Officiella Chamonix 09/10

joakimh

Ny medlem
Då var allt fixat inför säsongen och jag drar ner till Chamonix den första eller andra december. Verkar som att det är många andra goa som också ska ner. Sjukt skoj kommer det att bli! När drar ni? Var ska ni bo? Ska ni jobba? Vad blir det för skidor/snowboard denna säsongen?

Sen undrar jag också om det finns någon som redan har säsongat i Chamonix(hittar bra där nere) som kanske kan ta mig under hans/hennes vingar på öppningsdagen. Orkar inte missa puder för att jag inte hittar, om någon kanske kunde visa mig lite secret staches med pow..

Vi ses i vinter!

Det verkar som det blir väldigt mycke folk där nere! Vi ska drar ner lite senare, mitten av januari och vi ska då in te göra nått annat än att åka skies och dricka öl! Oklart vars läggan är men de löser sig nog!

Skall antagligen ner till chamonix, problemet är att man måste betala för hela säsongen direkt och jag behöver ett jobb där nere. Någon som har lite kontakter som kan hjälpa till? Eller några tips?

Nej, jag har inte gjort det ännu. Iom att jag har rätt så mycket utrustning (tre par skidor, och massa andra skidsaker) så kommer det väga för mycket. Kanske tar buss.. men det tar så jävla lång tid.. själv då? Det hade ju varit gott om vi kunde dra ner tillsammans!

Tja! Drar också ner till Cham ngn gång i december! Ska plugga på insted och åka skidor... Sitter och rekar nu vilket det bästa sättet är att ta sig ner. Kollat på tåg men verkar grymt bökigt med alla byten... vad är bäst?

joakimh sa:
Nej, jag har inte gjort det ännu. Iom att jag har rätt så mycket utrustning (tre par skidor, och massa andra skidsaker) så kommer det väga för mycket. Kanske tar buss.. men det tar så jävla lång tid.. själv då? Det hade ju varit gott om vi kunde dra ner tillsammans!
Ne har inte bokat nått heller men de lutar mot flyg till Genève och busstransfer därifrån.

Mm, verkar vara det lättaste, hoppas inte de väger min skidväska bara, sist jag flög vägde den 63 Kg. Ska du köpa ny snowboard till säsongen eller?

Har läst lite angående liftkort och har snappat upp att liftkorten gäller även i Verbier. Det känns ganska skumt. Är det någon som vet om det stämmer?

För övrigt, är det Mont Blanc unlimited-kortet som gäller?

joakimh sa:
Mm, verkar vara det lättaste, hoppas inte de väger min skidväska bara, sist jag flög vägde den 63 Kg. Ska du köpa ny snowboard till säsongen eller?
Ne min snowboard duger allt! Köpte dock nya pjäxor idag, så har vandrat omkring i dom här hemma i ett par timmar! :D Sexy Time!

lgrstdt sa:
Har läst lite angående liftkort och har snappat upp att liftkorten gäller även i Verbier. Det känns ganska skumt. Är det någon som vet om det stämmer?

För övrigt, är det Mont Blanc unlimited-kortet som gäller?
Unlimited är det som gäller! Kostar 750 låtsaspengar om man köper innan sista nov, annars 1250! http://www.compagniedumontblanc.fr/pages/skipass_season_annual_chamonix_gb.html

Och ja det stämmer att de gäller i Verbier. Gäller dessutom i Courmayeur.

Fick tipset att åka ner, bo på vandrarhem ett par dagar och ragga boende på plats. Men finns det någon här som löst boende med plats för en person extra? Reser med största sannolikhet själv då man har kompsiar som är sega som rått kött.

Har boende med två bäddar ledigt. Lyan är dock bara på 18 kvadratmeter vilket gör att jag är tveksam till att hyra ut en plats. Vi är redan två pers som ska bo där. Allt beror på hur mycket pengar jag lyckas skrapa ihop till december. Hör av dig i december om du fortfarande behöver boende så kanske jag har en plats.

du gottan, jag tänkte att vi ska ha lite idol-jury-auditions till den sista platsen. vi åker runt i hela landet och väljer den som passar oss tre andra bäst.. (aka. den snyggaste tjejen)

vad tror du?

Nån som har koll på Courmayeur. Hur kommer man dit? Hur stort är systemet? Sanna rykten om lättillgänglig off-pist?

Senast ändrad:
Drar ner i början av Dec för o köra hela säsongen som Guide hos Langley! Jobbade 3v i Cham förra året för STS. Säger bara: Stället är siiiick!

joakimh sa:
du gottan, jag tänkte att vi ska ha lite idol-jury-auditions till den sista platsen. vi åker runt i hela landet och väljer den som passar oss tre andra bäst.. (aka. den snyggaste tjejen)

vad tror du?
haha looool...häärligt killar!! får vi min tjejkompis att haka på ska ni va nööjda, då har ni 2 förre detta flygvärdinnor ni delar lägenhet med:) de borde väl duga? ;)

leeci sa:
joakimh sa:

vad tror du?
haha looool...häärligt killar!! får vi min tjejkompis att haka på ska ni va nööjda, då har ni 2 förre detta flygvärdinnor ni delar lägenhet med:) de borde väl duga? ;)
betyder det att vi får frukost på sängen varje morgon? det brukar jag få när jag flyger..

Åker ner i början av december och kommer stanna till början av maj är det planerat. Blir 2st grabbar i en lägenhet nära brevent liften. Vet inte alls hur den ligger i förhållande till Chamonix centrum och alla krogar och sånt? Någon som varit där förut som kan berätta lite om gångavstånd och sånt eller om man behöver åka buss till och från olika liftar osv.

Man börjar ju bli sjukt taggad då säsongen närmar sig för varje dag som går ! :)Skulle också vara kul om vi alla bummare i Chamonix träffades och lärde känna varandra så man inte är helt ensam där nere :D

peace

leeci sa:
joakimh sa:

vad tror du?
Att vara flygvärdinna är inte alls samma sak som att se bra ut :)

någon som vet hur det är att arbeta som skidlärare där? frankrike har lite hårdare krav? någon som vet vilka man kan kontakta i cham angående detta? skidskolor alltså, etc.

tacksam för svar
/Ted

ShredTed sa:
någon som vet hur det är att arbeta som skidlärare där? frankrike har lite hårdare krav? någon som vet vilka man kan kontakta i cham angående detta? skidskolor alltså, etc.

tacksam för svar
/Ted
Arbeta som skidlärare i Frankrike är inte som i något annat land i världen, om jag har förstått det rätt. Har för mig att det är en 4-årig utbildning som måste genomföras, så inga krusiduller här inte.

Många antaganden i ovanstående, men tror att kontentan av det hela stämmer. Glöm att jobba som skidlärare i Frankrike.

joakimh sa:
leeci sa:
joakimh sa:

vad tror du?
betyder det att vi får frukost på sängen varje morgon? det brukar jag få när jag flyger..
haha keep dreaming yooung boy!! Vi må vara 1 år äldre å så men det betyder nog mestadels att vi visar er hur man festar till det ordentliget:)

lgrstdt sa:
leeci sa:
joakimh sa:

vad tror du?
Att vara flygvärdinna är inte alls samma sak som att se bra ut :)
Men jag och LIna gör:) Vi har fått det där klistrade leendet, aaalltid glada:)

leeci sa:
joakimh sa:
leeci sa:
haha keep dreaming yooung boy!! Vi må vara 1 år äldre å så men det betyder nog mestadels att vi visar er hur man festar till det ordentliget:)
Joakimh and his crew on their way to Chamonix in Joakim¨s private plane.
FlygvärdinaLecci (wakes Joakimh): We will soon be landing in Chamonix soon sir
Joakimh: What?! I didn¨t get my ice-cream? Don¨t tell me you forgot to wake me up, there are like 3 other passengers on my plane..
FlygvärdinaLecci: I¨m so sorry, is there anything, anything at all i can do? (This line is very my inspired by Britney Spears - Toxic)
Joakimh: Damn right there is, get my long-johns and one-peice reay, we¨re skiing POW!

dude_90 sa:
Åker ner i början av december och kommer stanna till början av maj är det planerat. Blir 2st grabbar i en lägenhet nära brevent liften. Vet inte alls hur den ligger i förhållande till Chamonix centrum och alla krogar och sånt? Någon som varit där förut som kan berätta lite om gångavstånd och sånt eller om man behöver åka buss till och från olika liftar osv.

Man börjar ju bli sjukt taggad då säsongen närmar sig för varje dag som går ! :)Skulle också vara kul om vi alla bummare i Chamonix träffades och lärde känna varandra så man inte är helt ensam där nere :D

peace
Hej du! Ni kommer få en väldigt brant backe att knata upp och ner för varje dag. Det är inga avstånd att tala om egentligen, men för trötta skidåkarben är det lite segt..

Tillbaka
Topp