skön vecka i kläppen men härlig skidåkning. På vägen hem funderade jag på att jag kanske skulle testa snowboard istället. Har åkt skidor sedan jag var 4 år och är 15 nu. Jag hanterar både pistat och offpist. Dock ej park.

Så min fråga är : Är snowboard kul? Verkar ju vara krongligt i liften.

Vilket tycker du är roligast: snowboard eller skidor?

Och är det någon mening med att börja åka snowboard nu när jag är 15 år?

Några tips på hur man ska börja att åka?

Kommer isåfall börja till nästa säsong och förmodligen ta ett par lektioner också.

Senast ändrad:
Nybörjare.
ahj sa:
AdamdE sa:
Och är det någon mening med att börja åka snowboard nu när jag är 15 år?
Hur tänker du egentligen? Tycker du verkligen det är för sent att lära sej nåt nytt när man är 15? xD
Jag menar liksom att när jag åkt skidor så lång tid är det någon mening med att försöka sig på något nytt eller ska jag istället vidareutveckla min skidåkning?

Nybörjare.
tjenare!
Jag böejade åka snowboard denna säsong och åker redan i parken. Det kan faktist gå fort att lära sig, dock var jag inte ett sådant fall.
Om du har en bra lärare kan du lära dig åka på par dagar och börja på parken efter en vecka eller två om du nu så vill.
Jag började vid 16 år så det är inte för sent!
Jag har även provat skidor men kom inte till samma nivå som jag har nu i snowboard. Jag tyckte det var roligt men snowboard är mer känsla tycker jag...man kommer närmare snön...jag vet inte, det är skönare.
Och liften? ja jag tyckte det var grymt svårt men alla andra jag har sett lära sig har dem inte haft några problem alls...så jag tror att det var jag som var för klumpig.

Om du ska börja, som jag verkligen hoppas du gör, ska du nog tänka på par saker:
-Du kommer ramla mycke
-Du kommer ha blåmärke
-Tålamod
och om du ska skaffa lärare se till att det är en riktig bra en.
det låter kanske lite negativt men kom ihåg att jag var klumpig och lite feg :P jag antar att det kommer gå bättre och du kommer inte ramla lika mycke som jag gjorde...

lycka till!! :D

Nybörjare.
Det är askul!

Började i år, och tanken var att jag skulle jibba så köpte en parkbräda...men det roligaste med bräda hittils tycker jag nästan är mjuk offpist, gärna puder. Flytet blir helt annorlunda med en bräda under föttena istället för smala skidor.

Liften är inte alls krånglig, förutom att det tar lite på innerlåret i början.

Nybörjare.
Började åka bräda när jag var 16-17, idag är jag 19 och helt okej skulle jag nog vilja säga ;)
Det är inte så svårt om man bara har lite envetenhet och vilja så löser det sig ;)

Nybörjare.
=)

Började åka bräda när jag var ~20 år.
Polarna drog med mig i korgliften högst upp i Vemdalen det första dom gjorde.
Efter att jag ramlat 10ggr på 5 meter lämnade dom mig själv, första åket tog väl 45min - 1 timme och det gjorde ONT! Men efter det kunde jag i stort sett svänga åt båda hållen, antar att jag var relativt lättlärd.

Idag är jag 29år, har haft min bästa säsong, åker mer än någonsin, har bla. varit i Chamonix och har precis börjat nöta park. Önskar att jag var lika ung och dum (läs orädd) som du. =D
Klart du ska börja åka bräda, finns inget roligare!

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp