Nytt eller beggat?

Puifish

Ny medlem
Nytt eller beggat?
Har tänkt eller bestämt mig för att börja åka snowboard igen. Har åkt 2 år förut men haft paus i 3 år pga att vi flyttat, men nu ska jag börja igen och måste då köpa en ny bräda :>
Frågan är bara om jag ska köpa en ny bräda med nya bindningar och skor eller en beggad bräda och nya bindningar och skor. Vill helst ha en ny och bra bräda för den förra jag hadde sprack upp i tailen efter ett antal åk och bindningarna lossnade (Intersport bräda)

Har kollat på en begagnad Capita Totally Awesome för 1500kr och den är väldigt intressant, har dock inte hittat någon information om dessa brädor på internet.

Sedan har jag kikat lite på Burton Cruzer, verkar vara bra men kostar aningen mer än Capitan. http://www.hangloose.se/product_info.php?cPath=60_76&products_id=226

Vad jag vet så ska båda brädorna fungera för mig, även om jag är 183cm och skostorlek 44.

Vilken borde jag köpa?

Nytt eller beggat?
din bräda BÖR vara ca: 158-160 OM du kör lite allround..

den SKALL vara runt 25,6 till 26,0 BRED i midjan..

jag skulle satsa på en lagom bräda (Burton Bullet 159)

lagom bindningar (Burton Mission)

och BRA skor.. för dig Burton Ruler

då jävlar kan du ut å åka :)

/Pinn

Nytt eller beggat?
du ska ha en bräda som e runt 20cm kortare än din längd eftersom du vä'rka va en som vill ha en all-mountain bräda;P

Nytt eller beggat?
Nu är det helt rätt att leta runt i butikerna (stadium, intersport osv) De säljer ut förra säsongens brädor för en bra bit under halva priset.

Nytt eller beggat?
Varit och kikat på Stadium, Intersport i två städer, Teamsportia osv men allt dem hade var 130cm långa brädor och en hel jävla drös med skidor :/ Stadium hade inget

Nytt eller beggat?
Det kommer garanterat in. Jag bor iof i sthlm och det har börjat dykt upp en massa prylar nu. Köpte ett par Salomon Solace boots idag på intersport för 750:- Ordinarie pris 1600:-. Ha tålamod :)

Tillbaka
Topp