Officiella Chamonix 09/10

joakimh sa:
victorvictor sa:
joakimh sa:
rea på rea gillar vi gottan! :D
om en månad och en dag ses vi :D
joakimh sa:
Jaaa de börjar närma sig nu! MUMS!

ps. Snö är bra! =D
snö är fan ta mig det bästa som finns! :D speciellt när man kombinerar det med öl och tjejer..
Hyffsad kombo. En trekant som heter duga. En kvinna insmord i öl bygger snölykta.

Hallå hallå, ännu 2 personer som ansluter sig till skaran. Tänkte höra om de är någon fått någon bra klarhet om vilka försäkringar som täcker arbete + offpist åkning (utan guide..)? Verkar som man måste ha någon annorlunda än förlängd reseförsäkring om man hade tänkt o arbeta.

yamanochpolle sa:
Hallå hallå, ännu 2 personer som ansluter sig till skaran. Tänkte höra om de är någon fått någon bra klarhet om vilka försäkringar som täcker arbete + offpist åkning (utan guide..)? Verkar som man måste ha någon annorlunda än förlängd reseförsäkring om man hade tänkt o arbeta.
Beror helt på försäkringsbolaget. Folksam är ett av få som inte har några begränsningar när det gäller offpist. Ring och fråga :)

Skaffa ett Carte Neige när ni kommer till Cham så är ni helt täckta för vilken situation som helst på berget med helikopter och the whole shebang..

Hej.
Jag var i Cham förra säsongen och skulle gärna åtekomma i vinter. Just nu pluggar jag på andra sidan gränsen i Lausanne och skulle vilja tillbringa jullovet i Cham. Tyvärr har jag inte hunnit fixa boende ännu och undrar om ngn behöver utöka resekassan med att hyra ut en bädd till en inte allt för kräsen 21-årig kille. datumen jag skulle vilja hyra är ca 18 Dec-hela februari(kortare fungerar också).
Vänligen kontakta mig på niklas.berglund@epfl.ch eller +41762008673
mvh Niklas Berglund

Dave_Spruce sa:
Skaffa ett Carte Neige när ni kommer till Cham så är ni helt täckta för vilken situation som helst på berget med helikopter och the whole shebang..
Men de täcker väl bara transporten till sjukhuset? Sedan måste man väl ha en försäkring för sjukvårdskostnaderna, och då helst en som täcker oberoende på vart på berget man skadat sig.

victorvictor sa:
Dave_Spruce sa:
Men de täcker väl bara transporten till sjukhuset? Sedan måste man väl ha en försäkring för sjukvårdskostnaderna, och då helst en som täcker oberoende på vart på berget man skadat sig.
Alltså den försäkringen som gäller på sjukhuset sen är väl den förlängda reseförsäkringen då!?

verkar som reseförsäkringen inte täcker om man hade tänkt o jobba där.. Då måste man ha någon annan försäkring? beroende på vilket bolag man har antar jag iaf.

jag har länsförsäkringar och då är det bara att täcka en utlands försäkring till Frankrike, sen får man ju självfallet skaffa Carte Neige :)

Jag och några polare ska bo i argentire! tänkte det kunde va kul att höra med folket här om det är någon mer som ska bo där ? eller bor alla inne i cham ?!

Hallihallå,

har de som åker ner 1 Dec bokat transfer? Jag hittade en där man får betala 25 euro per person om man är åtta som delar. Nån som vill dela med fyra tjejer? Let's fylla denna buss!

GBGlenna sa:
MatildaMatildaMatilda sa:
Hallihallå,

har de som åker ner 1 Dec bokat transfer? Jag hittade en där man får betala 25 euro per person om man är åtta som delar. Nån som vill dela med fyra tjejer? Let\'s fylla denna buss!
avgår ifrån? :)
Juste, transfer från Geneve. Vi åker från Arlanda 9.30. Och vi är bara tre tjejer så vi har plats för fem stycken! Intresserad?

victorvictor sa:
http://www.alpybus.com/prices

här betalar du 19.50/person om ni är 8
Men alpybus började väl inte gå fören den 10.e dec? föresten du victor du åker väl också ner den 30.e november? för jag tror det är några stycken som gör det, om man skuller försöka ta tag i att boka någon slags transfer? eller har du redan fixa de?

sarasarasara sa:
Men alpybus började väl inte gå fören den 10.e dec? föresten du victor du åker väl också ner den 30.e november? för jag tror det är några stycken som gör det, om man skuller försöka ta tag i att boka någon slags transfer? eller har du redan fixa de?
Ja just de ja, så var de nog.. jag har redan fixat transfer. tar den seega bussen

victorvictor sa:
sarasarasara sa:
Ja just de ja, så var de nog.. jag har redan fixat transfer. tar den seega bussen
Var hittar man den sega bussen? jag har letat men inte hittat...

Tja allihopa... vet att några redan frågat men jag gör det igen för skojs skull! När det gäller försäkring vad är det bäst då att fixa? Har hört massa olika där den tom gäller om man tappar skidan i liften. Men annars vad är bäst vad gäller försäkring om boendet och om man behöver ambulanshelikopter i backen osv... har tittat på ngt som heter Gouda... ngn som vet om den är vettig?...

ses i pudret!

Carte Neige täcker transport ner från berget till sjukhuset. Kostar ca 500 kr för ett år om ja inte minns fel.

Angående sjukvårdskostnader, stöldskydd etc, ring ditt försäkringsbolag och hör vad som gäller och vad dom täcker innan du tecknar en separat försäkring.

Jag kollade lite på Gouda och dom täcker t.ex. inte offpiståkning utan guide, vilket en del försäkringsbolag gör(iaf folksam)

Hei hei, Chamonix i januar og februar!!!, trenger noen fine folk å dele hus med, og generelt skikompiser, reiser alene, alle har jo kids nå, er en grei nordmann som setter snøen og frisk luft høyt høyt, ser frem til gode dager og lange netter i en herlig alpeby.
Ikke kresen på bostandarden, bare det er god stemning så er det good!

Send en mail på finn_nordgarden@hotmail.com eller ring meg på +4792808952

Senast ändrad:
Någon som vill med till San Siro?
2010-01-24 15:00 Inter - AC Milan

Vi löser en bil från chx.
Knappa 50 mil tur-och-retur, med lite vägavgifter på det.
Börjar bli dags att köpa biljetter!

Det är 17 mil till Torino, om någon är mer intresserad av Stadio delle Alpi och Juventus!

Hör av er! (kubakarl@hotmail.com)

gottan, du åker om mindre än två veckor, för jag drar om en dag och två veckor. ska bli sjukt skoj. hoppas bara att det hinner komma lite snö innan de öppnar..

I am down here!!!
kom ner för 2 dagar sedan och sitter för tillfället på baren vagabond och surfar på deras gratis internet. Det är grymm stämning i byn dock inte så mkt folk. men alla vi träffat är trevliga. Kan dock behövas lite mer snö än vad som nu erbjuds. hör av er när ni kommer ner så tar vi en öl (eller 2) Denna säsong kommer bli grymm!!!

ha de gött/
jakob,simon and Tobias

Nu är det snart dags för en grym säsong i Chamonix, sjukt taggad!

Jag har en liten fråga gällande liftkort som jag hoppas få svar på.

Om man köper ett Mont Blanc Unlimited idag via internet och man väljer att man vill hämta ut det på Montenvers station. Kan man då hämta ut det vilken dag som helst? (i mitt fall den 7e dec då jag kommer ner) Funderade på att beställa hem det men jag vågar inte riktigt lita på att det kommer fram i tid innan jag ska åka.

Någon som har en erfarenhet av att hämta ut liftkortet där nere?
Alternativt om någon beställt hem liftkortet, hur lång tid tog det?

Tacksam för svar!
Vi ses där nere!
/Magnus

JakobGun sa:
I am down here!!!
kom ner för 2 dagar sedan och sitter för tillfället på baren vagabond och surfar på deras gratis internet. Det är grymm stämning i byn dock inte så mkt folk. men alla vi träffat är trevliga. Kan dock behövas lite mer snö än vad som nu erbjuds. hör av er när ni kommer ner så tar vi en öl (eller 2) Denna säsong kommer bli grymm!!!

ha de gött/
jakob,simon and Tobias
antar att utbudet på barer och affärer osv är ganska begränsat än så länge, eller har dom börjat öppna upp på allvar ännu? hur ser det ut på jobbfronten? finns det ens något att söka så här tidigt? kommer ner måndag 30 nov, ses då!

Tillbaka
Topp