Nybörjartrick med skido och blades.

M-i-N-i

Ny medlem
vill lära mig mer..snälla säg några enklare trick..hur ska jag göra? ge mig tips!! vill lära mig å hoppa å allt!

mm kolla trixtrips, safty grab getto grab, sedan kan du gå in på 180s sedan över till 360s, precis som helione säger, och ett tips lägg bladsen på hyllan för de e inget och ha det är skidor som gäller!

du kommer efter 1 år lr så inse att blades inte är något att ha, så kör skidor du.

hmmm det här kan vara svårt att förklara. men det bara är så. blades är lite som hockeyfrilla. det var djävligt tufft ett tag sen insåg alla att det var fult och alla skrattade åt hockeyfrillor och nu har dom som skrattade högst hockeyfrilla igen och tycker att det är coolt. mode helt enkelt. det kommer och går men blades tror jag knappast består.

I stort sett alla skidor är carvingskidor idag, en del av dess har twintip. Vill du hoppa och snurra och leka så är en twintip ett utmärkt val den kommer gå att carva med också.

Hmm..

Snacka om att ni har lite att göra.

"folk som inte klarar av att åka skidor köper blades. :P" Bland det dummaste jag har hört.

Skidåkning handlar om att ha kul, då ska man åka det man tycker är roligast (eller tror kommer bli roligt när man lärt sig), allt annat är totalt meningslöst.

Blades kan vara bra om du bara vill lära dig att spinna lite.. det är mycket lättare.. sen när du satt din första 360 på bladesen är steget inte långt till att klara en med dina nya twintipskidor. Å köp twintip, du kommer ångra dig annars. Är du orolig för att du inte kan carva då, kan du vara lugnt, alla twintip har i dag näst intill lika bra carving som en vanlig skida, carvingskida, om man nu vill kalla det så.. lycka till..

Twintips är i allmämänhet mjuka carvingskidor med uppböjd tail. Snowblades är för övrig en hälsofara att hoppa med då dom totalt saknar satbilitet i landningarna

hatar snowblades!! för sånna som inte klarar av riktiga skidor, och om man vill ha kul så kan mn ju lika gärna åka inlines, samma sak som blades..
finns det någon riktig skidåkare som åker blades idag??
vilka är det som åker blades??
blades är bara för man inte skall skada pjäxorna när man går på asfalten!!

gå ut i en lagom backe ta med en spade bygg ett hopp och testa olika snurrar och grabar som jon sa en gång krävs bara en spade och lite snö för att man ska ha roligt. 360 är ett trick som är rätt lätt att öva in och är inte heller särskillt svårt det kan man även göra många olika variationer på lycka till!

blades är inte bra. särkilt inte om du inte är säker på landningar. dom löser inte ut och blir då rätt farliga. Min broder bröt benet på fyra ställen just så =)
köp ett par twintip och kör hårt bara.

man ska börja med säkra trick t.ex. en spread eller en twister, man ska lära sig att ha kontroll i luften innan man hoppar o gör en snur eller nått, om man inte har kontroll så kommer det gå åt pipan =P

Snödjup

Tillbaka
Topp