Oakley Flight Deck

iAndy

Medlem
Oakley Flight Deck
Oakleys Flight Deck med Prizm lins verkar vara slut och restade hos dom flesta återförsäljare. Någon som testat och vet om hypen håller och är värd runt 2 lax?

Oakley Flight Deck
Har ett par.. Tror ljuset varit för "bra" för att kunna ge en recension än.. Får återkomma när gränsen säsongen startar :)

Oakley Flight Deck
I mitt fall så är problemet det motsatta, ljuset har varit för dåligt. Jag har den rosa B32 Prizmlinsen och nu innan solen börjat skina som den skall så är de lite för mörka vid dåligt väder.
Så svårt att säga att de är revolutionerade vid flatljus än, men tycker att de är riktigt sköna, lite snällare än HiYellov linsen och lite ljusare än VR50 iridium som tidigare varit mina dåligtväderlinser.
Vet inte om det är en hype, men har precis köpt ett andra par FlightDeck, fick göra mig av med mina Airbrakes då de kändes sjukt små helt plötsligt.
Om de är värda 2000? Nja det är ett par skidglasögon, och 2000 är galet för det ändamålet, men de är prisvärda om man jämför med andra i samma storlek och stil.
Så köp.

Oakley Flight Deck
Det finns å köpa billigare än 2000:-.
På Spelbutiken.se finns dem för 1500:- bland annat.
Lyckades köpa ett par begagnade med prizm rose lins för 1100:- idag, har inte testat dem än, men är säker på att dom kommer va betydligt bättre än min gamla anon helix med orange lins.
Kändes som ett bra pris för dessa goggles.

Vad använder ni för hjälm till era goggles, och hur passar dem ihop?

Oakley Flight Deck
Kan också slå ett slag för Prizm rose linsen, provade den back-to-back med lite olika linser i hemsedal för nån månad sedan och tycker de gav bättre kontrast än HI Yellow. Kanske något mindre ljusinsläpp, men tyckte kontrasten kompenserade för det.

Crowbar känns nu som ett par simglasögon, ser ju ingenting ;-)

Oakley Flight Deck
MrBandulu sa:
Det finns å köpa billigare än 2000:-.
På Spelbutiken.se finns dem för 1500:- bland annat.
Lyckades köpa ett par begagnade med prizm rose lins för 1100:- idag, har inte testat dem än, men är säker på att dom kommer va betydligt bättre än min gamla anon helix med orange lins.
Kändes som ett bra pris för dessa goggles.

Vad använder ni för hjälm till era goggles, och hur passar dem ihop?
Sweet Trooper. Flightdeck passar minst lika bra som Crowbar iaf. Sen så kan jag bekräfta att H I Yellow ligger i lä vid ljus till halvljust flatljus och allmänt dålig sikt vid jämförelse mot Prizm Rose. Prizm Rose blir däremot lite mörkare vid skymning om man jämför emot H I Yellow men kontrasten är bättre så det kan man ta.

Tillbaka
Topp