Nytt vattenhopp i Göteborg?

kiters_se

Medlem
Fick en riktig kick i helgen, www.landskrona-ski.com med Pelle och Bosse fixade en legendarisk puckeltävling! Tack gubbs de va grymt kul! Å vilken puckel! Helt kanon!

Kändes mycket konstigt att åka 17 mil söder ut för att tävla i puckel på vallasen.se men de överträffade mina förväntningar mycket.

Men nu till sak!

Jag behöver träna på mina hopp, och det finns inget vattenhopp i Göteborg. Det finne ett på bosön i Stockholm, http://www.vattenhopp.se/ .

Undrar om det finns några galna Göteborgare som är sugna på att börja jobba på att få till ett i Göteborg.

Fatta va grymt att få träna på sommaren.

Hör av er!

Peter Ingerstam
peter(at)kiters.se

Jag bor i särö ca: 3 mil söder om stan...

Men hur hade du tänkt att gå till väga??

Tjata på kommunen så att dom bygger det eller bara fråga om lov till att bygga en egen?

Hade du tänkt få till ett liknande som dom har på bosön eller ett mindre?

Jag tycker det låter som en grymm idé och skulle gärna hjälpa till så mycket jag kan..

/christofer

Liknande som Bosön, kanske inte den största kicken (om den finns kvar) utan mer så de passar new school typ, enklare volter å så där. Jag är själv en old school åkare från 80-talet å kör just nu på 195 lagg :-) men är sugen på att sätta lite nya hopp, tror det blir nya lagg till nästa säsong hiii.

Tror inte att kommunen kommer bara bygga ett utan jag tror att vi måste ha en plan.

Men vet inte om du kommer orka bygga ett du är ju 104 år, va har du för skidor ;-)

Ha det

Peter

men om vi ska bygga å tycker jag vi bygger typ storlek mindre kanske 3m ovan ytan?

Förra året byggde dom om kickarna på bosön så att dom blev mer "new schooler".. dom är riktigr sköna att åka på och det är helt klart bästa träningen man kan få på sommaren.. Det är riktigt roligt att hoppa och det gör inte specielt ont om man landar någorlunda som man ska..

kickarna på bosön är 4,5 respektive 6,1 meteroch grymt sköna att hoppa på.. jag var där förra sommaren och det är ett måste att åka dit igen.. det finns inge roligare man kan dra i stort sätt vilken trick som helst för det gör inte ont och landa.. drog misty 7:a förra sommaren och landa på sidan, men det är bara upp och försöka igen.. as bra atälla att träna cork på..

att bygga kickar i göteborg låter som ett god idé.. tyvär kan jah inte hjälpa till och bygga med tanke på vart jah bor..:( men jah kommer gärna och hoppar när det är klar..=)

Men var kan man bygga det man kan ju alltid bygga ute på en ö t.ex. Donsö (där bor jag.Det är i göteborgs södra skärgård)

det underlättar om det är en brant "strand" annars måste man bygga en jätta hög inrun..

jag åker wakeboard ute vid en sjö vid lanvetter där finns det många små "obebodda" sjöar!

men jag tycker att vi ska organisera oss lite grann alla som är med kan väll mejla mej så kan vi prata om det lite mer " seriöst" :)

kom igen nu alla! det verkar som om ni har svallnat! alla som fortfarande vill ha ett grymt vattenhopp at nöta på sommaren kan väll skriva till mej!

skullle va ballt.. bor tyvär lite för långt bort men komigen och fixa dedär hoppe så får man komma å kolla nån da!

okej Jag e så lätt på att bygga ett vattenhopp!

Kom igen alla så kör vi igång å bygger det nånstans i gbg!

grejjen är att vi har tillräckligt med arbetskraft! men vi bexöver folk som kan det där med bygglov och skit
men jag skulle nog göra så att vi skiter i byllov å det och bara bygger det och hoppas på det bästa nu behöver vi bara en schysst plats att ha det på! alla kan vel leta lite eller? jag har även hållt på en del med backhoppning och då har man ett sånt där glidigt material som ser ut som hula hula kjolar jag kan ju fråga var dem har fått tag på det ! let's engagera oss!

absolut på, har ett sommar ställe i Kullavik ca 2 mil utanför gbg.....kommer dock att åka till stryn i mitten av sommarn:P

Jag kan hjälpa till med bygglov men vi måste börja med att hitta en plats, då kanske vi inte behöver bygglov utan får lov utav tomtägaren. Vi skulle bestämmaoch kolla alla förslag som kommer in och bestämma oss för en som vi sedan lägger kraft på. Helst en sjö eller damm då vi inte stör djurliv och badfolk och annat tjafs.

jag åker vattenskidor ute vid landvetter där finns det en massa små sjöar!

Jag var på Bosön för några dagar sedan och hoppade. (2006-07-29)
Störtskönt! Tänkte dra upp om någon månad igen.
Har även haft planer på ett hopp själv. Första idén kom upp 1994. Kände en kille som sa att han hade en plats. Ska se om jag kan söka upp honom igen.
Ev så får man reka några olika platser och kanske kolla med kommunen också. De kanske tänder på idén med ett hopp hyffsat centralt. Man kan ju tänka sig att det kan anordnas tävlingar tex. Eller hopp-skolor för ungdomar.
Skulle verkligen vilja ha en plastbacke för puckelpist också :-)
Vad är nästa steg? Ringa/maila varandra och sedan bestämma träff/möte någonstans så att det hela leder någonstans?

It's On fan va fett det hade vart ! bor 1mil ifrån Sveriges Vackraste stad Jag och flera vänner är ENORMT på, Jobbar oxå på Byggmax så där har vi ju trä om det behövs !

Blev det något hopp i Göteborg? eller finns det något i närheten?

Om det inte finns än så är det dags! vad tycker ni?
Jag är konstruktör och kan bidra med ritningar och ev. bygglov.
Alt. bara snickarglädje så fixar vi detta.

Tips på sjöar/ställen längs havet att bygga på?

Hade varit sjukt fett. Tänker spontant på Delsjön eller Härlanda tjärn. Lätt att nå kollektivt och med bil.
Men. Det är sjukt många frågetecken. Skulle man styra upp en sån grej skulle det ju få börja med att man sätter sig ner ett gäng med kulspetspennor och viktiga pärmar och börja kolla på hur detta styrs upp. Finns det intresset?
Man kan ju hitta lite goa cykelkillar som kan dela inrun så blir säkert kommunen mer positiv, då det kan locka fler.
Lär ju gå att få kolla på bosö-ritningen t.ex. för inspiration.
Vart söker man bidrag för ett sånt här projekt?

Tillbaka
Topp