Nyinflyttad i Åre!

L_Wikander

Medlem
Nyinflyttad i Åre!
Hej!

Är precis nyinflyttad i Åre för att jobba och åka skidor hela säsongen. Vore grymt med lite tips om byn, och vore kul att lära känna lite locals :) Fyller 20 imorrn och bor för närvarande i Järpen men söker även boende i Åre till vintern.

// Lina

Nyinflyttad i Åre!
Hej!
Jag är också precis på väg att flytta till Åre! Jag var rädd att jag skulle vara den enda som flyttade nu under hösten så det var kul att se att det finns fler som gör som jag :D Har du fått nåt jobb än eller? Och grattis på födelsedagen!

/Johanna

Nyinflyttad i Åre!
Hej Johanna! Tack tack!

Vad kul att du kommer upp, ska du också jobba? När kommer du? Jag har inte fått jobb ännu men söker för fullt, det verkar lite svårare att få jobb nu på hösten, till vintern finns ganska många jobb. Men jag trivs jättebra, det finns jättebra träningsmöjligheter och sådant!

/ Lina

Nyinflyttad i Åre!
Jag kommer i morgon! Längtar :D Jag håller också på att söka jobb nu, men det är verkligen svårt att få något. Hade du tänkt gå på den där rekryteringsmässan på Åre station nu på måndag?

Jag längtar verkligen till att komma igång med träningen igen. Det är så härligt att snöra på sig joggingskorna och ta en runda i skogen!

/Johanna

Nyinflyttad i Åre!
Oj vad kul! Ja det hade jag absolut tänkt göra, det går nog att hitta massor med jobb där lr iaf få reda på vad som finns. Kommer du upp själv?

Japp, det är precis vad jag ska göra nu, ta på mig joggingskorna och sticka ut i skogen, trots att det regnar! :)

/ Lina

Senast ändrad:
Nyinflyttad i Åre!
Jag ska dit, självklart! Ska bli spännande och se vad som händer, jag har aldrig varit på något sådant tidigare. Lycka till med jobbsökandet!

Finns det någon speciell joggingrunda du vill tipsa om?

/Johanna

Nyinflyttad i Åre!
jag ska oxå åka på rekryteringsmässan idag! å hoppas på att man hittar ett jobb som man kan hålla på med i vinter. för mig blir det dock flytt upp till åre i mitten av oktober.

Nyinflyttad i Åre!
hej.

hör snart till er jag med. Håller på att skaffa en lya där uppe as we speak. Dock hade jag inte tid att medverka på den där mässan. Berätta, missade jag något?

Berätta gärna också hur jobbsituationen ser ut mellan idag och första dagen i liften. Är det ens lönt att hoppas på att få ett jobb innan vintersäsongen börjar?

Ha det gott folk

/Jonas

Nyinflyttad i Åre!
Fränt, åker ner med 3 andra till helgen för att styra lägenheten lite bättre! Sen återkommer man vid mitten av oktober och blir resten av säsongen!

Mässa? whoooot? Någonting av värde?

Nyinflyttad i Åre!
Hej Johanna och Lina!

Jag är bosatt i Åre året runt eller nja nästan Åre bor i ett hus i Hålland! Jag är lite sällskapssjuk här ute i byn så det är bara att höra av er om det är något! Bara roligt att det kommer in lite nytt folk i byn!

Vad är det för jobb ni söker då? något som är mer intressant än något annat?

Mvh//
Eric "Wolwerin" Höglund

Nyinflyttad i Åre!
På rekryteringsmässan var det sjukligt mycket folk, ett tag kändes det som om man skulle behöva slåss för att komma fram till vissa arbetsgivare. Jag fick väl ut mitt CV till de flesta men jag vet inte om det gav så mycket egentligen.

Jag söker väl de flesta jobb som finns men det är inte så lätt då jag inte har någon större erfarenhet. Hörde också att Skistar hade fått in dubbelt så många ansökningar än förra året så det är ju inga vidare odds där. Men, annars får man väl leva på dom pengar man har och bara åka hela dagarna, inte helt fel!

/johanna

Nyinflyttad i Åre!
Låter segt med jobben, men har man boende brukar det alltid lösa sig med jobb.

Flyttar själv upp i mitten på november , när börjar det snöa ungefär ?!

Nyinflyttad i Åre!
DZettervall sa:
Låter segt med jobben, men har man boende brukar det alltid lösa sig med jobb.

Flyttar själv upp i mitten på november , när börjar det snöa ungefär ?!
Den frågan har man ställt sen man var typ fyra år och man slutar aldrig ställa den... Det är lite olika, vi har åkt skidor i oktober i Åre. skutan blir vi ganska tidigt.

Nyinflyttad i Åre!
Hej alla!

Var förbi på rekryteringsmässan igår och det var verkligen mycket folk. Vet inte riktigt vad man fick ut av den, förutom att se vad det finns för arbetsgivare, typ alla hotell söker ju säsonsarbetare till vintern. Och till de flesta kan man söka på internet. Ett tips är att gå in på Jobrapido.se och söka på lediga tjänster i Åre, där finns massor av jobb!

Under hösten vet jag inte riktigt hur det är, jag söker för fullt på caféer och restauranger, men vet inte riktigt hur det går.

Jag tror att det är ett plus att ha boende till vintern och att nämna det på jobbansökan, fick ett tips på mässan igår att om man söker till skistar och redan har eget boende hamnar man högre upp på listan!

Ha det toppen!

/ Lina

Nyinflyttad i Åre!
ramund sa:
Hej alla!

Var förbi på rekryteringsmässan igår och det var verkligen mycket folk. Vet inte riktigt vad man fick ut av den, förutom att se vad det finns för arbetsgivare, typ alla hotell söker ju säsonsarbetare till vintern. Och till de flesta kan man söka på internet. Ett tips är att gå in på Jobrapido.se och söka på lediga tjänster i Åre, där finns massor av jobb!

Under hösten vet jag inte riktigt hur det är, jag söker för fullt på caféer och restauranger, men vet inte riktigt hur det går.

Jag tror att det är ett plus att ha boende till vintern och att nämna det på jobbansökan, fick ett tips på mässan igår att om man söker till skistar och redan har eget boende hamnar man högre upp på listan!

Ha det toppen!

/ Lina
Jag tror också att det är ett plus om man har boende. Nu är det bara några dagar till och sen vet man om man får åka på rekryteringshelg eller inte :S

Nyinflyttad i Åre!
Jag snackade med Destinationschefen för Skistar Åre och han var grymt nöjd med årests rekrytering iaf. sa att det var så jäkla många som var bra så dom kanske måste kicka några av oss gamla....hoppas han skoja...
haha nej men det låter grymt med att det e så många som vill komma upp. syns i vinter!!! Det har snöat på skutan förra veckan..

Nyinflyttad i Åre!
Jag själv ska flytta upp till åre och bo där permanent har jag tänkt mig
Ska upp nu runt den 1 december kanske lite tidigare va där i 2 veckor och bara söka så mycket jobb jag bara kan. Överalt som det finns personal har jag tänkt att söka jobb.
Några tipps vart jag kan börja vart arbestförmedligen ligger i åre och liknande.
Har jag tur hinner jag nog åka lite bräda me.

Tillbaka
Topp